Inlägg från: Hannajo |Visa alla inlägg
  • Hannajo

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Tvåårsdagen närmar sig, har ni tänkt på det? Jag ska till Ullared i helgen och hittar jag någon lämplig present åt honom så ska jag handla, men jag vet inte riktigt vad vi ska ge honom. Han är väldigt intresserad av bilar just nu, jag får väl se om jag hittar någon kul bil. Sen slåss han för att få ha syrrans dockvagn, så en egen vagn kanske vore något. Har ni några idéer?

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo
    MiaMarias skrev 2010-03-25 11:02:35 följande:
    Hur har ni det idag?Här är det bra, jag sitter ute på balkongen och njuter av vårvädret, ingen snö här vad jag kan se, allt har smält bort nu.Hemma hos mina föräldrar i Dalarna finns det gott om snö har jag hört, så där kan vi nog åka pulka.  Vi ska ju dit om två veckor och vi får se vad det ska bli för skor på då, här har vi ju vårskorna på nu och vårjacka och allt.men, det är ju 2 veckor, så mycket kan ju hända..*********Idag blir det våfflor till lunch =)
    Jag är hemma och är sjuk, har feber/förkylning. Vaknade i morse med en fruktansvärd huvudvärk, men kl 10.10 försvann den mirakulöst! Har lite lätt huvudvärk nu, men det är inget i jämförelse! Annars är förkylningen bättre idag, hoppas på att bli frisk så jag kan åka till Ullared på lördag Har varit inplanerat länge nu, tråkigt att behöva ställa in.

Vi ska till Sälen på påskdagen, hoppas det finns mycket snö där. Vi har visserligen rätt mycket snö kvar här hemma, men den smälter bort undan för undan.
  • Hannajo

Ja, de är verkligen inne i en härlig ålder nu, en av mina favoritåldrar hos barn! Oskar står just nu och hjälper min man att disha (diska) till min mans stora fasa, det blir rätt blött... Igår när jag gjorde maränger så stod han och frågade Dä? och pekade på en maräng. Maräng svarade jag. Dä? sa han och pekade på nästa. Maräng sa jag. Så fortsatte han med varenda maräng på hela plåten och tyckte det var jättekul. Det tyckte inte jag!

• Hannajo

Oskar säger Ira om Elvira nu, alltså med ett hyfsat tydligt R. Det känns som att det är rätt ovanligt att så små barn kan säga r. Min syskonbarn och Elvira har sagt l eller j istället för r tills de har varit 3 - 4 år i alla fall.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...