Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

TT: Nej, hoppas verkligen att det inte blir något mer nu. Någon sabla måtta får det väl vara på den hysteriska oturen?! Skrikandes

Cali: Tack.

Ang oss gravida i tråden; försöker verkligen skriva så lite som möjligt, bara det mest basic och utgår lite från vad jag hade tyckt vara ok förut. Snälla, säg till om det inte känns ok för er. Vet ju hur jobbigt det är när man själv inte lyckats ännu.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Skönt att du inte har feber iaf, men förstår att det är jobbigt ändå när det blir så utdraget. Har själv alltid haft väldigt okomplicerade missfall (åtminstone DEN turen har jag haft ).

icka: Tycker att det är för mycket begärt att de som vill kolla hur det är med oss skall gå in i andra tråden; det hade jag aldrig orkat innan den här graviditeten. Kanske bättre i så fall att hålla gravidsnacket till ett extremt minimum ("Det är bra, kollade igår"). VILL någon veta mer är man ju välkommen in i andra tråden. Eller i respektive gb så klart.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Bra tycker jag; viktigast av allt är att alla alltid känner att det är okej att säga ifrån om ribban hamnar fel. Om man tycker att det blir för mycket graviditetssnack tex, så måste man få känna att det är helt okej att säga ifrån. För min del försöker jag hålla mig till korta svar på direkta frågor och utan några överdrivna detaljer.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Och förresten; Ja, jag tycker att det var ett väldigt bra beslut att leta psykolog, NN.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jemema: Tack. *KRAM*

NN: Man bör avvakta med sex tills man slutat blöda helt. För säkerhets skull kan man använda kondom till en början (var rådet jag fick). Så blöder du inte så borde ni kunna testa, men kanske använda kondom för att vara på säkrare sidan?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Skönt att höra att ni tycker jag hittat en bra nivå på ribban. Försöker utgå från vad jag själv kände förut. Ville då gärna veta hur det gick för folk, men utan detaljer från ultraljud och annat. Och ingen info utan att någon frågat innan. Fick ju själv lämna tråden under en lång period eftersom det blev så mycket graviditetssnack här.

Cali: Vilken idiot till "kompis". Hur tänkte hon då? Tänkte hon öht? Gah! Jag hade blivit skitförbannad.
    Hoppas insem. bet ordentligt nu då. Trots dåliga förhållanden innan och så. Tar ju någon dag innan ägget släpper efter sprutan och sen ligger det och väntar på spermier i runt ett dygn, så det bör inte ha varit FÖR sent även om man nog gott hade kunnat göra det dagen innan.

Hoppas det är bra med alla!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jemema: Skönt att höra att du har det bra. Fullt upp med nya roliga intressen också, antar jag?
    Jo, det verkar gå bra här. *ta-i-trä*

NN & Cali: Är det pregnylen ni menar? Skitdum konstruktion; jag lyckades krossa ampullen flera gånger. *muttrar*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Cali: Låter som pregnyl. Himla jobbigt med de där ampullerna tycker jag, men sprutan är åtminstone 20 ggr lättare att ta än innohep. Åtminstone hade jag jättebra kanyler till de sprutorna.
    Vad bra att du tar ASA; det borde hjälpa med implantationen och att göra slemhinnan tjock och fin. .-)

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jemema: Härligt att höra att ni hittat en sån fin balans ni två.
    Nope, sidfoten består; sorgen är efter min älskade lillvovve som gick bort i januari. Men så är det den enda sorgen som består just nu också.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Jag tyckte att det var jätteskönt med SSRI när det var som jobbigast; fortsatte till v.12, men har slutat nu. Är egentligen ok att ta även under graviditet, men det kändes onödigt. Jag hade också funderingarna kring SSRI och adoption, men samtidigt känner jag att det är SUNT att be om hjälp när det är för jobbigt. Man tar ju värktabletter om man har ont i huvudet. Be läkaren som skriver ut att skriva reaktiv depression i din journal i så fall (vilket det ju är i våra fall).

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3