Inlägg från: Hannajo |Visa alla inlägg
  • Hannajo

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Grattis MiaMarias! Både hus och bröllop låter det som, härligt! Hoppas ni kommer trivas bra i huset. Toppen att få tillgång till huset så tidigt. De har säkert bra förskolor i Staffanstorp också, har ni börjat titta/köa?

Vi har haft en mindre rolig period sen mitten på förra veckan, då vår värmepanna la av. Vi har luftvärmepump, så det var inte iskallt, men 12 grader i sovrummet och inget varmvatten är ingen höjdare. Vi fick dock snabbt hit en rörfirma som installerade en värmepump och i nästa vecka borrar de för bergvärme, dyrt nu, men elräkningarna kommer bli lägre framöver. Toppen att de kunde komma så snabbt, nu har vi värme, även om det är dyr elpatron.

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo
    MiaMarias skrev 2011-03-01 22:06:01 följande:
    Okej, nu blev de länkar ändå, men såg inte ut som länk när jag skrev in texten.

Idag har vi tittat på ett dagis, och det var väl okej, men vi ska titta på ett till och hoppas
    att det är snäppet bättre.

Lite svårt med byte nu när Gabriel går på ett så underbart dagis, men han hade ändå fått nya fröknar till
    hösten.  
    Tack för länkarna! Hoppas ni blir nöjda med nästa förskola ni besöker!
  • Hannajo

Oskar är också väldigt lätt att lägga,det har han varit hela tiden. Vi läser en bok, berättar en saga, ber aftonbön ger honom "pussokram" och går därifrån, sen somnar han själv. Skönt att inte behöva krångla, storasyster var betydligt svårare att lägga.

Just nu har vi påsklov, det är skönt! I helgen och igår har vi varit ute i trädgården större delen av dagen , barnen har missat Bollibompa för de har varit ute och lekt. Härligt! Oskar är smutsig från topp till tå när han kommer in, precis som det ska vara!

• Hannajo

Oj, har inte tänkt på att födelsedagarna har börjat ramla in. Grattis Elliot!
    MiaMarias: När är det dags för bröllop då? Jag hoppas de hinner skicka kläderna eller att du hittar något annat.

Är det många som ska på 3-årskontroll? Jag funderar på om inte vi var på 2½-årskontroll istället. Fast jag är inte säker, jag har tappat minnet

• Hannajo
    MiaMarias skrev 2011-05-25 21:25:32 följande:
    Vi hade 2 ½ års kontroll, så det är först vid 4 års ålder någon gång som vi ska dit igen.

Bröllopet är nästa lördag 4 juni, 10 dagar kvar nu. 
    Oj, då är det snart dags! Så roligt!
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...