Inlägg från: Tom Sawyer |Visa alla inlägg
  • Tom Sawyer

Vad lyssnar du på just nu?

Lämnar av här i natt med en ny ganska oväntad pep-låt av Lundell.
    Ibland är hans låtar som en liten novell.
    Den får en plats härute nästan enbart p.g,a strofen "Nu när du tagit dig igenom mörkret i november"
    En enda dag kvar, sen har vi klarat av den utmaningen

• Tom Sawyer

Förutom att jag tycker att den är bra, så har den här låten  You Are Not Alone ett väldigt viktigt budskap. Den handlar om psykisk ohälsa hos unga.
    De flesta människor behöver hjälp med att brotta ned mörkret ibland. Så tveka inte att be om hjälp om himlen ser mörksvart ut.
    Även om det kan kännas så ibland så är man aldrig ensam...

aldrigensam.com/musik/

Aldrig Ensam
  • Tom Sawyer

Vilken är din favoritartist på 10-talet? Vet du ens?
    Jag hade ingen ingen aning tills Spotify talade om det för mig. Den artist jag lyssnat mest på de senaste 10 åren är tydligen Ryan Adams. (Suckar ibland för att jag måste förklara för vissa i min bekantskapskrets att det inte är samma person som Bryan Adams.)

Här är ett exempel på en bra låt jag lyssnat på med Ryan Adams under 10-talet.
    Jag gillar fortfarande den här låten.

• Tom Sawyer

En riktigt bra låt med svenska Elina som jag hittade på en sida utomlands. Få här hemma verkar ha koll på henne. Inte jag heller, tills nu.
    Ha en god fortsättning!

Elina
  • Tom Sawyer
    Grande Rock skrev 2020-01-11 04:02:40 följande:

Då tar vi farväl av en av främsta inom sitt skrå. RIP Neil Part Gråter

En legend
  • Tom Sawyer

När jag hörde Miaram Bryants version "Ett sista glas" så kände jag att jag hade hört den förut, men kunde inte riktigt placera var. Inte så konstigt. Det visar sig att alla inspelningar vi har hört av den här låten är covers. Originalet kom någon gång på 1600-talet =)
    Den här versionen gillar jag. Den här snubben har tagit en hel del glas

Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?