Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Hej allesammans,

Härligt att ni haft det bra över Midsommar. Själv hade jag en lugn men bra midsommar och sen var jag även ledig igår och det har varit härligt.
    Nedräkningen till BIM har börjat, och jag tar snällt alla mina medikament. Fick ett lite roligt brev från läkaren på RMC igår där hon ursäktade för att hon inte gått igenom hur man tar fragimsprutorna, men att när det tar sig så får jag mer än gärna komma in för lektion. 

• mojutten

Tackar Bettan, jag hoppas också att jag får gå på lektion snart.
    Är dock lite frusterad över att progesteronet ger mig så fina graviditetssymptom, men ska jag vara ärlig så har jag bara en känsla av att det inte blir något litet pluss denna gång. Jag sa till mannen igår att om mensen kommer så ska här tröstas med ost. Ost och vin, i mängder som om jag gick på diet.

• mojutten

Jag har ju inget att jämföra med så tiden får utvisa, men jag har lite smått illamående, ömma bröst och lite molvärk

• mojutten

Det låter som en god ide Ninni,

Statusrapport: ingen bulle i ugnen denna gång men romantisk getaway är planerade till kommande ÄL.

Hur är det med er andra?

• mojutten

Jemema, vi ska nog inte fara alltför långt men vi har tidigare varit på ett supertrevligt spa på Österlen och funderar på att göra en repris.
    Förra gången det tog sig så bodde vi på hotell under ÄL, så jag hoppas att det ska göra underverk denna gång med.
    Vi har det rätt bra med lusten men just vid Äl är det lätt att det blir en aning ansträngt och det vet vi ju alla hur bra det är ...

Jobbigt med din brors fru, det finns inte så mycket att trösta med. Tyvärr, eller jag kan iallafall inte komma på något. Kanske känns det bättre när det blir ett barn, en person du kan ha ett förhållande till.

• mojutten

ÅH, vilka härliga nyheter Bettan! Chanserna för en räkmacke graviditet ökar.

Hoppas att det är bra med alla er andra också.

Själv försöker jag njuta av sommaren och passa på att dricka vin under äppelträdet under de fantastiska kvällar som vi har.
    Jag och mannen försöker hitta tillbaka till det roliga med att försöka skaffa barn och komma bort i från all stress och alla måsten. Hitills har vi lyckats rätt bra och jag hoppas att det håller i sig, bara en vecka till med jobb och sen semester, det kan ju inte skada

• mojutten

Jaru NN, det är inte alltid helt lätt. En sak är att vi försöker att inte prata så mycket om barn och ägglossning och allt sånt just nu. Sen så har vi tagit några långhelger tillsammans nu i väntan på den riktiga semestern, och försökt göra lite saker tillsammans och ha det lite romantiskt´.  Lite sena middgar i trädgården, när solen gått ner med tända ljus, lite musik och vin.
    I går gick vi en promenad i åskregnet, tills vi var helt genomblöta, inga andra människor syntes till och det var lite som på film...och ikväll funderar vi på ett midnattsdopp
    Jag har också investerat i lite nya fina underkläder, köpte även en bok med erotiska noveller men den var så usel att den mest lockade till skratt, fast det är inte så dumt det heller. 

• mojutten

Tryckte på knappen lite för tidigt, jag ville önska dig, Liss, en skön semester med.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3