• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Snigelkatt: Ett stort grattis

• icka76

TT: Sitter här med tårar i ögonen och är så oerhört glad för din/er skull. Nu ska det gå hela vägen vännen Stor kram.

Snigel: Glada nyheter även från dig Jag blev oxå "utskriven" från SU efter första VUL med A. Men jag hade "turen" att gå över till spec. MVC, och hade där regelbunden kontakt med läkare och om jag var orolig så fick jag tid direkt. Om ditt MVC har läkare så be om en tid till en och säg att du har en mf-historia. Då kanske de följer upp dig lite extra noga. När man är så alldeles i början så känns v.34 mil bort, men det går fort, tro mig

• icka76

NN: Vilken cirkus det varit för dig de senaste dagarna. Jag är glad att det verkar ha löst sig med inohepet. Att det ska vara så svårt att få någon form av behandling. Hoppas att Dr LM`s studie visar på samband så att de efter oss kan få rätt hjälp. Kram.

Mojutten: En stor kram till till och hoppas du mår bättre snart.

Stor kram även till Pimpinellan.

• icka76

MCT: Håller mina tummar för dig.

TT: V.10 redan :-O Vad fort det gått.

• icka76

Snigel: Hoppas allt ser bra ut i morgon, du har mina tummar och tankar.

TT: Jag mår bara fint, börjar få lite jobbångest, bara två månader kvar nu. Innan vecka 12 går tiden jättelångsamt, men sen flyger den iväg.

Pimpinellan: Jag har inte hittat tillbaka till sexlivet än, och då var det ändå 9 månader sen A kom. Vi har faktiskt bara haft sex 2 ggr sen hon blev till. Vet inte hur jag ska hitta tillbaka till lusten. Tror det är psykiskt, kopplar sex till ångest och äl-panik fortfarande. Tyvärr. Hade som du förstår inte sex alls under graviditeten.

• icka76

Äntligen har jag fått tillgång till en dator. Vårt internet har slutat fungaera igen.

TT: Vilka fantastiska nyheter, underbart. När du vill är du välkommen över till väntartråden

Snigel: Även du är självklart välkommen dit.

Ninni: Grattis till medgivande

Hoppas alla ni andra har det bra i värmen.

• icka76

Har varit ofrivilligt internetlös i flera veckor nu men nu har vi äntligen fått tillbaka det.

TT: Underbara nyheter, kan inte beskriva hur glad jag är för er. Stort grattis

Snigel: Nej men fy vad trist. Det finns idioter överallt, tyvärr.

MCT: Jag vet precis vilken chock det är att se två små där inne. Till största delen känner man glädje men samtidigt nervositet och man går igenom ekonomin lite extra. Håller mina tummar att allt ska gå jättebra för er. Kram.

Pimpinellan: Kan oxå bara skänka dig en kram.

Ang. KUB så avrådde min läkare mig att göra det för hon tyckte inte att vi skulle göra nått FVP p.g.a. vår mf-bakgrund. Vi gjorde istället bara ett trippeltest, det blodprov man gör vid KUB, som tur var fick vi låg risk på allt. Det är svårt att ta ställning vad man skulle gjort om siffrorna var andra, men jag skulle inte ta bort ett barn med DS i allafall, har träffat väldigt många underbara barn med detta som lever jättefina liv.

• icka76

Grattis till lyckade Ul. Vill bara påminna om vår gravidtråd, där kan ni noja, diskutera och visa era bilder om ni vill. Kram till alla fina tjejer här inne.

• icka76

Ninni: :-O Jösses snart kan du vara mamma. Förstår att det kom lite av en överraskning, men vilken trevlig en. Håller mina tummar hårt för att ni snart får mer konkreta besked. Sen är det väl inget som säger att ni inte kan försöka er på ett biobarn oxå om ni skulle vilja försöka senare?
     Är så glad för er skull Kram.

Nikki: Jag förstår både dig och din sambo. Det är svårt att se utanför sig själv när man mår dåligt, jag vet jag tyckte att allt borde kretsa kring mig efter mina, ja du ser (våra) missfall. Din sambo kanske känner ett behov att att prata med några han känner, vilket kanske inte du har. Min egna erfarenhet har varit att det har känts lättare att berätta för folk för då slipper man onödiga frågor och vem vet, dom ni ska till kanske oxå haft missfall. Jag tycker att när man nämner att man fått missfall så är det ganska många i ens bekantskapskrets som själva haft det eller känner någon annan som haft det. Men jag vet hur det känns när man knappt kan nämna ordet innan man börjar gråta. Trodde själv jag bearbetat mina ma:n men när en nära vän berättade för ett par veckor sedan att hon precis fått ett så började jag storgråta, då kom alla mina känslor tillbaka. Du kommer aldrig över dina missfall helt, men jag tror att det är bra att prata om det. Som sagt vi glömmer ofta bort männen och deras behov när nått sånt här händer. Fråga din sambo om hur han känner och varför han berättade det. Jag är en av dem här inne som lyckades få min dotter efter 2 ma:n, risken för dig att drabbas av ett 3e är väldigt liten. Du säger att du är nere för att ni inte lyckats bli gravida igen, men ni har  faktiskt lyckats 2 gånger på bara 8 månader, många här inne har försökt i år så du har absolut alla odds på din sida. Håller mina tummar för dig och hoppas att helgen inte blev helt förstörd.

• icka76

Mojutten: Nä men va f*n, nån måtta får det väl vara. Kan ni inte få lämna akuta prover? Om det är deras fel får de väl rätta till misstaget. Jag tycker du ska ringa och kräva det, inte f*n ska ni behöva vänta för att dom tabbade sig. nu blev jag oxå arg. Stor kram på dig.

• icka76

Hej tjejer! Det var längesedan jag var här inne nu. Mojutten o pimpinellan: Jävla skit rent ut sagt. En stor kram till er båda. Saft o bulle: Håller tummarna. Jag hade ljusrosa flytningar precis i början när jag väntade A, de slutade efter någon dag. Hade även småblödningar i v.15. Troligtvis berodde det på lättblödande slemhinnor. Så för min del så har inte blödningar alltid betytt mf. Pimpinellan: Glömde att önska lycka till med adoptionshandlingarna. Mojutten: Missade även att önska dig lycka till med kommande IVF. Vinkar till er andra

• icka76

Mojutten: Nej, men fy vilket elände. Hoppas att du får ordning på det nu så ni kan påbörja IVF- behandlingen snart. Håller tummarna.

Saft o Bulle: Åh, grattis till lyckat VUL. Du har mina tummar att det ska hålla hela vägen in till mål.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3