• JLS

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Jenna82 skrev 2010-02-28 12:52:28 följande:
    Woohoo! Andra gången jag "vinner" en sånhär treeeevlig tävling! hehe. Men man har ju spåkulan till hands..
    Måste kolla vilket datum du tippat till mig!! F*n dig om du vinner och har gissat typ 20:e mars
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS

Okej Jenna du gissade 12:e mars, det är klart godkänt!! Lite kul det är det datumet vi själv skulle önska om vi kunde, en fredag och vore perfekt att ha sambon hemma ännu några dagar extra. Då de tio pappadagarna som han först ska ta ut ju inte tas ut under den helgen då

• JLS
    TRUEHannapannas Bf 8 mars
    Ninni13: 1 mars
    Jenna82: 1 mars
    Hannajo: 3 mars
    MiaMarias: 4 mars
    EnSanna: 5 mars
    memini: 9 mars
    MCH: 10 mars
    Tjej 83: 11 mars
    Applepie: 16 mars  

EnSannas 
    Bf 14 mars

TrueHannapanna: 9 mars - Flicka
    Jenna82: 12mars - flicka
    Tjej 83: 13 mars- Pojke
    Miamarias: 14mars- flicka
    Ninni13:15 mars-Flicka
    menini-16 mars- flicka
    Hannajo: 17 mars - pojke
    MCH: 18 mars-Flicka
    Applepie: 23 mars - Flicka

ApplePie Bf 27 mars

Ninni13:23 Mars -flicka
    Tjej 83: 25 mars -Flicka
    MCH 26 mars - pojke
    MiaMarias: 28mars - Pojke
    Hannajo: 28 mars - flicka
    EnSanna: 29 mars-Pojke
    Trumemini: 29 mars-flicka
    ehannapanna: 30 mars - pojke
    Jenna82: 30 mars - osäker..men gissar pojke
  • JLS
    MiaMarias skrev 2010-02-28 18:14:41 följande:
    Tänk vad 5 minuters sömn i vagnen kan bli trubbel för att sedan egentligen sova i sängen inne.Gabriel var så trött efter kyrkan, så han somnade i vagnen strax efter att vi hade klivit ur bussen och det var inte så lätt att hålla honom vaken, så jag lät honom sova och sen vaknade han ju förstås när jag klädde av honom alla ytterkläder.Försökte få honom att sova, gick inte alls, så gav upp och vi gick och åt mat istället, han fick sitta bredvid och sen var det dags för riktiga sovningen.Det tog ca trekvart skulle jag tro, inte ligga, ha mobilen, sitta, gråta, till slut så somnade han iallafall.Så nu sov han ca 14.15-15.30, helst ska det vara mellan 12-14 men på söndagar är vi ju i kyrkan, så då ska det vara 13-15.Få se nu hur kvällen blir.Nu på eftermiddagen tog vi bussen till stadsparken och tittade på alla djuren, sen till lekplatsen och oj vad det har töat mycket där, det är som en sjö där.Imorgon efter dagis ska vi till en kompis och hennes dotter och äta mellis där, det blir trevligt.**************Ikväll är det dags för söndagsbad, det gillar Gabriel.Nu lagar sambon pannkakor till kvällsmat, mums mums.********Grattis till mig och alla andra som heter Maria =)
    Låt honom sova klart utomhus om du har möjlighet nästa gång Fast ni kanske inte bor så att du kan ta med vagnen upp och ut på balkong eller ut på tomten?
  • JLS

Och grattis på namnsdagen

• JLS
    MiaMarias skrev 2010-02-28 20:21:05 följande:
    Hade vi haft hiss, så hade det ju varit enkelt, men vi bor på andra våningen utan hiss, så tyvärr går det inte.När Gabriel var pytteliten, så hade vi ju hårdliften, så då var det ju enkelt att bära upp honom sovandes.Husen är byggda 1965.
    Ja just det kommer ihåg att du skrivit att ni inte har hiss förut. Jobbigt!
  • JLS
    NiniMe skrev 2010-02-28 21:53:55 följande:
    Du menar nog att han får möta den "hårda världen" utanför hemmets väggar där inte alltid mamma kan beskydda honom och hålla ett vakande öga över honom? Tolkade det som det i varje fall. Jag känner lite likadant inför Julias dagisstart i höst även om jag ser fram emot att hon ska få ha kul där, tror att hon kommer att älska dagis när hon vant sig. Men jag tänker också att tänk om andra mer hårda och "elaka" barn utnyttjar hennes snälla och mjuka personlighet, för hon är väldigt snäll. Ja för det mesta i varje fall. Så man känner ju att ingen har gjort henne illa nånsin eller slagit henne men hon lär bli slagen ibland på dagis, sånt händer ju. Men det är bra för dom att tuffa till sig med samtidigt, hoppas bara att de inte blir slagpåsar, fast personalen går väl emellan tycker man ju. Men jag hoppas på att hon sätter sina egna gränser så småningom och inte låter någon bossa runt henne där Får ha boot-camp med henne i sommar
  • JLS

Berättade ju om hennes utbrott förut, hon har inte haft något sedan hon blev frisk men då tänkte jag att det är bra att hon visar lite temperament ändå och kanske tuffar till sig till dagisstarten Märker att hon har blivit lite mer tuff ändå och håller mer på sin rätt vad gäller leksakerna t ex och det är ju sunt och bra.

• JLS
    NiniMe skrev 2010-03-01 20:59:57 följande:
    FY FAN vilken jävla upplevelse.. Inskolning idag med Sigge kl 9, vi bestämde oss för att följa med alla, jag pappa och Alex... Vi kom dit med vagnen och körde in, där står 2 personal och glor och jag säger Hej hej, har man kommit rätt och skrattade till lite, kom in från värsta jävla snöstormen typ..  -Ja de beror på var ni ska.. (stoneface) Jajja tänkte jag, sen kom de några andra ord -Ni kan inte ställa vagnarna här, dom får ni ställa där ute... Ehhhhh vem fan vill ställa en 7000 kr vagn UTE i detta pissväder.. Ajja sen gick personalen Okeeeej Jag tog en liten promenad för lillebror sov i vagnen men när jag kommer tillbaka och kommer in så förväntar man sig ju att bli väl mottagen, en presentation osv MEN INGENTIIIIIING, har inte en susning om vad dom dom hette... Ajja jag satte mig ner med Alex och höll ett koll på min lille Juvel som sprang runt och busa, men personalen satt på golvet och höll en unge eller så va dom inne på kontoret eller så stod dom bara och hängde, INGEN av dom lekte eller busa med ungarna, dom fick sköta sig själv, och i denna gruppen va där ålder mellan 1-3 MEST 1-2 åringar och EN som va 5 år, ehhh lite felplacerad eller, denna unge beteede sig som en boss över dom små ju... Dörrar öppnades och small igen PANG men ingen kolla så inga små fingrar va ivägen, ingen sa att de inte va ok att smälla med dörrarna.. Ungarna fick inte sitta vid bordet om de inte va måltid på g... De va inte alls trivsamt, vita kalla vägar, inga teckningar på dom eller ngt alls, knappt några mattor.. 1 rum stod där en hylla med leksaker i och en mjuk kudde Rum 2 en soffa, lekspis och bord och lite leksaker i en låda Rum 3 matborden.. Jag satt med Alexander i rummet med soffan för han skulle sova och där va en liten flicka som satt på en stol och fjanta sig, och jag bara vänta på att någon skulle ta ner henne (denna flicka e 15 månader) PANG så åkte hon i golvet och hennes huvud dunsa i både bord och stolen brevid, och jag VRÅLAR HALLÅ KAN NÅGON KOMMA... Men ingen kom, som tur va hörde min man mig så han kom och fick ta upp den lilla flickan som va så ledsen, så han trösta henne sen ville hon komma till mig, men där va ingen personal som kom och fråga hur de gick eller så... Och detta dagis e inte alls på många kvm så de e jävligt konstigt att dom inte hörde varken mig eller henne... Nä fy, Sigge kommer inte gå dit mer.. Glad att jag valmöjligehetn..
    Shit vilka jävla puckon!! Vad arg jag blir, jag skulle definitivt klaga till kommunen! Berätta vad du såg idag och skriv typ en insändare eller något så andra föräldrar som kanske intet ont anande kan få bli informerade över vilken otryggt dagis det är. Jag hade lackat totalt över både bemötandet och bristen på omsorg.
  • JLS
    NiniMe skrev 2010-03-02 08:55:19 följande:
    Jag ska ringa och klaga idag, vi tänkte att viu kanske skulle ge de en chans till men jag vill verkligen inte lämna han där, känns verkligen inte tryggt för 5 öre.. Känns som folk tror jag e en hönsmamma bara för detta men de kan man inte kalla mig, sunt förnuft e de.. Nä jag kommer ringa o säga ifrån om detta för de kändes så hemskt och otryggt, de va liksom ingen som tog kontakt med Sigge av personalen, och inskolning i 3 dagar och ingen som försöker ta kontakt känns jävligt lite... Nä usch jag ska ringa dit snart.... En rolig nyhet e att vi fick visning igår på en lägenhet på de stället vi verkligen vill bo på och om 1 timme får jag reda på om vi får den hehe, jag HOPPAS så in i att vi får den, älskar de stället, massa barn för ungarna att leka med och lägenheten va så himla fin och fräsch och bra utrymme i köket...  Ja man lär sig att titta efter saker när man gjort sådana jävla flytttabbar som vi gjort humm... fattar inte varför vi flytta hit, största misstaget ever...
    Om vi säger så här: Om de behandlade er så när ni vuxna var med som faktiskt bidrar till deras levebröd genom att placera sina barn på det dagiset, hur beter de sig när ni inte är där?

Ja jag hade ALDRIG gett det stället en andra chans. Det ÄR sunt förnuft, det låter ju inte riktigt klokt för någon av oss som läser detta hoppas jag. Vad är viktigare än en trygg och bra placering för ens barn som alla parter trivs med, ingenting. Tur att ni har ett annat alternativ.

Grattis igen till lägenheten
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...