30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Mojutten: känner igen mig i stressen och tro mig, jag är också stressad. Skillnaden den här gången är bara att jag verkligen inte känner att graviditet är rätta vägen för mig. Jag tror inte mer att det kommer att leda till ett barn, men det handlar ju såklart bara om mig. Sist jag var gravid var jag bara rädd och orolig och jag fantiserade faktiskt om adotion tom. då, när jag alltså var gravid efter ett års kämpande. Nu väntar jag egentligen bara in att min man ska få samma känslor som mig kring adoption... han är inte riktigt där ännu....
....Och om psykolog, så undrar jag om det måste komma upp i en utredning? Jag går privat och känner faktiskt inte att det är omoraliskt att inte ta upp det själv eftersom det ju faktiskt inte säger något om hur jag är som människa utan endast är en reaktion på barnlösheten.
Bettan, vad säger du om det? Att gå till psykolog privat "syns väl inte" om jag inte själv tar initiativet till att berätta det? Medicinering däremot, finns ju i min journal och då måste jag väl uppge det?