30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
PP: Lite svårt när man t.o.m. vaknar varannan timma för att kissa
PP: Lite svårt när man t.o.m. vaknar varannan timma för att kissa
Ninni: Förstår att det inte är roligt om folk tror man är gravid när man är sjuk. Jag kräks inte på jobbet utan det är mest på kvällarna som det är riktigt illa. de flesta i min bekantskapskrets vet om det men bara en här på jobbet. När det gäller din kurva så är den mycket svårtolkad. tror du själv att du haft äl? Annars kanske den inte varit än. Dag 8 låter lite tidigt i mina öron.
Ninni: Jag tempade faktiskt samma tid varje dag. Ställde klockan på helgerna. Jag tycker väl inte att din kurva är speciellt ryckig men det är ju ingen säker äl-höjning så jag tror på din teori om äl idag. Då har ni ju inte missat den, så schas in i sängkammaren med er
Jemena: Alltid är ded nått som krånglar, hoppas ni fick till det senare. Som Liss säger så är det inte alltid lätt att prestera på beställning. Slangbelleslem låter lovande
Cali: Jag är helt säker på att min akupunktör ligger bakom alla mina graviditeter. Speciellt den sista då jag mycket sällan älar av mig själv men eftr jag slutade med pergo och haft regelbundna akupunkturbehandlingar älat 3 månader i rad samt lyckas bli gravid. Det skadar i allfall inte att försöka. Hur är det hos er med alternativmedicin? Vart är det du bor?
TT: Vet att du trivs men jobba inte ut dig alldeles nu. Du ska orka oxå. *förmanande finger*
Ninni: Jag glömde ju igen. Den akupunktören jag blev rekommenderad hette Mats nånting, har det hemma. Jag har inget minne kvar alls, måste bli påmind om allt. Förlåt
Bettan: Är det på måndag redan, gud vad härligt. Hur länge ska ni vara borta?
Liss: Men vad är det jag läser Gud vad roligt. Håller tummarna att det blir starkare i morgon.
Vallmo: Mitt senaste ma upptäcktes i v.8. 2 helt tomma hinnsäckar + en med nått litet i. SKrapades sedan ca 2,5 vecka senare altså i slutet av v.10 och inga tecken på att det skulle komma igång av sig självt. Jag tycker du ska be om cytotek eller skrapning så du "blir av med det" och slipper gå och vänta.
Liss: Hur har det gått?
Liss: Härligt! Jag har tagit proggisar 2 ggr/dag i början sedan 1 g/dag och nu varannan. Men det kanske är olika sorter. Du ser nog inte så mycket mer än en förtjockad slemhinna och kanske nån svart prick på VUL så tidigt. Men man ser nog om der en graviditet i allfall. Gud vad roligt.
Snigelkatt: Grattis!!! Rena plusvågen nu Jag brukar försöka ligga en timme efter jag tagit dem. på morgonen ställer jag klockan en timme innan jag ska upp.
TT: Behöver din expertis. Funderar på om jag har järnbrist. Jag är ju väldigt trött och har noll energi, blir ju även yr och konstig. Jag äter inget kött utan bara fisk och vegoprodukter. Har en burk med duroferon som jag fått av min kusin, vågar jag ta dem utan att jag vet säkert att jag har brist? Kan det påverka effekten av trombylen? Det står på burken att man kan ta den förebyggande vid graviditet. Börjar lessna på att aldrig orka något.
Bettan: Ha nu en underbar semester och njut. Vet ju inte om ni ska till värme eller snö men koppla av nu och bara ta hand om varandra. Du är mer än värd det. KRAM
TT: Lägesrapport från mig. Illamåendet har börjat ge med sig, men jag vågar inte sluta med Lergiganen än. trött som bara den på kvällarna, lägger mig runt 8-tiden. Börjar strama mer och mer runt midjan, antingen är det bebis eller fett Är grymt nervös inför läkarbesöket nästa vecka och får för mig en massa dumma saker som att bebis dött och liknande. Men jag har inga tecken på det än så länge. Vet inte vad jag gör om den inte lever. Härligt att du trivs så bra nu på nya jobbet. Hur var det nu, hade ni ett uppehåll denna cykeln eller har ni kört på?
Jemena: Kan du inte fråga om du kan få metformin utskrivet. Vet flera PCOare som fått regelbundna cykler av det, även de som inte är överviktiga seda innan. Om jag inte blivit gravid nu skulle jag ha bett om det, dels för att få regelbunden cykel och dels för att stabilisera mitt kolhydratbehov.
NN: Kram, snygg kurva.
Liss: Spännande tid för dig oxå nu.
Monchichi: Håller tumarna.
Cali: Är inte ett dugg avundsjuk på att ha sommar dygnet runt. Trivs jäääätttebra här i kylan (not). Men jag kan förstå att man vill se snö om man inte gjort det på ett tag. Huvva vad dyrt llt verkar vara hos er. Är det så dyrt med IVF även om man har försäkringar?
PP: Hur mås det?