Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Här i Lund har vi 2 dm snö och nu snöar det ännu mer, vissa delar på gångvägarna är inte riktigt plogade så det är lite svårt att gå där med vagnen.

Imorse var min buss 25 min försenad och då fick jag se på när några passagerare försökte trycka på bussen bak då den hade fastnat med ena hjulet vid hållplatsen, men de lyckades inte och tillslut kom en liten bärgningsbil som surrade fast bussen och försökte dra upp den. Bussen var rätt mycket större, men det gick tillslut iallafall.

Funderar på om jag ska ta 7-bussen imorgon istället för 7.25, så man vet att man kommer i tid.

• MiaMarias
    TRUEHannapannas Bf 8 mars

MiaMarias: 4 mars
    EnSanna: 5 mars
    Tjej 83: 11 mars
    memini: 9 mars-pojke
    Hannajo: 3 mars
    Ninni13: 1 mars
    MCH: 10 mars - flicka
    Applepie: 16 mars - och vi får ju hoppas att er flicka inte har en snopp! 

EnSannas 
    Bf 14 mars

TrueHannapanna: 9 mars - Flicka
    Tjej 83: 13 mars- Pojke
    MiaMarias: 14 mars-flicka
    menini-16 mars- flicka
    MCH: 18 mars-Flicka
    Hannajo: 17 mars - pojke 
    Ninni13:15 mars-Flicka
    Applepie: 23 mars - Flicka

ApplePie Bf 27 mars

Tjej 83: 25 mars -Flicka
    MiaMarias: 28 mars-pojke
    EnSanna: 29 mars-Pojke
    Truehannapanna: 30 mars - pojke
    memini: 29 mars-flicka
    Hannajo: 28 mars - flicka
    Ninni13:23 Mars -flicka
    MCH 26 mars - pojke
  • MiaMarias

Hmm, hur kunde texten krympa högst upp egentligen?, ska se om jag kan kopiera igen. och se hur det blir då.

• MiaMarias
    TRUEHannapannas Bf 8 mars

MiaMarias: 4 mars
    EnSanna: 5 mars
    Tjej 83: 11 mars
    memini: 9 mars-pojke
    Hannajo: 3 mars
    Ninni13: 1 mars
    MCH: 10 mars - flicka
    Applepie: 16 mars - och vi får ju hoppas att er flicka inte har en snopp! 

EnSannas 
    Bf 14 mars

TrueHannapanna: 9 mars - Flicka
    Tjej 83: 13 mars- Pojke
    MiaMarias: 14 mars-flicka
    menini-16 mars- flicka
    MCH: 18 mars-Flicka
    Hannajo: 17 mars - pojke 
    Ninni13:15 mars-Flicka
    Applepie: 23 mars - Flicka

ApplePie Bf 27 mars

Tjej 83: 25 mars -Flicka
    MiaMarias: 28 mars-pojke
    EnSanna: 29 mars-Pojke
    Truehannapanna: 30 mars - pojke
    memini: 29 mars-flicka
    Hannajo: 28 mars - flicka
    Ninni13:23 Mars -flicka
    MCH 26 mars - pojke
  • MiaMarias

Nää, så ska det inte vara, få se om det blir någon mer som gissar och får rätt storlek på texten, eller någon annan kanske vet hur man gör?

• MiaMarias

Då blev jag hemma ikväll iallafall, tappade mobilen precis när jag klev på bussen och det såg jag inte förräns jag satt på bussen.

Åkte hem och då hade en tjej ringt min pappa i Dalarna, och sedan ringde mamma till sambons mobil.
    Jag var på väg till stick-klubben som är varannan torsdag kväll, men det fick jag ju stryka ikväll.

Nu är jag hemma med mina killar istället och det är gosigt. =)

• MiaMarias

Vi har snö så det räcker, mätte på ett ställe i gården till 22 cm och det är väldigt mycket för att vara härnere.

Det går inte att åka pulka så bra nu, det ligger lite för mycket snö nu för det, men med lite vilja så.

Den snön vi har får gärna ligga kvar, men jag vill inte ha mer snö.
    Plogbilarna har haft så mycket att göra härnere så de har haft lite bråttom när
    de har plogat vägarna.

• MiaMarias

Idag har vi varit på familjegympa, ohh vad roligt det var och Gabriel gillade det väldigt mycket. Först 20 min uppvärmning med springande lite härs och tvärs och sen 25 min stationer där man fick vara var man ville så det inte skulle bli trångt.

Till sist efter all städning blev det pippi-matta, en liten madrass man viker dubbel och genom ett hopprep barnet på och sen drar man, uppskattat av alla.

Sen hem och äta lunch och sova och efter det lite mellis och sen ut i snön och åka pulka på kullen här på gården och grannkillen var också ute där.

Gabriel var rätt trött nu på kvällen och somnade ganska snabbt efter vällingen.

Få se vad vi ska hitta på imorgon eftermiddag, imorgon förmiddag ska vi till kyrkan som vanligt.

Hoppas ni andra också har haft en trevlig lördag. =)

• MiaMarias

Nu har vi sovit middag och ätit lite mellis..

Idag fick Gabriel gå till hållplatsen dit vi brukar gå för att ta bussen till kyrkan, tar ca 5 min om jag får gå i min takt, men vi hade gott om tid och då tyckte jag att han kunde få gå och det gillade han.

När vi hade kommit en bit så är det en medelålders man som kommer på vägen och Gabriel säger "gubbe" undrar om han hörde det, var lite svårt att slita sig från lite fniss där.

Väl i kyrkan så efter varje psalm när allt hade blivit tyst så sa Gabriel "så" nu var det färdigt med sjungandet.

Jag tror vi tar en inne-eftermiddag idag, så vi tar det lugnt härhemma.

Nu är det "här kommer Pippi Långstrump" sången som gäller, "pippi inen" så den går på högvarv här den låten.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...