Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

mojutten: Önskar att min karl också var bra på sånt, men han är alldeles för snäll. Ah, ja det är ju rätt bra ämnen att ha koll på så det är kanske inte så konstigt om de lyssnar lite bättre. Mig som psykolog verkar de mest bli provocerade av. Hur som helst kan jag ju betydligt mer om det här än majoriteten av de läkare jag träffat, men det hjälper ju föga.

NN: Ja, det verkar vara en stor del av problemet. Det och allmän okunskap. Ingen bra kombination.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Funderar alltmer på pregnyl till nästa gång. Ni som har tagit; vad har ni haft för övrig medicinering? Har läkaren sagt något om vad man INTE kan ta ihop? Har alla tagit 10000/v? Hur många har tagit varje 3:e dag 5000?

Många frågor, men ni vet hur det är.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

mojutten: ja, det är hcg, en del läkare tror på att "stödge" för att stärka. Jag har aldrig haft några symptom under mina graviditeter så jag funderar på om det kan vara för lite hcg som spökar. Det är sprutor förresten.

Fialisa: Om jag vore du hade jag skippat albylen dagarna innan provtagningen istället.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Cali: Olika prover. De finns i Sverige med.
    Pregnyl börjar man med vid plus och kör till v.12-14.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Ja, jag tar ASA ändå. Och trots att jag har innohep.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Cali: Tycker att du allvarligt kan överväga SSRI. Jag fick det när det var som tuffast (knaprar fortfarande) och de har varit till stor hjälp. De skall kombineras med samtal så klart. En bra biverkning av SSRI är ju att medicinen hjälper livmoderslemhinnan att växa till sig; serotoninbrist gör att slemhinnan annars blir för tunn = svårt bli gravid och risk för tidiga missfall.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tittar bara förbi lite snabbt och vinkar matt. Det är gruvligt tuffa veckor på jobbet just nu. Ser fram emot midsommarhelgen och helgen därpå så jag får lite långhelg. *pustar*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

mojutten: ja, det låter onekligen som om du kan vara nöjd. Varför är det bara jag som springer på psykfallen till gynläkare? Låter som om alla andra lyckas hitta vettiga läkare? *muttrar* Glad för er skull så klart, men jag skulle också vilja träffa någon vettig.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

mojutten: Jo, vet en (irmas läkare), men hon tar inte emot nya patienter. Och nu har jag helt tappat kamplusten, så jag orkar inte ligga längre. Så himla tröttsamt. Och så blir jag lite bitter när alla i tråden hittar toppenläkare; hur 17 bär sig alla åt?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jo, jag försöker få honom att ta lite tag, men det är nästan lika jobbigt att tjata igång honom som att göra det själv. Just nu ligger jag lågt för jag orkar verkligen inte mer. Har alltid dr LM i Helsingborg iaf när jag väl är gravid.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3