Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Liss: nej, men är det sant.... Jag håller tummar och tår så hårt jag kan och släpper inte förän jag fått en uppdatering {#lang_emotions_laughing} Kram

Cali: låter jobbigt det där med könsrollerna i USA. Kan tänka mig att det är ännu mer tydligt att man inte har barn där... och folks kommentarer, kan de inte bara fatta att man kanske inte vill höra det. Blir så arg.

Monchichi: kram till dig som är nere. Din kompis låter lite mer än lovligt okänslig... Tror du att du kan prata med henne och be henne sluta med så dumma frågor?

Monchichi: oj, svåra frågor. Det där med flytningar är ju inte så konstigt, det kan man ha när man är gravid. Men, du är alltså på dag 23 nu, hur lång cykel brukar du ha/när beräknar du att få BIM? Vad det gäller det där med bruna flytningar, så skulle jag nog räkna dagen jag började blöda som dag 1.
    Vet inte om det hjälpte alls. Berätta hur det går!

Sanne: håller med Liss, har faktiskt tänkt på dig och undrar hur du mår. Skriv när du orkar och vill!

• NinniNinna

Monchichi: ja, det är såååå svårt att inte börja leta symptom. Jag hoppas att du känner rätt och att dagarna till BIM går fort!

Jemema: ja, det är nog det det är, att de vill veta först. Man hade ju bara önskat att de kunde inse att det kanske inte är jättekul att behöva förklara för andra att man inte är gravid, när det är det enda man önskar sig. Men jag ska sluta klaga, oftast är mina nära väldigt förstående och hänsynsfulla.
    ...om akupuntkur; förstod att de ville öka min blodcirkulation också, trots att jag har regelbunden äl (med lite förändringar på sista tiden). Jag tror det kan vara bra för alla.

Cali: det är en jungel i Sverige också. Har ingen aning om vad jag ska kolla efter, utan testar mig fram helt enkelt. Finns det ingen av dina vänner och bekanta där, som kan tipsa dig om någon bra akupunktör?  Lycka till!

Maria: skönt att du mår bättre!

Bettan: hur är det med dig? Hur går det med medicinen? Hoppas verkligen den börjar hjälpa lite snart!

Ego: nu måste jag be er vana tempare om hjälp igen. Kan någon titta på min kurva och se om det ser normalt ut. Jag fick ju ingen äldipp, men det kan ju bero på att jag inte tempade när jag var som mest magsjuk på mån och tis. Höjningen nu måste väl tyda på att äl var i onsdags, som jag trodde?  Jag tempade vid sju som vanligt i dag, då jag insåg att jag ju nästan alltid vaknar då på lördagar med eller utan väckarklocka.

• NinniNinna

Liss och Snigelkatt: vilka glada nyheter! Grattis!

Liss: tack för svaret!

Valmo: tycker definitivt du ska kontakta gyn och begära vul + skrapning/cytotek. Låter ju hemskt att gå och vänta på det sättet.

TT: nu är albyl minor frågan igång igen i tråden och då har jag en fråga till dig... jag köpte albyl minor för ett par månader sen, men har inte vågat börja ta dem. Blev rädd av texten på förpackningen om att man ej ska ta dem när man är gravid + tänkte att jag kanske ska tro på läkarna som säger att man inte ska börja behandla redan nu efter "bara" 2 ma. Vad tycker du?

Cali: missade att svara på dina frågor. Har precis börjat tempa, så jag vet inte mycket om det. Jag kombinerar det med äl test och kommer fortsätta göra det om jag fortsätter tempa. Vad det gäller kostråd, så har du ju redan fått svar. Jag tycker det låter lite väl hårt i USA och kan inte riktigt se hur det skulle kunna vara farligt med en kopp kaffe/te.

Bettan: *kram*

• NinniNinna

TT: när jag läser det sista du skrivit här, så tänker jag spontant: vilken tur att vi har dig här! Jag tror man behöver höra just det du skriver ibland, då den här kampen nästan kan göra att, iaf jag, tappar fotfästet ibland. Tack!

Monchichi: tack för svaren om albyl minor. Nu har jag redan gått förbi äl, men nästa månad sätter jag igång vid äl.

Cali och Monchichi: känner så väl igen det där med fixeringen som inträffar efter äl. Det går nästan inte att stoppa, trots att jag förstår att det inte hjälper ett dugg.

Cali; jag tycker råden låter väldigt hårda i USA. Tror du redan fått tips om det, men du kanske kan gå in och titta på vad Livsmedelsverket rekomenderar i Sverige.

Bettan: nu antar jag att föreberedelserna inför semestern är i full gång. Ha en riktigt skön semester!

• NinniNinna

Monchchi: ja, jag tycker nog att kroppen ändrades lite efter mina ma, men jag har inte kännt av att jag särskilt skulle må illa mellan äl och mens. Jag mår dock ofta illa alla möjliga tider på månaden, så jag är nog inget bra exempel. Tråkigt att det var minus, men det är ju lite tidigt att testa, precis som du själv sa. Hoppas att mensen håller sig borta!

PP: tack för svaret!

Cali: kollade tråden och herregud vilka kostråd! Tror nog med på att försöka leva så normalt och hälsosamt som möjligt, men ett stort mått av sund förnuft. När jag nojjar försöker jag tänka att vi ju faktiskt tillhör minoriteten, de allra flesta lever precis som vanligt och blir ändå gravid och får barn. Men visst, man letar ju efter allt som kan öka chanserna i det här läget.

TT: länge sen du skrev nåt ego, hur är det med dig?

Bettan: härlig bild men hängmattan! Hoppas att du verkligen får det just skönt! Kram

Ego: har haft en rätt dålig dag. Det har slagit mig, på riktigt,  att  jag snar fyller 36 och det minskar ju inte direkt stressen... Sen närmar det sig 3-årsgränsen för p-piller uppehållet. Jag trodde inte det skule gå fort då när jag slutade med p-piller, men jag trodde nog ändå inte att jag skulle sitta här i dag. Därtill, så ska jag snart byta gym och då insåg jag att när jag skrev in mig på mitt gamla gym för över ett år sen så var jag jättenoga med att ta reda på att jag skulle kunna ta uppehåll om jag blev gravid igen. Och nu, mer än ett år senare, så har jag aldrig behövt utnyttja den pausen från gymet (jag blev ju gravid igen, men behövde inte ta någon paus under den korta graviditeten). Ja, de här är ju bara skitsaker egentligen, men tillsammans så gör de det så tydligt hur länge den här cirkusen har pågått.

• NinniNinna

Liss: hur har det gått i dag? Hoppas verkligen du fick göra vul, trots ruskväder.

PP: Gullig bild! ...och jättegulligt sagt! De värmer mer än du tror. Kram

Monchichi och Liss: tack för uppmuntran! Det känns mycket bättre i dag.

Cali: ok, då hoppar du och jag över födelsedagarna i år {#lang_emotions_wink}

Icka: jag tror inte du behövr skicka ditt tips på akupuntkur, för jag tror att jag har hittat rätt nu. Var hos en duktig och trevlig kvinna i dag, som jag kände mycket mer förtroende för än han jag var hos innan. När jag sa till henne att jag sett flera akupunkturmottagningar i min stad sa hon "det var konstigt eftersom det är så få som är registrerade som akupuntörer här i stan" vilket jag tyckte bevisade att det nog finns en del oseriösa personer i omlopp. Hur går det för dig? Hoppas illamåendet har lagt sig lite!

Hur är det med alla era andra?

• NinniNinna

Liss: Vad skönt att allt såg bra ut! Stort grattis! För mig går det bra att ni skriver om vul och liknande, men tack för att du frågar. Det är väl ingen vits att vi här hymlar om att man kan ha dubbla känslor inför sånt.

Jemema: äl på egen hand, det säger jag grattis till också {#lang_emotions_laughing} Ja, om ni hade sex på måndagen och äl var på onsdagen, så kan det definivit ha tagit sig. Håller tummarna! ...och bra att du börjar få koll på din cykel, det måste ju hjälpa en hel del.

Cali: spännade! När ska du dit?

Ego: har redan berättat för er att två kollegor skulle ha barn samma dag som jag var beräknad (sista ma) och den andra dagen innan (vad är oddsen???). Nu har iaf båda kollegorna fått sina barn och jag har minst sagt blandade känslor inför det. På ett sätt känns det skönt att jag nu har gått igenom de 9 månaderna och på ett sätt så är det ju bara för sorgligt.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3