Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil & Ted syskonvagn del 17

Har syskonsitsen mot mig, med hjälp av adaptrarna någon designade, som flera av oss köpte tidigare i tråden.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Glömde ju påsen med regnskyddet...En liten HM påse, ligger i varukorgen.

• norgesessan

Jag använde en Carena mjuklift jag kapade bottenplattan på, men skulle jag gjort om det nu hade jag bara använt en åkpåse eller fäll eller något, jag behövde inte använda en lift för att lägga in/ta ut barnet.

• norgesessan

Segnaleb, regnskyddet får plats i stora facket, UV skyddet i lilla. Just nu har jag (skrev innan, men det gör ju inget att ta det igen) regnjackor till alla tre barnen, regnbyxor till lillan, samt jacka/byxor till mig själv.
    Rullade ihop hårt. Då blev det fullt

• norgesessan

Vart fäster du det? Har ett jag lånar, men har bara testat det på sufletten, och där fäste det ju inte...
    Har dock Graco sufletten nu.

• norgesessan

Är så nyfiken på hur mjukare det mjuka är
    Stannar det i sin form om man inte har sufletten utfälld? Brukar strunta i att fälla ut sufletten så dottern ser mer när det regnar...Hon tycker det är jättemysigt
    Hade dock häller haft ett mjukare

• norgesessan

Nilan, har den på en sport, den hör till Vibe...Bäst att testa, om inte bakdelen och syskonsitsen är lik med Sportens...(På sporten fungerar det inte att ha stora delen utåt när man har syskonsitsen på bak).

• norgesessan

Vika regnskyddet: (Har det gamla). Jag håller det framför mig, så det blir helt platt. följer det svarta kantbandet, och fyrkanten/bakstycket sitter inte fast med kardborrebandet.

Lägg det på golvet, med fotdelen bort från dig. Nu viker du sidorna in mot mitten, sen viker du det en gång till mot mitten. När den blir lika stor från topp till tå är det dax att rulla ihop den.
    kommer inte ihåg om det behövs två eller 3 vikningar mot mitten, det ser du.

Rulla ihop det hårt, sen lägg det i en passande påse. Jag har HM's lilla påse.

• norgesessan

Hade carenas mjuklift, fick kapa plattan lite, men det gick inte utöver handtagen, så den kunde bäras. Den vr precis lika lång som hårdliften (Brio) vi har till Briovagnen. (Hårdliften var för bred dock).

• norgesessan

Nu har inte jag en vibe då Men storleken kom fram iallafall

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17