Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil & Ted syskonvagn del 17

Bohusbebis, håller med! Är bara lite krångligt med barn i syskonsitsen bak, men som uppbevaring är den bra, och när man ska använda den med syskonsitsen fram, eller som singelvagn är den ju utmärkt...
    Har regnskydd och solskydd i min, pump har jag i den lille fickan i varukorgen (vid stången). Vågar inte ta risken att man kanske glömmer väskan..

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Vår står med framhjulet in i hörnet...Brion kan man ställa rakt in Lång är den...
    Var nervös när vi köpte den...Köpte den på impuls i Norge (bra erbjudande), så vi visste inte ens om den gick in..

• norgesessan

Från början...Stoppa i dom "krokiga" i sidan på vagnen. Nu tar du stängerna och stoppar dom ner i hålen som är markerat med rött (på vår iallafall), på sidorna. Överst i tyget..

Ifall du inte har fått fast dom "krokiga" i sidan, så lägg sufletten framåt, stoppa i dom (man märker när dom går in) sen vippar du den bakåt.

• norgesessan

Mig med...Vill ha henne mot mig...Använder bara Briovagnen just nu eftersom Jonathan knappt sitter i vagnen mer, kommer att använda den som förstavagnen sen när jag är lugn med att hon kan sitta framåt..

Någon som har fått den ennu? Är nyfiken på hur  mycet vikt den klarar av, så den inte går i sönder medan hon sitter där...

• norgesessan

Då har vi inte använt viloläget...Min son var 3.5 när lillan kom, han vilade huvudet mot sufletten, hade emd en liten kudde, eller en vikt filt..

• norgesessan

Babyfia, ja bilden såg jag..
    Skulle önska jag var teknisk så jag kunde hitta på en egen lösning

• norgesessan

Har redan klurat ut en enkel säkerhetslösning när man har den adaptern..

En lång rem eller nåt liknande, som jag drar genom bygeln på syskonsitsen( den vid huvudet), sen fäster jag änderna i handtaget...Då trillar hon iallafall inte bakåt om det skulle hända nåt, och banden tar ju lite av tyngden med..

• norgesessan

Ja, med en adapter, så bilden finns bara i mitt huvud..

• norgesessan

Ja, det är bra att ha när det stormar ute... Då slår det alla regnskydd...

• norgesessan

Har testat tullsa och originalen, tycker originalen är den enda som duger, men den är otymplig..JAg har lärt mig att leva med det..

Vänta med solskyddet, är lite besviken över det...Vänta tills ni har fått vagnen och bekantat er med den, sen tar ni med vagnen och provar solskyddet så ni ser hur det är.

Regnskyddet rekomenderar jag dock, det skyddar väskor på sidan, och hela vagnen. Tullsas slutar på halva ryggen på syskonsitsen bak, samt att det regnar in i hålet framme. Det är också svårt att fästa vid fotstödet.

Har fixat det mesta med andra saker, inte original.

vindskydd anvnder vi emmaljungas, har nog foto på det i mitt galleri. Det finns inget original.

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17