Inlägg från: Rosenbarn |Visa alla inlägg
  • Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 17

Linn 80 skrev 2010-08-18 20:32:45 följande:
    Inte själv då jag bor 50mil bort från där dessa vagnar säljs beg. Men sambons syster ska köpa åt mig och har nu hittat denna som bor alldeles i närheten. SÅ det är hon som bedömmer den.
    var ju någon i tråden som sålt sin för 092 för 4600 med mera tillbehör. Men denna vagn har bara stått sedan sommaren 09 så då borde den vara i fint skick ju.
    Bara be henne titta då ju
  • Rosenbarn
    Linn 80 skrev 2010-08-18 21:33:42 följande:
    varför har du inte kvar den som enkelvagn då?
    De får jag väl ha om den inte blir såld. Men känns fel och ha en dyr vagn som inte används till fullo- finns bättre singelvagnar samt vill ha ståbråda...och de fungerar inte på Viben..Men någon gång vill någon ha den. La ju ut den igår kväll så    Runt 5500 känns rimligt att få... Har ju bla. uppsydd vindskydd  (+letar hus så vill ha allt extra i plånboken just ny)
  • Rosenbarn
    Linn 80 skrev 2010-08-18 22:28:43 följande:
    Fast ståbräda på amsterdam är ingen höjdare. Barnet får inte plats under handtaget och måste då stå helt bakåtlutat.
    Jasså? Trodde de stod rätt okej på den bilderna ser så ut på de jag kollat på.. Ja men då blir de och testa i affären
  • Rosenbarn
    Linn 80 skrev 2010-08-19 11:45:13 följande:
    Blir det stort öppen hål på viben också??
    Vart menar du?  Bak vid babyläget kan du sätta vindskyddet för alt, en filt, Där fram kan man sy ett vindskydd
  • Rosenbarn

Någon som sålt en Vibe nyligen?  Vad kan man förvänta sig få??? Är 5500kr överdrivit (syskonsits,acta suflett, vindskydd, regnskydd samt coccon)??? 

• Rosenbarn
    Linn 80 skrev 2010-08-19 11:52:59 följande:huvudsäta
    Det jag blev lite fundersam över var att hon sa max lasten var 35kg, men det är väl 40kg?

vilka färger har ni på eran?
    Max vikt: Singelvagn - 25kg Singel + extra sits - 40kg (15kg in extra sits).
  • Rosenbarn
    Linn 80 skrev 2010-08-19 12:03:13 följande:
    var och tittade på sporten och då satt huvudsitsen där framme men var ju som ett hål rakt in mot nacken/huvudet,alltså inget tyg. Sufletten var ju bara som ovanför huvudet.
    Jo men så är de på alla Phil and ted vagnar! Man kan hänga tyg där!
  • Rosenbarn
    Linn 80 skrev 2010-08-19 12:04:16 följande:
    det priset låter ok tycker jag. årsmodell?
    Den är inköpt mitten av 2009...Så känns som jag vill ha över 5000Kr....Har ju köpt extra saker..+nypris var ju runt 9000
  • Rosenbarn
    Linn 80 skrev 2010-08-19 12:05:39 följande:
    När man har vagnen som enkelvagn,då blir det väl inte så?
    Nja då sitter ju barnet i huvudsits och den är ju högre i rygg men suflett är öppen bakåt iallefall.
    Det jag gillar med Vibe är att när min lilla tjej låg fällde jag suflett över till andra sidan och la mjukliften mot mig (som i en vanlig vagn)
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17