Inlägg från: Fru Allerdahl |Visa alla inlägg
  • Fru Allerdahl

Phil & Ted syskonvagn del 17

Oj, bilden kom inte med.. Här kommer den!

(¯`°?. ♥ Theodore 2/9 -06 ♥ Waldemar 27/2 -08 ♥ Gotfridh 1/7 -10 ♥ .?°´¯)
  • Fru Allerdahl
    Bess skrev 2010-08-07 00:53:33 följande:
    Åh, tack för bilden Fru Allerdahl! Det där borde nog funka för oss också. Dock har vi inget hemmabygge av ert slag Men jag kan hålla med om att hemmabygget var smart
    Hehe, hemmabygge eller inte.. Du ser ju iaf hur utrymmet blir & när man har det vanliga liggläget (alltså inte peanuten) så går den kortare bakåt än syskonsitsen gör så då blir det lite mer plats.. Solig
  • Fru Allerdahl
    Puffmamma skrev 2010-08-09 14:10:42 följande:
    Nu blev jag lite nyfiken, vad hade fru allerdahl gjort för att barnen ska kunna sitta längre i den? Det har jag missat i tråden. Den e ju så lång, men mkt bra med mkt tips från alla P&T innehavare! =) Mitt andra barn kommer till Jul och det lutar åt en P&T sport, men måste kolla in dashen också innan....
    Har bilder i mitt galleri i mappen Phil & Ted...
  • Fru Allerdahl
    norgesessan skrev 2010-08-10 17:24:29 följande:

På v.2 är det inte ändrat någonting.

Jo, visst är det skilnader mellan sport vol. 1 & vol. 2.. Jag har en av varje hemma..

Handaget är lite längre på vol. 2 & även syskonsitsen (bild på det sistnämda finns i mitt galleri)..
    Varukorgarna har olika svart nät på sig.. Sen är huvudsitsen annorlunda. Vol. 2 är rakare.. får nog ta en bild om jag ska förklara mer ingående.. Det är hakar att fästa bakstycket med i stället för karborre.. Sen är tyget vid fötterna olika..
    Det jag kjommer på nu iaf..
  • Fru Allerdahl
    norgesessan skrev 2010-08-11 11:13:11 följande:
    V2 från 2007 och v2 2010 syftade jag på. Hon undrade om den hade ändrats från 2007.
    Aha, fast vol. 2 kom väl i början på 08 ?
    När jag köpte vol. 1 var det precis innan vol. 2 kom men vi skulle ha vårat andra barn innan den kom så vi köpte en vol. 1 bara för det..
  • Fru Allerdahl

Har inte läst här på länge.. Kan man köpa sufletten till explorers syskonsist löst & passar den då att sätta på sporten?

• Fru Allerdahl

vad står HH för?

• Fru Allerdahl

hehe så klart Drömmer Tack!

• Fru Allerdahl

Är det "lägen" i den sufletten. Så man lätt fäller den fram & tillbaka? Vet ni vad bara en sån suflett kostar?

• Fru Allerdahl

Min minsting blir ju 7 månader snart så han kanske borde få börja sitta upp i vagnen Tungan ute Tänkte då att jag kanske vill ha en suflett.

• Fru Allerdahl
    nian74 skrev 2011-01-21 11:10:56 följande:
    Jag tycker absolut att du ska köpa en suflett, den sitter perfekt och det känns mer ombonat.
    Jag beställde på Phil&Ted´s hemsida, det gick väldigt smidigt och fort.

Helt otroligt att Han/hon varit nöjd med att ligga ner så länge...min lillkille ville börja sitta när han var fyra/fem månader - det var i och för sig sommar och väldigt varmt så det blev ganska instängt i vagnen.
    Vet du vad den kostade?

Ja han är nöjd än *oftast* Brukar somna för det mesta Glad
    Mitt älsta barn var nöjd länge mig liggdel i en vanlig emmaljunga.. mellanbarnet som låg i p&t ville inte längre vid 4-5 månader då han spjärnade emot så dant & tryckte upp huvudet mot kansten & blev arg!
    Nu har vi en peanut liggkorg & det är nog det som gör att han än är så nöjd.. & med våran egengjorde lösning så kan vi ha ett syskon bak i syskonsitsen & det funkar bra.. & dessutom är det nog skönt att ligga nerbäddad när det är så kallt ute.. Därför som vi inte bytt än + att han är nöjd så klart
  • Fru Allerdahl
    glasvas skrev 2011-01-21 12:00:13 följande:
    Vad är det för egengjord lösning, jag är nyfiken? Funderar på en P&T med syskonsits nu när trean kommer i mars, dock har vi tvillingar på ett år. Kan det vara så att man kan få plats med alla tre barnen i samma vagn *drömmer*. Utan peanut liggkorg och med två syskonsitsar, en fram och en bak...
    Finns bilder i mitt galleri under fliken Phil & Ted.. Annars går det bara ha vagnen som enkelvagn när man har peanut:en på.
    & neej det går inte så som du vill Glad  Tror verkligen inte det iaf..
  • Fru Allerdahl
    mini75 skrev 2011-01-24 21:22:48 följande:
    Nu har jag precis beställt en hammerheadsyskonsits till min explorer! Spännande å se om mina tjejer gillar vagnen, de är 3 år respektive 5 månader. Stora tjejen liten för sin ålder (89 cm)...
    Vad är skillnaden på hh & explorers syskonsitsar?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17