30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Hej tjejer, tack för omtanken
Att flera i tråden äntligen får sina efterlängtade pluss ger mig hopp inför framtiden, Jag håller alla mina tummar för er!!!
Här rullar allt oxå på, dagarna bara går och går, och jag jobbar väldigt mycket nu, det är lättare att inte tänka då.
Vips så har ett par veckor gått sedan MF, och livet känns lite lite lättare igen.
Försöker att släppa allt ett par månader nu, men det är svårt! Räknandet av dagar har blivit en så naturlig del av våra liv se senaste åren. Knäppt egentligen.
Nu riktar jag bara in mig på semestern, nedräkningen till 23/12 har börjat, guuuud så skönt det ska bli!
Längtar så till jul, då lillasyster kommer hem med sin lilla nyfödda.
Försöker boka in lite roligheter fram tills dess, så tiden går lite snabbare!
Lite middagar med vänner, julfester, helg på spa i Varberg med vänninan och annat trevligt - och sist men inte minst vår lilla resa efter nyår.
Om jag inte har småsaker att se fram emot, så gräver jag lätt ner min, och blir osocial och deppig, bitter och avundsjuk på alla. Om jag däremot håller igång, så känns det lite lättare.
Usch, bara men inte rasar ihop fullständigt istället.
Har funderat på att gå till en psykolog eller liknande och ventilera de senaste årens jobbigheter, men jag vet inte riktigt. Hur kan det hjälpa lixom? Jag pratar så mycket med familj och vänner om vår kamp.
Har ju träffat en ny läkare på SU nu under och efter detta MF, och jag tänker ta upp prednisolon frågan med henne också, hon kanske vill skriva ut fastän inger verkar "tro" på det på SU.
Någon som vet någon läkare som är villig att skriva ut det annars?
Nä, nu ska vi testa lite hjortronglögg
Kram på er all i höstmörkret.