• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Jenna82: Ja vi ger Sigge en frukt här hemma innan istället hahaha vad fan han håller sig inte på den lilla biten.. Ja vi kollar hur de går, jag kommer göra stick kontroller lite då och då.. De som inte känns så bra e att hur kommer de bli när vi inte e där, va de bara snack idag eller, hur ska man veta, ajja de e bara tillfället och som tur inte så många timmar åt gången.. 

Men märker vi att han inte vill så får han stanna hemma på direkten hahhaha...
    Tyvär e de ingen marklägenhet MEN de e på de stället där vi så gärna vill bo, en massa barn ungarna kan leka med, här nere i centrum e där inget spec för barnen liksom, fattar verkligen inte varför vi gjorde misstaget att flytta hit, men man lär sig av sina tabbar... Lägenheten har mycke billigare hyra, MYCKE finare skick, nyrenoverad toalett och man kan hyra diskmaskin och tvätt/torktumlare kan inte bli bättre.. De e en 3 på 2 plan, sovrum och kök nere och ett förråd/gästrum storarum uppe :)
    Min syster bor bara en bit bort och hon har markplan så jag uttnyttja henne ahhahaha
  • NiniMe
    EnSannas Bf 14 mars

TrueHannapanna: 9 mars - Flicka
    MammaHeidi - 10 mars - flicka
    Jenna82: 12mars - flicka
    Tjej 83: 13 mars- Pojke
    Miamarias: 14mars- flicka
    Ninni13:15 mars-Flicka
    menini-16 mars- flicka
    Hannajo: 17 mars - pojke
    MCH: 18 mars-Flicka
    Applepie: 23 mars - Flicka

ApplePie Bf 27 mars

Ninni13:23 Mars -flicka
    Tjej 83: 25 mars -Flicka

MammaHeidi- 24 mars - pojk
    MCH 26 mars - pojke
    MiaMarias: 28mars - Pojke
    Hannajo: 28 mars - flicka
    EnSanna: 29 mars-Pojke
    Trumemini: 29 mars-flicka
    ehannapanna: 30 mars - pojke
    Jenna82: 30 mars - osäker..men gissar pojke
  • NiniMe

Ja vi gav ju som sagt dagiset en andra chans och idag va Sigge där själv men jag hade ont i magen hela dagen av tanken på hur de kunde vara där när vi inte va där så jag bestämde mig för att hämta han och inte ta dit han mer... Så jobbigt, va orolig för han hela tiden.. Så när vi kom dit bad jag om att få prata med en som har varit jättetrevlig från början och hon förstod mig helt och höll med om mina åsikter, så de kändes bra.. Sigge fick iallafall jättemycke beröm och dom tyckte han va så duktig, han va speciell på ett annat sätt än dom andra barnen De kändes bra hahaha stolt man blev  

Men de känns bra nu iallafall.. Fått mitt första rikitga test som kan påverka mitt barns framtid  känns de som  
  • NiniMe

Ja vi står ju i kö på ett ställe som e vårt förstahandsval och de blir nog inte förrän till hösten men jag vet en dagmamma som jag hört mycke bra om och vi kommer nog ha han där istället, de e ingen panik så vi tar de lugnt..

• NiniMe
    JLS skrev 2010-03-05 16:56:41 följande:
    Idag släppte slemproppen, såg det klart och tydligt Man spanar ju efter sådana tecken hehe även om det inte lär födas några barn snabbt inpå detta så är det kul att se att något händer. Känns så skönt just nu, är inne i en bra period känner jag så jag kan lätt vänta de här 9 dagarna som är kvar till bf + ev några dagar till. Mår riktigt bra för att vara så gravid, men mkt pga att jag varit förkyld länge nu och äntligen är frisk=) Man blir ju piggare och lyckligare över att få vara frisk så nu orkar jag ha tålamod med. Kul att kolla bf-listan, bara två personer som tror att vi får en pojke!! Det här blir spännande Annars tror en del runt omkring att vi väntar en pojke. Trevlig helg på er, här blir det tacos som majoriteten av småbarnsfamiljer tror jag Så lätt fixat och gott!
    Ja den där slemproppen hahaha man väntar och väntar och man vet att den inte behöver betyda ngt men ändå blir man så glad när den kommer hehe... Min lossna ordentiligt när jag låg o sov, med blod oen jävla massa vattenblask, trodde jag pinkat på mig hahhaha.. Jag kände också typ en inre ro en vecka innan... Vecka 37-39 va jag helt förstörd och ville bara klämma ut han men sen kände jag bara att de kommer när de kommer, plus att jag tyckte inte de gjorde ngt om han vänta liiiite för jag va ju så trött hahaha, man visste vad man hade framför sig hehe...
    Känns att tiden verkligen gått fort, jisses bara 9 dagar kvar, känns som du sa till oss typ för ett par månader sen..... 
  • NiniMe

Hej hej tjejer  

Sigges ÄLSKAR bolibompa, han dansar till de och sjunger med, fast han säger golligompa golligompa och då i bolibompamelodi  
    Rorry e också en stark favorit, gubben min har laddat ner den och Sigge har en egen dataskärm så där sitter han och glor på Rorri och golligompa medans pappa pillar med datan hahah
    Har inte upptäckt om Sigge skulle va rädd fär ngt djur, tror inte han råkat ut för ngt medvetet än hahaha...
    Sigge e DUNDERFÖRKYLD så där har vi första smällen från dagis, suck...
    Men han har fått utskrivet hostmedicin som verkar hjälpa bra....
  • NiniMe

Den han fick luktar rikitg hostmedicin och heter Lepheton kostade 70 spänn, han sover gott än så jag hoppas den hjälper han..

Läkaren sa att bisolvon e skit (typ) han sa att de e bättre att få rikitg hostmedicin som verkligen hjälper mot hemsk hosta..
    Vi köpte den igår(bisolvon) och han har hostat lika mycke ändå men den han fick nu har han inte hostat efter..
  • NiniMe
    Jenna82 skrev 2010-03-09 22:31:26 följande:
    Nä jätteskumt att Leia e rädd för saker redan nu...spindlar, myror o mörker.. Känns lite väl tidigt o medvetet för att vara så liten. Lustigt. Vi har inte klippt Leia ännu o hon föddes ju me en kaluffs, hehe. Hennes hår får växa lite till så får vi väl se när det blir dags. Här så hostas det o snoras på för fulla muggar, alla tre e risiga. Leia är dock värsta. Hon hostar så hon kräks nästan o näsan rinne rpå henne konstant plus att hon e täppt. Tycker sååå synd om henne. Vi har gett henne nån hostmedicin som heter Quiplex eller nåt..hade den sen innan som de andra kidsen haft.  Inte varit till läkare eller nåt..går säkert över me tiden. 
    Samma här men nu har de blivit lite bättre och han e mer på g igen ÄNSÅLÄNGE hahaha
    Jag e skitnojjig att lillebror ska få skiten och de e nog ganska säkert att så kommer de bli, men men.. 
    Tjej83:
    Ja han hostar inte lika allvarligt mer sen han fått hostmed så den hjälper nog, skönt :) 
  • NiniMe
    Hahaha vilken glädje  jag har precis provat byxor, jeansen har jag kunnat ha innan men dom har suttit ASTAJT och ett par andra byxor som jag hade beställt passa inte alls, dessa prova jag nu och dom sitter SKITLÖST :), då vägde jag 12 kg mer kämpar på för detta va den bästa känslan jag varit med om  
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...