• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

TT: Hej vännen, ja du har varit saknad Nä, det kändes jätteskönt att tappen var stängd. Har inte haft ngr sammandragningar idag men har legat i sängen hela dagen. Känner mig lite lugnare efter att ha läst andra trådar om prematura sammandragningar där alla kommit över de kritiska veckorna och fått friska barn. De har ju sån koll på mig på spec.mvc och jag får ju komma till förlossningen om det blir oroligt.

• icka76

Sanne: Underbara nyheter, håller tummarna att blödningarna försvinner nu och att allt är bra där inne. Kram och välkommen tillbaka

Åh vad tråkigt det är att ligga hemma när det är fint väder och massa kul på jobbet Men jag gör det för bebis så det känns ju givetvis lättare. Tar mig nog ut på altanen lite senare och planterar om mina paprikor.

• icka76

Sanne: Vilka underbara nyheter Nu håller vi tummarna för att det ska fortsätta lika bra.

PP: Ja, nu kan du börja slappna av Säger jag som går här som på nålar, men jag är ju inte längre rädd för att den ska dö utan för att den ska komma för tidigt. Ni får hålla tummarna för mig på måndag då jag ska in och mäta tappen igen.

• icka76

Mayan: Hoppas allt såg fint ut idag.

Mojutten: Fasen oxå. Håller dock tummarna att blödningen inte betyder mf.

Allt gick bra idag hos läkaren, tappen stängd och lång Så nu njuter jag.

• icka76

Grattis Mayan

Liss: Har du diskuterat förlossning än med din BM eller läkare? Min är helt plötsligt orolig för att snitta mig p.g.a. att det kan vara svårt att sy ihop + att man kan få stora blödningar. Men jag tänker att det är bättre att få stor blödning vid snitt än vid vaginal för vid snitt är man redan öppnad och då borde de lättare kuna få stopp på det.

• icka76

Monchichi: Åh, grattis vännen {#lang_emotions_flower} Vi verkar vara inne i ett plusstim nu Har du någon behandling?

Liss: det är ju det som är det jobbiga med EDS att vi är så olika i våra symtom. Nej jag har inte tunn, skör hud, så det borde inte vara nått problem. Ska ta ett nytt snack med honom om två veckor vid nästa kontroll.

• icka76

Cat79: Grattis!!

Snart dags för en bf-tråd Hur många gravida har vi kommit upp till nu?

• icka76

SanneS: Jobbigt med blödningar, man blir så orolig varje gång det händer. Men om man bara ser till oss här inne så har många haft blödningar även nu under våra hittills lyckade graviditeter. Håller tummarna att det bara är en ofarlig slemhinneblödning. Enligt min läkare är det jättevanligt att man har blödningar under graviditeten. men med våra bakgrunder så förknippar vi blödning med mf. Vid mina ma:n har jag bara haft bruna blödningar, aldrig röda. Så om det inte ökat så är det nog inget mf. Håller som sagt tummarna. Kram.

• icka76

Liss: Tror det du har är växtvärk. Jag har ett ställe ovanför vänster ljumske som kan göra ont ibland. Tror det är ligamentet där som spökar. Men visst kan det även vara foglossning. tror i vilket fall att du inte behöver oroa dig

Monchichi: Jag har hört att man kan få hål i tänderna lättare under graviditet vet inte vad det kan bero på + att tandköttet blir mjukar p.g.a. hormoner.

sanne: Hur är det idag?

• icka76

Liss: Allt är bara bra. Mår t.o.m. bättre i lederna än när jag är ogravid . Är sjukskriven 50% fram t.o.m. siste juni vilket känns skönt. Går in i v.22 nu och bara längtar till v.26 när vi ska göra köns-UL. Hur mår du själv?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3