Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Idag fyller Gabriel 2 år, hurra,hurra,hurra 3-faldigt leve härnere i Lund.

Han tyckte väldigt mycket om dockan, han sa att det var lillasyster =)
    (en tjej på dagis har fått en lillasyster)

Han har gått runt med dockan i vagnen, matat dockan och tröstat dockan.
    Få se sen vad det blir för namn också.

En liten docka med vit tröja och blå mössa och byxor, tröjan har ett litet blått märke med hello kitty på. =)

Av sin pappa fick han en ny kudde och det tycker jag var en bra present. =)

• MiaMarias

Jag bjöd på gräddtårta.

Köpte sockerkaksbottnar, understa lagret hade jag krossad annanas, i mitten blåbär/hallon och lite grädde och överst hade jag grädde och toppade med jordgubbar.

• MiaMarias

Jag bjöd på gräddtårta och kaffe/te saft/mjölk.

Köpte sockerkaksbottnar, understa lagret hade jag krossad annanas, i mitten blåbär/hallon och lite grädde och överst hade jag grädde och toppade med jordgubbar.

• MiaMarias
    Lilla Fjun skrev 2010-06-02 09:57:33 följande:
    Vad bjuder ni på för mat/fika på 2-årskalasen? Jag har fått helt idétorka....
    Förra året bjöd jag på pannkakstårta, visst det tar lite längre tid att göra, men då ville inte jag att han skulle ha så mycket sött, sen hade jag blåbär/hallon även där och grädde.
  • MiaMarias

Idag har det varit underbart sommarväder ute, så vi var ute en sväng nu på kvällen och sparkade boll och byggde sandkakor i sanden.

Det kom en liten tjej och ville låna bollen och jag sa att de kunde ju sparka boll tillsammans och de gjorde det, sen ville Gabriel bygga i sanden igen och det gjorde vi och tjejen lånade bollen lite till.

Sen ville Gabriel ha bollen och det fick han ju, men sen ville tjejen väldigt gärna leka med bollen, tror hon är runt 6 år skulle jag gissa.

Gabriel hade bollen i famnen och sen bara tog hon den från honom och då blev jag arg, det var inte lätt att prata lagomt där, men sen släppte det lite, sa till henne att man får inte bara ta bollen ur hans händer så. Hon kan inte så bra svenska heller, men hon förstår mycket.
    Det var inte roligt att säga till på skarpen, men jag var lite trött och när jag såg hur det gick till.

Få se hur det blir nästa gång vi träffas på gården.
    Detta var ju första gången det hände som någon tog en av Gabriels saker ur hans hand.

• MiaMarias

Idag har jag jobbat, så vi tog en tur till skrylle och åt lunch och sen gick en runda och efter det vilade vi en stund i den härliga värmen. =)

skrylle är ett fint naturområde, med bra stigar och det finns rullstolsbana =)

• MiaMarias

Idag är jag stolt.
    Tänkte att vi mjukstartar pott-träningen lite.

Jag köpte lilla Leo på pottan, riktigt bra är den boken och medans jag läser den får han sitta på pottan och alla 3 gångerna kom det där. =)

För de som har tjejer finns en liknande bok men den heter Lilla Ella på pottan, exakt samma bok, men lite mer tjejigt resp. killigt i den andra.

v.29 åker vi upp till Dalarna till Gabriels mormor och morfar, det ska bli skönt att komma dit lite, tar svängen om Stockholm för att undvika alla byten med tågbussar lite här och där, sen ju färre byten man har desto bättre.

Vi har 2 timmars väntan i Stockholm också, så vi får se vad vi hittar på då.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...