-
Håller med, tre dagar är ingenting.Heidi1 skrev 2010-03-02 11:13:09 följande:skrämande att vissa dagis har 3 dagars inskolning
-
Åh herregud jag har en liten sadist i magen!! Gör så djävulskt ont mellan benen, sticker och ilar så in i ... Längtar tills förlossningen nu men lär inte säga samma sak där
Börjar tröttna på att vara gravid nu då jag bara svullnar mer och mer. Var svullen med Julia med men det här fan ingen lek, snart exploderar jag Kommer ihåg att jag råsvettades när jag ammade Julia i början, är det just för att man då blir av med all överflödsvätska? Hoppas att jag svettas järnet även denna gång, vill bli av med skiten snabbt. Fettet får stanna så länge det behövs men inte vattnet=)
Imorrn är det 10 dagar till bf, vart tog tiden vägen?!
-
Idag släppte slemproppen, såg det klart och tydligt Man spanar ju efter sådana tecken hehe även om det inte lär födas några barn snabbt inpå detta så är det kul att se att något händer. Känns så skönt just nu, är inne i en bra period känner jag så jag kan lätt vänta de här 9 dagarna som är kvar till bf + ev några dagar till. Mår riktigt bra för att vara så gravid, men mkt pga att jag varit förkyld länge nu och äntligen är frisk=) Man blir ju piggare och lyckligare över att få vara frisk så nu orkar jag ha tålamod med.
Kul att kolla bf-listan, bara två personer som tror att vi får en pojke!! Det här blir spännande Annars tror en del runt omkring att vi väntar en pojke.
Trevlig helg på er, här blir det tacos som majoriteten av småbarnsfamiljer tror jag Så lätt fixat och gott!
-
Hehe ska bli spännande att se vem som får rätt ang kön och datum
Ja Ninni så känner jag lite faktiskt, att om det går över några dagar så är det helt okej för jag känner mig inte beredd!! Men kommer jag nånsin bli beredd, tror inte det Det blir som det blir och när barnet väl är fött så är det underbart
Har märkt att sammandragningarna börjat göra mer och mer ont och ja som sagt slemproppen så det är skönt att man märker något åtminstone. Men har inga regelbundna riktiga värkar direkt, de håller sig borta ett tag till tror jag. Nu håller jag bara tummarna för att jag får ett vettigt sjukhus att föda på denna gång till skillnad från förra.
-
Julia har en gång sagt Hej pappa!! Blev smått överraskad men sen kom det inte något mer hur mkt jag än tjatade.
Igår sa hon Så ja...Räknas det?
Nån gång har hon sagt något mer, kommer inte ihåg vad det var men typ (ord) där
-
Hihi samma här=) Roligast är när Julia går runt med våra mobiler och snackar och har sig och hon vet inte att jag spionerar på henne.Apple Pie skrev 2010-03-07 12:07:05 följande:Hade jag förstått hälften av vad Karla säger så säger hon långa långa meningar! Låter så kul, fast jag vet ju inte vad hon säger men det är något väldigt viktigt, för man kan inte bara säga ja eller nej, för då blir hon sur att man inte förstår. Så man får försöka gissa.
-
Haha ja den som lever får seLilla Fjun skrev 2010-03-07 20:35:38 följande:OJ vad spännande EnSanna! Nu är det ju bara 11 dagar kvar tills lilltjejen kommer
-
MCH: Det låter lite så när Julia säger potta
MiaMaria: Fin bild Gabriel ser ut att vara väldigt lik dig! Jag tycker att Julia är jättelik sin pappa men hon blir mer och mer lik mig nu när hon blir äldre.
Jenna: Rädd? Hmm det är väl att bli tvingad att göra sitt på pottan? Men annars har jag nog inte upptäckt att hon är rädd för någonting ännu, förut var det dammsugaren men nu är den hennes bästa kompis
Julia gillar att titta på Fiffi och lite på den där serien med får som bor på en lantgård med en sur gubbe Vet inte vad den heter, typ lerfigurer är det. Fast hon får inte titta för mkt på tv om dagarna, vi läser mkt istället.
Julia har inte direkt behov av hårklippning ännu Kommer dröja innan jag klipper hennes hår sedan när hon väl kommit igång med det.
-
Ja men precis den är det! =) Julia gillar lilla fåret med nappen, kanske är den som heter Shoun? Papp papp pekas det.Tjej 83 skrev 2010-03-09 13:00:08 följande:fåret shoun? elelr nåt.. ja han är rolig den gillar barnen med, det blir lite tv när ja lagat mat, o lite på kvällen innan de ska sova då vill de se de sista på disney innna de stängs kl 19.nu när de vart sjuka o bara legat i soffan så ahr de kollat film..nu är de friska så dagis imorn o ja ska jobba resten av veckan.helgen ska vi till mamma, inte kommit dit på 1 mån snart för vi o de har vart sjuka.o våren tycks äntigen komma, solen skiner varje dag o snön börja smälta!! hejja hejja
Ja heja våren!!! =) -
Julia fick Mollipect utskrivet när hon var sjuk här för ett tag sedan, den hjälpte henne nästan på direkten och hon kunde äntligen sova på natten utan att vakna av hostan.
Jenna: Är något annat av dina barn rädd för samma saker? Hon kanske har smittats av dom så att säga
Ninni: Härligt!! =) Du jobbar verkligen på bra, är grymt imponerad! Jag har noll självkontroll när det gäller att äta gott så man vet hur svårt det är att begränsa intaget