Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Mojutten: klart det är frustrerande. Vi tycker bara det är bra när vi är på riktigt bra humör Flört
    Bra att äl infaller på en helg. Lycka till!
    Vi håller på med utredningen nu. Jag har precis fått mens och lämnat alla prover. Kromosomprovet lämnade vi för typ en-två veckor sen. Förhopningsvis får vi svar på utredningen om en månad och det var tidigare än jag någonsin hade kunnat hoppas på. Ibland har man tydligen att ha tur i alla fall....  Ska bli skönt att få resultatet, trots att jag har små förhoppningar om att de kommer att hitta något fel. Hur var det för er, hittades några fel vid utredningen?

Lilll77: välkommen hit, trots att det är tråkigt att du har behövt söka upp oss. Jag är nog tyvärr en av de i tråden som har minst medicinsk kunskap, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Lycka till!

Liss: kul att se dig, hoppas du mår bra! Kram

Hur är det med alla andra?

• NinniNinna

Åhh har hon kommit nu, Icka! Stort grattis till hela familjen! Kram

• NinniNinna

Mojutten: låter som bra förutsättningar för en bra helg Flört Vilken adoptionsorganisation blev det?

Ego: jag har börjat få tillbaka de gamla "jag-måste-bli-gravid-känslorna" och det är riktigt jobbigt. Hoppas att det bara är en svacka och att jag kan få slippa den värsta stressen ett tag till. Den här månaden kommer vi inte att ses vid äl, så det finns inget att göra åt nu. Skönt egentligen, för jag vill egentligen inte ens riskera att bli gravid innan svaret på kromosomproverna.
    ...och på det andra spåret, så har vi fått plats på en föräldrautbildning i höst/vinter så jag hoppas på att kunna fokusera på det helt och hållet igen. Med adoption så kommer iaf känslan av att vi kanske kan få bli föräldrar en dag. Otroligt skönt att få tänka så!

Hoppas alla har en riktigt bra helg! Kram

• NinniNinna

Bettan: tack! Hur är det med dig?

Mojutten: vi valde också AC på de grunderna. Det var precis efter ma nr 3 och jag ville bara att vi skulle stå  i kö, så det var inte mycket tanke som låg till grund för det valet. Vi tog den största helt enkelt. Skulle egentligen vilja ställa oss i kö på Bfa också, men mannen tyckte det räckte med AC då och jag ville inte pusha mer. Tror nog ändå att vi ställer oss i kö hos Bfa snart också.

Du har tur att ni är gifta, det kommer att vara väldigt bra för er om ni bestämmer er för att adoptera. Hur länge har ni varit gifta?

Kul att du säger att du tycker det är jobbigt med byråkrati. För mig har det hittils varit precis tvärt om Glad Jag har nästan tyckt att det har varit skönt att gå in i ett system som jag förstår och som jag kan påverka, till skillnad från de eviga försöken att bli gravid. Jag kan iaf berätta för dig att nästa steg för er (OM ni vill gå vidare någon gång) är att boka tid med familjerätten för infomationsamtal. Sen måste man gå föräldrautbildning för att ens få ansöka om utredning. Vi har äntligen fått en plats på föräldrautbildning och börjar under hösten/vintern. Är jätteglad för det, eftersom det i början verkade vara fullt på alla utbildningar innan nyår.

Hur går det annars? När är det dags för bim? Håller tummarna!

• NinniNinna

Mojutten: vad roligt att du blev glad av mitt meddelande! Låter som att du hade en fantastisk morgon, hoppas humöret håller i sig!

Det är superbra att ni har varit gifta i fem år, om ni väljer att adoptera så kommer det verkligen att vara till er fördel. Vi är inte gifta ännu, men ska råda bot på det snart Flört Vi har också fått ett formulär från AC, men för vår del så var det något som ska fyllas i när hemutredningen är gjord och vi ska skicka in den till AC. Kolla vad ert formulär handlar om, så att jag inte säger fel nu. Ert kanske handlar om något helt annat.

Jag ringde AC ett tag efter vi hade ställt oss i kö för att försäkra mig om att vi var registrerade. Tyckte det var skönt att verkligen veta att det hade funkat Glad

Aha, 4 oktober, då håller jag tummarna ett tag till Glad  Vi gör inga försök, utan väntar in utredningen. Förmodligen så kommer inte utredningen att ge något, men det känns ändå klokt att vänta. Själv är jag nog rätt inriktad på att adoptera (förutom vid vissa svackor), men mannan behöver tid på sig....

Hoppas allt är bra med dig och alla andra i tråden!

• NinniNinna

Ska smita iväg på semester, så jag kommer nog inte skriva här på ett tag. Jag hoppas allt är bra med er! Skickar en särskild hälsning till er jag inte sett på länge, Cali, TT, Jemema osv osv. Kram! 

• NinniNinna

Hej alla! Försöker skaka liv i tråden Glad Hur är det med er?

Mojutten: nu måste du ha passerat bim, hur gick det?

Jemema: hur mår du nu?

TT: var finns ni i processen nu, nya försök på gång?

Bettan: hur mår du?

Morotsmacka: Beklagar att du behövt söka dig till oss, men välkommen hit! Du och jag befinner oss nog i ungefär samma fas nu. Jag har haft tre ma under drygt 3 års försök och nu har vi genomgått mf-utredning och väntar på besked. När kommer ni få svar på utredningen/utredningarna?

• NinniNinna

Mojutten: ja, bra att jag skakade Glad, men nu har jag ju legat på latsidan själv... Vad tråkigt att det inte gick vägen. Håller tummarna för nästa äl! Förstår om du är trött på det, man blir verkligen det!
    Vi har varit på en vanlig charter och det var jätteskönt med sol och värme.

• NinniNinna

Glömde mitt egoinlägg: har fått samtal från kliniken om att provsvaren från vår utredning är klara. Hon antydde redan i telefon att de upptäckt något fel, men att hon ville prata mer om det på vårt besök. Även fast jag i hemlighet nästan har önskat att proven ska visa något (gärna något litet fel som går att åtgärda Flört) så är jag väldigt rädd nu... Vad gav era utredningar för svar?

• NinniNinna

Tack för svaren och tummhållningarna! Det funkade, allt var bra. Det fanns avvikelser (det måste ha varit det hon menade i telefon) men inget som förklarade de tre ma. Konstigt nog så blev vi inte ett dugg glada utan jag blev bara tom. Förstår att det låter otacksamt att inte vara glad nu när vi är konstaterat friska, men slutsatsen blir ju då att vi inte får någon hjälp i beslutet om vi ska göra nya försök och inga nya förutsättningar för lyckas bättre om vi försöker igen. Det känns bara tomt. Vi får nu fundera ordentligt på hur vi ska gå vidare. För mig låter nog fortfarande adoption som ett bättre alternativ, men min man vill nog fortsätta försöka. ...och jag har ju också på senaste tiden börjat bli lite sugen på att trots allt försöka på bio-vägen igen. Allt är så förvirrande...  Vi får se var det slutar.

Hur går det för er?

Kram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3