Inlägg från: Hannajo |Visa alla inlägg
  • Hannajo

Vi har det också bra. Hastigt och lustigt har vi skaffat en katt till, än så länge har det gått bra med Oskar. Är lite rädd att han kommer sätta sig på den eller ta upp den och kasta (det är en liten kattunge), men vi får tro att det går bra.
    Annars är det typisk höst, vi snorar och är förkylda men är på jobb/skola/förskola ändå, det bryter aldrig riktigt ut.

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo

MCH: Tycker också det är svårt. Och Oskar trotsar rätt friskt han också. Vi gör ungefär som du, säger till honom, lyssnar han inte så tar vi ifrån honom saken eller lyfter bort honom från situationen. Här om dagen ritade han på soffan. Vi tog ifrån honom pennan, då började han gråta och ropa efter "pamor" farmor. Jag sa att man inte får rita på soffan, då tittade han allvarligt på mig och sa Joo.

• Hannajo
    MiaMarias skrev 2010-10-18 21:18:40 följande:
    Här hemma har jag en väldigt liten busig pojke,  han springer ut åt fel håll, snabb som en jetraket är han också.
    Får nog se till att få bättre kondition, för vid denna fart kommer han vinna över mig på 60 meter när han är 5.

Ni andra som har pojkar, är de också busiga och springer åt fel håll och inte riktigt lyssnar.?
    De är ju 2 år, så de förstår ju, men vill de något så gör de det, åtminstone min lille gosse, fastän jag ropar stopp och kom tillbaka

Det blir konsekvenser här, får börja att gå in direkt. Jag satte honom i bebisgungan, för där kommer han ju ingenvart, ledsen blev han, men när han inte lyssnar på en så.

Jag är så glad att alla dagis är inhägnade, om våra lekplatser vore inhägnade här skulle det kännas tryggare.

Verkar ibland som att tjejer är lugnare, men kanske inte alltid?

Vi har ju gåsele på honom bland mycket folk, t.ex stora centraler och flygplatser, karnevaler, då han går själv, sitter han i vagnen behöver han inte ha det.
    Oskar drar inte iväg, men han är väldigt bestämd. Om vi ska gå in och han vill vara kvar ute så får man antingen bära in honom  eller låta honom vara kvar ute, övertala honom går inte (muta med glass eller fika går bra, men det vill man ju inte göra för ofta). Som tur är har vi ingen trafikerad väg precis vid vårt hus.
  • Hannajo

Oskar tyckte syskonkortet var ok att ta, men sen när de skulle ta gruppkort och enskilt kort ville han inte vara med, han hade ju redan tagit kort tyckte han!  På gruppkortet leker han med en bil, berättade fröknarna, men det har vi inte sett än. Förskolan tog hand om fotograferingen, vilket var skönt. Tidigare har vi varit tvungna att vara med.

Nu sitter jag vid rätt dator, förresten, så nu kan jag visa det enskilda!

• Hannajo

Ninni 13:
    Det är väl lätt att gnistan försvinner ett tag när det är fullt upp med små barn. Ni kanske behöver löite tid på tu man hand? Jobbiga funderingar, jag hoppas det löser sig!

Oskar ser fram emot jul, att han ska få paket av tomten när han fyller år...hm, tror vi har misslyckats med att förklara det här med julen!

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...