Inlägg från: snigelkatt |Visa alla inlägg
  • snigelkatt

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

mojutten - har samma tankar jag med, gällande att försöka ingen, eller vänta på utredningen........
    Fick ju vårt 5e MF 1/3, och väntar nu på svar från vår missfallsutredning. Borde få provsvaren i slutet på mars/början på april.
    Vi tänkte först vänta helt med att försöka, för att undvika ännu ett MF, om det är möjligt.
    Men nu när vi närmar oss eventuell ÄL igen, så känns det så dumt att INTE ligga....
    Tänker dock inte testa med ÄL stickor denna månad, men alla andra gånger så har min ÄL kommit igång direkt efter MF.
    Jag kör igång med trombyl redan nu, för säkerhet skull.
    Sist så funkade det ju inte, men då började vi inte med trombyl förrän vid plus.

• snigelkatt

cali vännen, fy så jobbigt för er En stor kram från mig!
    Hoppas du får mer info från läkaren om hur ni ska gå vidare nu.
    Förhoppningsvis kan det gå ändå via IVF?
    Frågade min doktor om hur det skulle gå, om det var kromosomavikelser som startade våra missfall, då sa hon att de då skulle välja ut de bästa, tvätta dem och lösa det via IVF.

• snigelkatt

men gud liss vännen! KRAAAM!
    Håller mina tummar få dig, hoppas du kan få en tid idag och lova att uppdatera oss så fort du kommer tillbaka!

• snigelkatt
    Liss skrev 2010-03-18 18:55:13 följande:
    En liten snabbrapport bara. Liten lever! Hjärtat slog och den lill* hade växt som den skulle sen förra veckan. Läkaren trodde att jag haft en liten liten blödning tidigare som visade sig som brunaktig flytning nu. En helt enorm lättnad att se det lilla tickande hjärtat! Är så glad Stor stor kram till er alla!
    Underbart att höra
  • snigelkatt

Grattis mayan
    Hoppas det blir starkare om ett par dar då. När hade du BIM?
    Jag har inte BIM förrän på lördag. Trodde ju inte på denna månaden, eftersom vi hade MF förra månaden, men ÄL kom som en klocka ändå, så man vet ju aldrig.....
    Tänkte ta ett test på fredag, så då ska vi till ett par på middag, och jag vill ju inte dricka vin om det skulle visa sig vara något svagt svagt.....

icka- gudars vad rädd jag blev! Skönt att det var falslarm, men jag förstår självklart din rädsla! Hoppas din BM kan lugna.

cali - jag spolade mina äggledare i somras, och det gjorde inte ont alls. Då hade jag ändå förträngningar som han fick "spola bort". Kändes som stark mensvärk efteråt en stund bara.

Monchichi - jag har oxå börjat med yoga för att bli lugn o harmonisk Har ett völdigt stressigt jobb, och har läst mycket om vad stressi kroppen kan ställa till för satyg.... Rotade fram min gamla yoga-matta på vinden, den har legat där i 5 år ungefär, så det är väl så dax nu.....

Kram på er alla andra

• snigelkatt
    mayan skrev 2010-03-24 13:18:09 följande:
    Härligt PP, vilken vecka är du i?Ja Laplata, känns skönt att det gick på en gång. Igår började jag dock fundera över om jag verkligen är gravid, men idag har illa måendet ökat så jag är säker nu. Antar att det är overkligt.Vem var det som hade bim till helgen?
    Det var jag Har BIM på lördag, sjuuuukt spännande, som alltid så här dagarna före! Kommer smygtesta redan på fredag.....

GRATTIS till era små växande pyren, liss och PP, vad roligt oxå att ni är exakt lika långt gågna!

cali - denna månaden skulle vi inte "försökt" egentligen, men så hade jag ett enda ÄL-test kvar hemma, så jag testade på dag 12, och det blev en Glad Gubbe Då var det ju lika bra att köra på.......
    Har tagit Trombyl frå ÄL denna gång. 

Kram till alla andra, kämpare & gravida                                            
  • snigelkatt
    ninnininna  - testade neg igår på BIM-1. Dock ingen mens ännu, och jag har superömma bröst. Ska testa igen i morgon på  morgonen, om inte mensen kommer på besök först
    Vi får hålla tummarna en stund till
  • snigelkatt
    Tack alla ni goa för tummhållningarna, men ni får hålla dem lite till tror jag....
    Har ömmaste tuttarna i världen, men testade tyvärr neg idag igen på BIM+1.
    Dock ingen mens i sikte heller.
    Borde ju haft BIM igår, eftersom jag fick utslag på ÄL testes på dag 12, men man vet ju aldrig med kroppen, eftersom senaste mensen var MF.
    Vet ju sedan tidigare att jag är en "låghormonare", så jag ger inte upp helt förrän mensen kommer....
    Testar igen i morgon, har ett gäng stickor från billiga-tester hemma som tur är.
    Ninni - när hade du BIM? Hoppas du mår bättre idag, fy för att ligga sjuk
  • snigelkatt

Tack för alla era tummar tjejer, men nu är vårt hopp för att få en liten en 2010 över
    Testade NEG i morse igen, och har börjat blöda lite smått idag på BIM+2.

På något sätt skönt att mensen kommer igång, så vi kan släppa hoppet för denna månad, och istället fokusera på nästa ÄL, och en tidig 2011....

Fortsätter hålla mina tummar för monchichi och Ninni!

Liss - Tack för info om Pregnyl. Jag skriver upp det på min lista om vad jag ska ta upp när vi ska till SU nästa gång. Hoppas ditt illamående ger med sig snart

icka - fantastiskt att allt såg bra ut Skönt vör dig att få så många VUL nu.
    Hoppas du får bra salva måt nässelutslaget, hua, det lät inte roligt!

pp - 9 dagar til VUL går fort vännen, hoppas din känsla har fel, och att liten växer som han ska därinne!

Glöm inte fixa till era kvastar, så ser vi på Blåkulla i helgen

• snigelkatt
    monchichi76 skrev 2010-03-31 14:08:08 följande:
    Fan vad irriterad jag blir på sjukvården idag!! .. Eftersom jag inte hört nåt från utredningen än, efter 8v så ringde jag upp...igen.. Sjuksköterskan såg på datorn att jag ringt in den 1/3. Sista provsvaret kom in den 18/3.. Men läkaren har inte kollat det än!!! Han är visst en sån där läkare som far runt på olika ställen och tjänar stora pengar. I vanliga fall är han bort 2v sen här 2v..men nu skulle han komma tillbaka i slutet av april! Sa att jag ville att nån annan läkare skulle kolla på det eftersom han aldrig är där. Man vill ju veta om nåt är fel! Hon skulle kolla om det gick men gav mig inga höga förväntningar om att det skulle gå.. Att allt ska behöva ta sån jädra tid!
    Men gud vad irriterande! Jag hoppas verkligen jag får mina provsvar snart! Tänkte ringa SU efter Påskhelgen. Lämnade mina prover 15 feb, och har inte hört ett knysst från dem.
    Stor kram till er alla fina i tråden!
    Vi åker till landet i morgon för att fira påsk med mannens syskon. Det ska bli riktigt roligt. Det blir sill-lunch, och sen på kvällen tar vi fram grillen! 
    Det känns som om jag varit nykter o gravid på varenda fest sen i höstas, så jag ser fram emot ett stort kalas nu
    Because I´m worth it!
    Ha nu en riktigt härlig påskhelg
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3