Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
Grattis alla som har fyllt år och garttis EnSanna!
Grattis alla som har fyllt år och garttis EnSanna!
Oskar har äntligen slutat med blöjor! Jag bestämde mig för att sätta på honom kalsonger förra söndagen, visst händer det en och annan olycka, men på det stora hela går det riktigt bra. i förrgår kväll vägrade han ta på sig blöja när han skulle sova, så nu har han sovit två nätter utan blöja och det har gått bra!
Vi har semester nu, jag tycker det är skönt men Oskar längtar till förskolan. Till hösten byter han avdelning, han får med sig en fröken och flera kompisar, så det blir nog bra!
Jag började jobba idag, går en kurs två dagar, annars skulle jag inte ha börjat förrän på måndag. Min man börjar på måndag, så barnen är lediga tills dess. Jag hade gärna haft sommar och semester ett tag till...
Jag hoppas det blir bra, att ni kan komma överens om något.Oskar har bytt avdelning, här om morgonen sa han "Jag vill inte va på Smultronet (nya avdelningen), jag vill va på mitt dagis". Plutten! Men det blir nog bra. En fröken + flera barn har följt med från gamla avdelningen, det känns ju tryggt.
SaraA: Grattis till "bullen i ugnen"! Vad hemskt med brand, och att bli av med alla saker, men det viktigaste är ju att ni mår bra!
MiaMarias: Skönt att föräldramötet gav er ett bra intryck. Har man haft en toppenförskola tidigare så är det klart man jämför, men jag hoppas Gabriel kommer trivas bra. Det är otäckt när de slår i huvudet, men oftast är det ju ingen fara.
Oskar var med farmor och köpte gummistövlar igår. Han var jättesur när han kom hem för de rosa var slut i hans storlek. (Eller om farmor sa det för att han inte skulle kunna välja dem, det är inte helt otänkbart )
Ellamy78: Grattis till bebisen!
SaraA: Så bra att det har ordnat sig med lägenheten. Trädgård låter ju toppen!
MiaMarias: Vilken vilding, du verkar ha fullt upp!
Oskar och Elvira har en period just nu när de ska busa med och knuffa på varandra, vilket flera gånger om dagen leder till att någon kommer och gråter och har slagit sig. Jag har slutat tycka synd om dem...
Efter att ha varit torr och utan blöja om nätterna i tre månader har Oskar den senaste veckan kissat på sig om natten flera gånger. Vet inte vad det beror på eller vad vi ska göra, jag hoppas det ger sig av sig självt.
Jag tror att Oskar är kär i sin dagisfröken! Det enda han pratar om efter dagis är att han har "gosat med Carro" och att han tycker om sin Carro. Han har döpt en gosedjursråtta (!) till Carro, den ska sova med honom
MammaHeidi: Vad jobbigt! Hoppas det ordnar sig så bra det går!
Här blir det bara två, maken har tre sen tidigare så han har sagt Stopp! Jag kan bli väldigt sugen på en till när jag ser gulliga bebisar, men jag är inte säker på att min kropp skulle klara av det. Sviterna av foglossningen besvärar mig ännu.