Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil & Ted syskonvagn del 17

Det kan nog fungera om det är små barn, eller lugna barn som inte sparkar. Då får man nog ha ett skärp under sitsen så det inte blir så trångt med benen.

Vi använder den bara som singelvagn när syskonsitsen är mot mig. Till sommaren, när vi är ute hela dan och tvåan kanske behöver vila, så sätter jag syskonsitsen bak igen.

Ja, adaptrarna är bra på att hålla fast skötväskan!

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Det var lite trågare att sticka in adaptrarna i vagnen, men det klickade direkt, när jag fick in dom. Syskonsitsen är lätt att klicka av och på.

• norgesessan

Ja, jag tycker själva adaptrarna verkar stabila. Har lagt tyngd på dom. Dom är rätt så tunga, så dom känns starka. Det är dock lätt för vagnen att tippa, sonen körde vagnen idag, sen passade jag inte på när han skulle gå ner för en trottoarkant, han missade där man kör med vagnar med mer, med ena hjulet, och han kan ju inte hålla emot om den först börjar tippa, så den tippade, men han bromsade fallet iallafall, och skötväskan fungerade som airbag. Hon satt fast i alla selerna, och reagerade inte alls.

Nu får han bara köra på raka trottoarer, jag höll en hand på handtaget innan den trillade, men glömde det.

• norgesessan

Jag har foto på vagnen i en trång bil (den fick stå på sidan) i mitt galleri.
    Har också bilder på den när den är ihopfälld.

• norgesessan

Bohusbaby, min son behöver nog sitta när vi ska iväg hela dagen i sommar, och då sätter jag syskonsitsen bak, så han får sitta framme.

Som tur är hon pytteliten, så hon kan sitta där ett tag, tills huvudet når sufletten.. Kombinationen Gracosuflett och sunshinekids (med modifierad fästeanordning på sunshinekids) var verkligen kanon!
    Gracon täpper till där bak vid stången så det inte drar, och sunshinekidsen kan jag dra fram, så den skyddar mot solen.
    Är det riktigt soligt kan jag dra fram den, och vagnsufletten, och koppla ihop dom med nåt som klämmer till (kommer inte ihåg vad dom heter, men finns bland babysakerna på BR. Möjligen att jag köpte dom på Jättekul, finns lite olika typer).

• norgesessan

Hur sitter cloudyn? Sitter den som i en både så blåser det in på barnet bakifrån. Det behövs nåt som täcker där bak, och som det inte blåser igenom.
    Gracon är tät, + att den täcker bak. Den är dock lite kort i själva sufletten.

• norgesessan

Kalmar brud, vi borrar inte, vi köper från en tjej som har utvecklat adaptrar som man klickar i där bygelen annars är, sen klickar man syskonsitsen i adaptern.

• norgesessan

Ah! Då hänger jag med, trodde det hade med just det du länkade till

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17