30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Grattis Icka!
Vi fortsätter tro och hoppas på egna mirakel, eller hur?
Grattis Icka!
Vi fortsätter tro och hoppas på egna mirakel, eller hur?
Tror att Äl stegringen var igår, ska testa igen senare idag. Trevlig helg minsann, det har iaf börjat bra ;), nu ska vi bara hålla ångan uppe och sen börjar väntan. Jag hatar att vänta, måste hitta på en massa de kommande 2 veckorna.
Fick också bekräftelse på att medlemskapet i adoptionsorg.
Hur är det med er andra?
Trist med stress men vet precis hur det är men kanske hjälper det att ni kommer vidare med adoptionen. Det blir roligt att följa er väg och lära sig lite på vägen. Jag har svårt för allt byråkratiskt och för mig känns det svårhanterligt men oftast är det bara att ta en sak i taget så löser det sig och inte se på allt med en gång.
Eftersom vi hade en del diskussioner kring köandet så tog jag bara adoptionscentrum utan att kritisk kika mer på det, resonerade att det är bättre än inget hursomhelst
Godmorgon tråden,
Vilken underbar morgon! Jag går nästan varje morgon till tågstationen och i morse var det helt sagolikt vackert ute. Sen så blev jag faktiskt väldigt glad över ditt meddelande Ninni, jag vet inte riktigt varför men tack iaf.
Vi har varit gifta i 5år och sambos en evighet. Vi fick hem papper från AC igår men jag hann bara snegla lite på dem och insåg att det var ngt typ av formulär att fylla i. Är det viktigt att göra detta snabbt eller har det ingen påverkan på köplatsen? Det känns väldigt bra att ni ligger före och att du kan agera som min egen personliga guide. Tack, tack.
Kul att ni har fått plats på föräldrarutb., det ska bli intressant att höra vad du tycker om den. Jag antar att det är en hel del saker att tänka på när man ska bli förälder till ett adoptivbarn, eftersom det kan vara många problem/frågor etc som man stöter på ifrån omgivning och samhälle och också en massa frågor och så vidare som barnet själv kommer att ha kring sitt ursprung.
BIM är någon gång kring 4okt, tummarna kan jag behöva.
Hur är det med er, har ni tänkt försöka mera eller inriktar ni er mer eller mindre på adoptionen nu?
Hoppas att er dag har börjat lika bra som min och att den fortsätter i samma stil
Bra skakat Ninni!
Det gick inte alls, och snart är det äl igen...runt, runt, runt går det. Är fruktansvärt less på den här karusellen just nu. Känns som om det aldrig kommer att ta slut.
Hur var semestern? Var har du/ni varit?
Jag undrar så klart hur det går för alla andra med.
Oj Ninni jag förstår att du är rädd men kanske är det inte så farligt och ni kan bli hjälpta. Jag håller tummarna. När får ni veta mer?
Hej tråden,
NN, jag förstår så väl din känsla av att både vara lättad och frusterad över resultaten. Det hade varit så skönt om de kunde hitta någon enkelt och fixbar lösning för oss alla, men tyvärr verkar det vara mer undantag än regel.
Jag förstår att det känns svårt att veta hur ni ska gå vidare, kanske känns det enklare att fortsätta med adoptionsplanerna när ni redan kommit igång men kanske kan ni också testa biovägen, som du säger. Om ni fortsätter med adpotionsplanerna så kanske det blir mindre press att lyckas pricka in ÄL och allt annat, kanske lite händer det så händer det.
Lessen Snigelkatten, att det ska vara så förbannat svårt. Jag tycker att du ska leta efter någon läkare som är villig och testa lite fler saker.
Skickar en bunt kramar
NN, hoppas att det tar sig och går vägen snabbt så att ni kan undvika allt det jobbiga med karusellen.
Jag har just nu en låg period efter att ha mått bättre än på länge i va 2 månader, jag hoppas att det bara är tillfälligt eftersom mensen behagade komma Igen.
Jo veckan började verkligen inte bra men jag har hämtat upp mig en aning. Har deppat i soffan ett par kvällar men sen tagit mig i kragen. Nu ska jag bege mig till gymmet en väl beprövad metod mot deppiga tankar och sen hem och dricka ett eller två eller kanske tom tre glas vin och äta lite räkor med mannen.
Jag håller tummarna NN, men jo det är omöjligt att inte leta efter symptom, tyvärr
Tack alla rara, för all uppmuntran. Det värme. Gym, vin och tid i mannens tröstande famn har varit välgörande och jag mår bättre.