Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil & Ted syskonvagn del 17

Dubbel går bra med bara ett barn med.....Väskorna skyda inte med bara singelskyddet, och om barnet ska ligga ner skyddas inte sidorna, + att man får sätta på den fyrkanten som följer med vagnen.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Lejonhjärta, vet inte nuvarande pris, men jag betalde ca. 250 har jag för mig...
    Det är dock svårt att få plats till två...Det är ett alternativ när man lämnar syskonet på dagis, och ska ha den lille i vagnen ensam...eller som jag, anvönder den som singelvagn nu, och krissyskonvagn någon gång då och då...

• norgesessan

Nackdel, tippar lätt (men det har man koll på), och kan inte användas i ramper med barn i. Då sätter jag henne i huvudsitsen.

• norgesessan

Bygelen är knasig..Vi använder aldrig den, har alltid midjebältet på endå...

• norgesessan

Jag fäster banden i syskonsitschassit, så den kan användas när den är bakåtvänd med.

Nej, har inte hunnit fota ennu....Hade inte den vagnen idag när vi var ute hela dan.

• norgesessan

Har också bara fått "intresserade" kommentarer, förutom på FL och liknande...

• norgesessan

Dolce vita, jag har den, men den köpte jag i Norge för 2 år sen. Har sett minst 2 olika sandfärgade till här i Malmö, men har ingen aning var dom är köpta...

• norgesessan

isa, bebisen ligger i själva vagnen, så den tippar inte pga att h*n ligger där ensam. Det som kan hända är att storsyskonet kan dra med sig vagnen om det går av själv..
    Antningen hjälper man barnet ut (naturligt, eftersom barnet har åtminstonde höftbältet på), eller så håller man i vagnen.

kalmar, kameran fungerar inte...men fick du inte till det?

• norgesessan

h80, vet inte märket, köpte en på Jättekul. Tror den var identisk med en Brio parasoll jag hade tidigare. Fästet till Brioparasollen är dock borta, så jag är inte säker.

Vad jag får plats till...(Sport)
    -Basebag: regnjacka och regnbyxor till mig, regnjacka och regnbyxor till isabelle, regnjackor till emil och Jonathan. (Då är den proppfull, får rulla ihop jackorna hårdt).

-Skötväska: En vanlig axelväska från Stadium, Everest...(2 år sen). Är ett spänne i ena änden av axelbanden..Där är det: ca. 4 blöjor, våtservetter, ett par bindor, en burkmat och sked, en påse med ombyte...

-Varukorgen: adaptrarna, pump, lås, Ergosele, Min jacka när den inte används (tunn). Kommer inte ihåg om det är mer...

Nu har jag inte vagnen som dubbelvagn, så basebagen har det stora facket utåt. Om syskonsitsen ska vara bak måste den stora delen vara i varukorgen. då blir det lite mindre plats där.

Eftersom ingen sitter bak har jag en nätkasse (ingen grovmaskig som dom vanliga, mer än väska av solskyddliknande nät). Köpte på Coop Forum för några år sen.
    Där har jag vattenflaskor. På handtaget har jag en midjeväska jag köpte på intersport, den ser mer ut som en discman väska än en vanlig midjeväska...
    Där har jag mobil, nycklar, plånbok.

Nu var jag nog klar Behöver jag mer tar jag en jympapåse och hänger på sidan. (Tex. sandleksaker).

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17