Hjärtebarnen
kan oxå tillägga att felicia låg på 80% efter glenn. hennes resultat har inte blivit riktigt så bra som det var tänkt.
hon ligger på ca 92% efter tcpc.
och på ca 80% om hon är sjuk.
kan oxå tillägga att felicia låg på 80% efter glenn. hennes resultat har inte blivit riktigt så bra som det var tänkt.
hon ligger på ca 92% efter tcpc.
och på ca 80% om hon är sjuk.
jag tror oxå att det måste vara 0%. hjärtat måste nog ha stannat en stund, eftersom det är det som pumpar runt syret i kroppen.
svår fråga.
felicia var oxå och dippade under 30% ett par gånger efter hennes första op.
felicia gillar inte heller doktorn.. eller egentligen sjuksköterskor. var jätte deprimerad efter sista op. men sticken har hon fått vänja sig med då hon måste lämna pk-prov varje vecka.
imorgon ska vi till gastromott. då får vi se vad hon tycker. har haft lite sommarlov från sjukhus. =)
allt gick bra hos doktorn. men hon ville därifrån ganska så snart vi kommit in...
hon har inte gått upp i vikt sen hon var 1 år så vi får se vad man kan göra åt det.
men på längden har hon växt iaf.
87cm lång och 11 kg.
kram
välkommen kramiiis! =)
min felicia har oxå ett färdigop. enkammarhjärta, men inte hlhs, utan en liten högerkammare istället. hade förträngd aorta, förstorad lungven, dorv av bingtyp, vsd och crisscrossheart.
mår oxå utmärkt. har oxå bara haft sond i korta stunder och alltid ätit själv på flaska.
kram
Jag ammade inte felicia. för hon skulle fasta hela tiden pga. att hon op tarmarna när hon var 2 dagar. sen skulle hon fasta för att hon hade op tarmarna, och sen skulle hon fasta inför hjärtop. sen fick hon inte äta nåt pga av det och tarmarna, för att slutligen få äta, men väldigt små mängder. stackarn fick inte äta som hon ville föränn hon var 8 veckor. och då sa dom att hon måste gå upp i vikt.. suck lillpluttan.det är sånt som man har glömt bort efter 2 år... jag tror att hon äter och har ätit så bra pga av att hon inte fick i början av livet. lilla gumman.
nu till min fråga. visst finns det väl xtra näring att lägga på maten, tex. på dagis?
hon har precis börjat där och tycker det är jättekul.
Har någon av era barn assistent på dagis?
Felicia ska få det, för enkammarbarnen har tydligen rätt till det! bra va! känns väldigt skönt då dom har ganska dåligt med personal på våran förskola.
kramen
Min lille hjärteprins ska bli STOREBROR känns helt fantastikst, jag och min nya kärlek Mattias, ska ha barn 2011-05. Filip skulle nog bli jätte glad o bli storebror och va så stolt.
Han dog i år 2010-06-11. efter att ha varit svårt hjärt och lugn sjukt från födseln..
Han skulle ha fyllt 4år nu den 13/10-2010..
jag måste nog säga att flisan blivit sämre på att äta nu. svårt är det oxå att trilskas med mat till en oootroligt envis 2 åring... det är nå fruktansvärt vad hon testar nu! men det går ju perioder.. det är ju tur!
kramen