Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
Grattis MCH!!! Skönt att det gick bra! Vad säger storebror då? Inte så mycket än kanske, om ni nyss har kommit hem.
Grattis MCH!!! Skönt att det gick bra! Vad säger storebror då? Inte så mycket än kanske, om ni nyss har kommit hem.
Vi har det också bra. Hastigt och lustigt har vi skaffat en katt till, än så länge har det gått bra med Oskar. Är lite rädd att han kommer sätta sig på den eller ta upp den och kasta (det är en liten kattunge), men vi får tro att det går bra.
Annars är det typisk höst, vi snorar och är förkylda men är på jobb/skola/förskola ändå, det bryter aldrig riktigt ut.
MCH: Tycker också det är svårt. Och Oskar trotsar rätt friskt han också. Vi gör ungefär som du, säger till honom, lyssnar han inte så tar vi ifrån honom saken eller lyfter bort honom från situationen. Här om dagen ritade han på soffan. Vi tog ifrån honom pennan, då började han gråta och ropa efter "pamor" farmor. Jag sa att man inte får rita på soffan, då tittade han allvarligt på mig och sa Joo.
Oskar och jag har börjat på Stor- och litengympa, förresten. Idag har vi hoppat från plintar, gått balansgång, krupit under mattor med mera. Jättekul!
Usch, två veckor ensam! Jag tyckte det var jobbigt när Håkan jobbade 9-21 +1 timmes restid enkel resa lör-sön en helg i somras =)
Sigge blev jättefin på korten, skulle jag ju skriva också!
MiaMarias: Vi har inte fått korten än, men dagen efter fotograferingen fick vi lågupplösta bilder i mobilen!
Oskar tyckte syskonkortet var ok att ta, men sen när de skulle ta gruppkort och enskilt kort ville han inte vara med, han hade ju redan tagit kort tyckte han! På gruppkortet leker han med en bil, berättade fröknarna, men det har vi inte sett än. Förskolan tog hand om fotograferingen, vilket var skönt. Tidigare har vi varit tvungna att vara med.
Nu sitter jag vid rätt dator, förresten, så nu kan jag visa det enskilda!
Ninni 13:
Det är väl lätt att gnistan försvinner ett tag när det är fullt upp med små barn. Ni kanske behöver löite tid på tu man hand? Jobbiga funderingar, jag hoppas det löser sig!
Oskar ser fram emot jul, att han ska få paket av tomten när han fyller år...hm, tror vi har misslyckats med att förklara det här med julen!