30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
PP: 6 dagar går jättefort, innan du vet ordet av det så har du fått se ditt lilla pyre oxå Grattis till en bra BM
PP: 6 dagar går jättefort, innan du vet ordet av det så har du fått se ditt lilla pyre oxå Grattis till en bra BM
PP: Det behöver inte betyda mf, kan ju vara helt normal växtvärk oxå. Det ilade ganska ofta i min livmoder i början. Nu drar det mer i musklerna runt omkring känns det som. Självklart är du orolig, det kan man inte komma ifrån. Jag har varit ett nervvrak sedan igår, har knappt sovit i natt och när vi väntade på läkaren ville jag nästan krypa ur skinnet. Det är skitjobbigt. Min sambo förstår inte när jag vill prata om min oro, det tar vi när vi behöver säger han, men jag vet att han var lika rädd som jag innan vi såg bebisen på skärmen. Prata med oss om din oro, vi vet och vi förstår. Just nu känner jag mig lugn men ge mig en vecka så är jag tillbaka i orosträsket igen. Jag kommer att vara jätterädd för att min kropp inte ska klara av det här. Vi har varandra vännen, glöm inte det.
Vallmo: Fy sjutton vilekn berg och dalbana. Beklagar av hela mitt hjärta att det gick som det gick. Som de andra redan skrivit så finns vi här för dig. Kram
Cali: Jag hade inte tagit några örter om jag var gravid, man vet inte vad de har för verkan. Så blir du gravid så sluta med dem. Skönt att utredningen är klar. är det "bara" ett koagulationsfel så borde det hjälpa med blodförtunnande. Kram
PP: Mindre än 48 timmar kvar då Funderar oxå på ett 3D. Nu har jag berättat för mina närmaste chefer och kolegor om bebisen. Alla blev jätteglada. Hoppas nu bara att det går vägen.
Massamys: Välkommen! Vi "känner" ju varandra sedan 30+ tråden.
Vallmo: Har ingen aning om det är samma egentligen. Qi är ju livsenergi och fragmin får man mot blodproppar.
Bettan: Välkommen hem, skönt att höra att du haft det bra. Förstår att du vill ta en paus från tråden, du är välkommen tillbaka när som. KRAM
Liss: Vad sa din läkare ang. livmoderruptur? Har börjat oroa mig mer och mer över vad som kan hända. Min läkare skrämde mig ganska rejält när hon pratade om alla risker.
PP: Det känns försent för progesteron, det ska man ta från början. Trombyl kan du ju be om iom att du ätit albylen. Håller tummarna.
Mojutten: Välkommen hit. Jag beklagar dina mf.
Cinza: Även du är mycket välkommen hit. Jag har stött på dig tidigare i någon mf-tråd och jag beklagar förlusten av di son och dina mf.
PP & Liss: Ni har mina tummar. Jag kommer att sitta på nålar tills jag hör nått i från er.
PP: Sitt ner och ta det kugnt innan du skadar dig Förstår att du är nipprig, men det kommer säkert gå jättebra.
Cinza: Blev lite nyfiken på hur du lyckats hitta en gynekolog med det intresset, är h*n även intresserad av missfall? det finns flera som är från GBG i tråden och som letat med ljus och lyckta efter någon som är intresserad.