Inlägg från: Tom Sawyer |Visa alla inlägg
  • Tom Sawyer

Vad lyssnar du på just nu?

Jag har också stått och grävt i samma gamla grop alldeles för länge.
    Ju längre man står där och gräver, desto högre blir kanten att ta sig upp ifrån.
    Att vara snäll mot andra, kan ibland betyda att man är elak mot sig själv.
    Min inre röst är duktigt förbannad på mig. Jag har länge vetat att jag lever med en person som är fel för mig. Det har funnits flera andra kvinnor som jag tyckt om och sett passera som har känts rätt. Vi har flirtat och så, både IRL och på andra sätt men jag har alltid backat innan det gick för långt. Här i kväll funderar jag på om jag verkligen skulle ha stannat där.
    "Känn min verkliga hand"

PS: ni behöver inte ge mig några råd. Ville bara skriva av mig lite. Det finns andra starka familjeskäl som gör att jag inte lämnat. Men det vill jag inte ta upp just nu.

• Tom Sawyer
    Nandez skrev 2019-10-06 17:56:35 följande:
    All styrka till dig.
    Tack Nandez. Du är snäll mot de flesta här ute. Jag hoppas att alla är snälla mot dig med. Både här och IRL =)
  • Tom Sawyer

Den här låten tar mig tillbaka till Fenix bar på Götgatsbacken på söder.
    Min favoritbar finns inte kvar tyvärr. Kvinnan jag var förälskad i då finns kvar. Hon är bara inte kvar i mina armar. Det är därför jag sällan lägger upp låtar från förr härute.
    Jag minns när hon sa "Är du säker på att du vill öppna Pandoras ask?"
    Jag tvekade, men borde såklart slagit upp locket utan att fundera alls.
    Ibland är man bara dum i hela huvudet...

• Tom Sawyer
    Superior skrev 2010-02-03 10:59:59 följande:

Som rubriken lyder

Kellys version är bäst tycker jag. Har lagt upp den här själv

• Tom Sawyer

Ibland blir jag förvånad hur mycket bättre vissa låtar blir när jag hör dem "Stripped". Ett exempel är den här låten med The Beach - Geronimo
    Studioversionen fastnade inte alls, den här älskar jag.

Stripped är ofta bättre ;)
  • Tom Sawyer

Jag tar ett till exempel. Kodaline - Big Bad World.
    Trots att sångaren har ett kroppsspråk som en tjackpundare här, så älskar jag den här versionen

tjacka inte tjack
  • Tom Sawyer

Jag lägger ut en till låt som fler borde höra. En sjukt stark version av en riktigt bra låt tycker jag. Borde blivit en världshit, men som ni vet så är det inte alltid kvalitet som bestämmer sånt.

PS: Om du som person ofta skämtar för att charma personen du vill ha. Glöm inte att vara allvarlig när det passar. Att skoja hela tiden kan få den personen att tro att du enbart är en pajas, och det vill de inte ha i längden. Egentligen vill inte du heller vara det hela tiden. Eller hur?

Dermot Kennedy - Lost.

Pajas
  • Tom Sawyer

Jag gillar JP Coopers röst, och tänkte först lägga upp hans nya låt. Men jag gillade inte riktigt videon. Då kom jag att tänka på hans "September Song" från 2016.
    Och när jag kollade på den videon för första gången nu i kväll så mindes jag en sak från min tonårstid.
    Det var sommarlov och jag hängde rätt mycket på balkongen och spelade musik (innan internet och bra hörlurar ni som minns), och nere på gården var det en söt tjej som gick förbi ungefär samma tid varje eftermiddag. Vi kollade in varandra och log lite fånigt mot varandra som tonåringar brukar göra, men jag vågade inte riktigt springa ned för att prata med henne.
    Lite senare på hösten hängde jag med en polare som var DJ på en spelning på en ungdomsgård i en annan förort i närheten. Jag var mest bärhjälp.
    På den där festen dyker plötsligt den där söta tjejen upp, och kommer fram och börjar prata och verkar jätteintresserad av mig. Jag blev glad, men problemet var att jag då hade skaffat en annan flickvän. Att strula runt och ljuga har aldrig varit min grej, så det blev ju inget.
    Kontentan jag lärde mig då är såklart: att inte vänta för länge. Att fega ur vinner ingen på. Hellre få ett nej, än att inte försöka. Är man intresserad så bör man alltid "Plan for a miracle"

• Tom Sawyer

Rita Ora har charmat mig ordentligt i juryn i The Voice UK.
    Här är hon inte alls lika charmig. Någon har sagt åt henne att "vara sexig" i den här videon tror jag. För mig är äkta charm och leenden betydligt sexigare än fejkat "sexig"

Sen är det fredag kväll, och jag gillar att dansa ibland också ;)

• Tom Sawyer
    Grande Rock skrev 2019-11-08 15:21:24 följande:

lite generiskt intro, men när väl det är undanstökat är det guld rakt igenom

Tack.
    Stevie har alltid haft en grym röst tycker jag.
    Lade upp "Landslide" akustisk version på min YT kanal. Den fick 17 miljoner visningar nånting innan den togs bort, men det bästa var alla fina kommentarer som den gav. Det är det sämsta med YT. När skivbolag/artist bestämmer för att sätta ned foten, så ryker även alla kommentarer från människor som öppnat sina hjärtan...
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?