Hjärtebarnen
Igår kom kallelsen för kontroll i uppsala. Alltid lika nervöst vet att hon snart ska opereras men inte när. Hoppas att det blir efter sommaren så hon kan bada i sommar.
Igår kom kallelsen för kontroll i uppsala. Alltid lika nervöst vet att hon snart ska opereras men inte när. Hoppas att det blir efter sommaren så hon kan bada i sommar.
Min tjej vägde 11kg när hon var 2 år och var 82cm lång. Opererades när hon var 2 år och 2 månader. 6 månader efter operationen vägde hon 14kg. Hjärtläkaren jag pratade med sa att det inte var konstigt alls att hon inte gick upp i vikt då kroppen inte var skapad för att växa med ett hjärta som inte fungerar optimalt. I hennes fall bara slog med 50-60 slag/min.
Ingen operation i år utan vi klarar oss i 3 år till. De har dessutom lovat oss att inte lägga operationen så att badsäsongen förstörs.
När vi kom till mottagningen idag skuttar J in först i rummet och tar artigt doktorerna i hand och hälsar
klättrar sedan upp på britsen och halar upp tröjan och pekar på magen och säger Här är mitt robothjärta .
Att det var 6st inne i rummet bekom henne inte alls hon pratade glatt på med alla.
Tack
Hon är ganska skön ibland Hon älskar att åka till doktorn vi har haft tur att få samma doktor nästan varje gång vid de otaliga besöken på barnmotttagningen.
Det blev ju lite extra av besöken när vi fick åka till Gbg och bo på hotell varje gång. Vi har försökt att göra alla läkarbesök till något roligt så ofta blir det en present efteråt.
Idamarja. Min dotter blev torr under tiden hon stod på impugan så det går.
Efter att ha tillbringat 2 timmar på hjärtmottagningen på UAS igår fick vi veta att det som normalt inte ska hända har hänt. Det är glappkontakt i dotterns pacemaker, nu hoppas vi att de nya inställningarna har fungerar. Annars blir det en ny stor operation i vinter.
Men vi har i alla fall fått en viss förklaring till varför hon tappat orken så mycket.