Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Snigelkatt: bra gjort, ett till vul är ju aldrig fel Flört ...och skönt att du fick prog.

TT och Snigelkatt: håller tummarna för er båda på tisdag!

• NinniNinna

Mojutten: ja, just det, vi ställde oss i kö ungefär samtidigt. Då kan jag ju säga att ni nog har väldigt goda förutsättningar, med tanke på kötiden ni kommer få och tiden som gifta.Du får gärna fråga hur mycket som helst, jag tycker bara det är kul att "prata" om det här. Det känns så mycket mer positivt än äl-tester, medicin, läkartider osv osv. Inboxa oss med vilka frågor du vill! Kram 

TT och Snigelkatt: väntar på uppdateringar med tummarna knutna Glad

• NinniNinna

Snigelkatt: stort grattis till dig!!!! Kram

• NinniNinna

Mojutten: vet du om Dr LM har sommarstängt? Om du inte vet, så ska jag ringa mottagningen i dagarna och kolla det. Har ingen som helst lust att vara gravid utan medicinering.... Har minne som en guldfisk Glad men har en känsla av att er läkartid närmar sig. Håller tummarna!

Ego: har kollat med äl-test den här månaden också, men äl drar ut på tiden... Om cykeln följer samma mönster som förra månaden hamnar jag på en lutefas på 11 dagar, är det här ett problem? Eller rättare sagt, är det ett tecken på ett problem att luteafasen blir kortare och kortare?

• NinniNinna

Hej
    Kommer inboxa dig Mojutten, men ville att alla som kan vara intresserade skulle veta att jag fått dåliga nyheter i dag. Ringde Dr LMs mottagning och pratade med den kvinliga läkaren LO i dag för att fråga om sommarstängt osv. Fick då veta att de har stoppat alla intag! Man kan inte få behandling där mer. De ska starta en ny studie till hösten med slumpvis intag. Studien börjar 1 oktober, så då kan man hoppas på att komma med. Tillbaka på ruta ett...

Bettan och McYama: håller tyvärr med Bettan. Har full förståelse för mf-oro och att man behöver ventilera det med likatänkanden här i tråden, men berättelser om resterande del av graviditeten hoppar jag gärna över. Är väldigt glad för alla er som lyckas, men den här tråden är liksom enda platsen där jag slipper det och bara kan visa hur jag  känner. Tur nog så finns det ju en plustråd Glad

• NinniNinna

McYama: jag förstår absolut att du inte menat något illa! Tänk inte så! Vi tycker olika om detta i tråden och jag vet att du har fått uppmaningar att berätta hur det går, så du ska inte känna skuld för det! Stort lycka till och snacka av dig ordentigt med likasinnade i plustråden Glad Kram

• NinniNinna

Ego: förlåt för att jag spammar tråden   Flört Sitter och tänker på plan B förfullt.... Kan kanske hitta sett att få Trombyl, vad tror ni om det? Vad är den stora skillnaden mellan Trombyl och Innohep? Om jag skulle få Trombyl, hur stor dos tror ni att man måste ha då?

• NinniNinna

Bettan: nej, det verkar inte så. Hon lät väldigt säker på sin sak, fattade det nästan som att de inte får ta in patienter nu eftersom de ska göra den där mer kontrollerade studien till hösten. Men det var inte Dr LM jag pratade med, tycker du jag borde be om telefontid med honom?

• NinniNinna

Bettan: jag har bokat telefontid med honom. Letar samtidigt febrilt efter B-planer.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3