sugarrush och Mc Yama: Tror alla i tråden förstår hur ni känner där. De allra flesta av oss har blivit omsprungna och ofta flera gånger om. Jag vet själv flera som har fått 2-3 barn under tiden vi kämpat. Glad för dem, men ont gör det. Har kämpat i den här sörjan sen 2006 och fick första missfallet 2007, men nu hoppas vi ju att vi skall komma vvidare till slut.
Det FINNS behandling, det vill jag att ni skall komma ihåg allihop. Man kan "trappa upp" lite försiktigt om man vill; börja testa ASA (trombyl på recept eller albyl minor), progesteron (extra av kroppens egna hormon för att bibehålla graviditet), pregnyl (hcg i sprutform, för extra stöd i tidig graviditet), innohep/fragmin (blodförtunnande som många läkare numera skriver ut trots att proverna inget visar), prednisolon (kortison för att lugna ner ett aggressivt immunförsvar så embryot får tid att fästa ordentligt utan att kroppen stöter bort det). Hjälper inget av det så FINNS det kraftigare saker att ta till, men då får man ge sig utomlands; finns trådar här på fl med tjejer som bla åker till dr G i England och får hjälp (han jobbar i enlighet med dr Beers forskning). Finns även en väldigt duktig läkare i Köpenhmn, men den kan vara trixigt att få remiss (han kräver det).
För mig har det nu funkat med: ASA, innohep och prednisolon från ägglossning, progesteron och pregnyl från plus. Därtill extra vitaminer av olika slag (bla E-vitamin och folsyra för att stärka upp celldelningen). ASA och innohep till v.37 övriga slutade jag med innan v.12.