Inlägg från: Hannajo |Visa alla inlägg
  • Hannajo

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Tjej 83 skrev 2010-03-08 22:40:38 följande:
    har ni vart o klippt era barn?vågar inte, kommer ångra ihjäl mig om ja klipper av Anton håret även om ja vet att de växer ju ut. men han är ju sååå söt i de långa blonda håret hehe.sen tror ja inte heller att han tänker sitta still, han komemr bara skrika så fort vi kommer in på frissan, vet bara de..men kanske bör klippa han ändå, många säger att vi har söta flickor  kanske itne så kul då de är en av varje haha.. 
    Klippte Oskar första gången i maj förra året, tvcker att han är så fin i kort hår. Jag och svärmor brukar hjälpas åt med sax och maskin.
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo

Oskar har börjat sjunga Imse vimse spindel, det går inte att urskilja orden, bara rätt ljud vid vissa tillfällen, men det går att höra melodin han sjunger, är såå imponerad av att han kan sjunga en melodi så att jag hör vilken sång det är!

• Hannajo

Vi har också tänkt försöka få Oskar blöjfri till sommaren. Tror det kan bli svårt, han säger inte ens till efter att han har bajsat...

Igår åkte Oskar och jag ambulans... Strax innan min man skulle hämta barnen så hade Oskar fått jättesvårt att andas. Flera fröknar gissade att det var falsk krupp. Jag ringde vårdcentralen och fick komma dit på en gång. Han hade verkligen svårt att andas, det var otäckt. Och han var så ledsen och rädd. Läkaren där kunde inte avgöra om det var något som fastnat i halsen (då blev jag rädd) eller om det var krupp. Så vi fick åka ambulans till USÖ. Under färden i ambulansen blev andningen bättre. När vi kom in på akuten tittade de i halsen på honom och såg att det inte var något som satt fast och konstaterade att det måste vara falsk krupp. Han fick medicin och sen fick jag sitta med en supertrött, hungrig och ledsen Oskar i väntrummet medan min man åkte för att hämta mig (5,5 mil). De hade inget ätbart att erbjuda Oskar, inte heller fanns det något att köpa. Dåligt, tycker jag.

Jag har sovit nära honom i natt, det känns som om jag har vaknat varje gång han andats (nåja, kanske inte riktigt), men han har faktiskt sovit hela natten. Skönt!

• Hannajo
    JLS skrev 2010-03-19 10:29:02 följande:
    Julia kom på bf+4, idag är jag på +5 och inga tecken än på förlossning på g Livlig är babyn i varje fall
    Hoppas du slipper gå länge över tiden, man hör ju om folk som får gå drygt tre veckor över... Men den kommer nog när som helst! Passa på att städa, tvätta fönster, spring i trappor och allt vad man nu ska göra för att få igång förlossningen
  • Hannajo
    JLS skrev 2010-03-19 10:36:52 följande:
    Här i sthlm är det 14 dagar sen är det igångsättning Men vill inte ha igångsättning om jag får välja utan jag hoppas verkligen på att den fötts innan det gått +14 dagar, vill ha en naturlig start om möjligt. Vill undvika värkstimulerande då det var jättejobbigt med Julia då de överdoserade den hela tiden så jag inte fick några pauser under värkarna.Hehe ja räcker med att springa efter Julia och sköta hemmet men inget har hänt ändå
    Ok, skönt att du slipper gå er än 14 dagar över. Och skulle du bli igångsatt den här gången så hoppas jag att det går bättre än förra gången. Jag blev ju igångsatt med Oskar, men det fungerade utmärkt, jag fick normaltäta värkar av droppet och öppnade mig snabbt 5 cm, sen fick jag epidural och kände inte ett dugg av värkarna. Och sen var det snart dags att krysta! Men det är ju tyvärr inte alltid det går så bra.
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...