Etl1 skrev 2010-12-14 14:15:06 följande:
Jo det är väl så. Min dotter har inte varit dålig på något vis för sitt hjärtfel.. utan hon ser ut som vilket friskt barn som helst, vilket är jätte skönt. Men jag går ständigt omkring och oroar mig för att hon ska bli blå eller sluta äta och bli trött osv.
Att prata med andra föräldrar med friska barn är väldigt jobbigt som du säger för jag tror inte dom riktigt vet vad dom ska säga. Endel verkar inte tro att det är så allvarligt med henne just för att hon inte "ser" sjuk ut. Men trotts det så krävs det en operation för att hon ska överleva.
Igår var vi hos läkaren och hennes poxvärde var lågt så läkaren sa att det blir operation här efter helgerna. Så i januari blir det av.. känns bra att det blir gjort nu så fort som möjligt men samtidigt så vill jag ju inte att min lilla tjej ska behöva gå igenom allt detta. Men det är ju nödvändigt för henne :/
jag känner igen det här, våran son är väldigt pigg och glad och det förvånar många som har hört att han har hjärtfel. han mår bra tack vare mediciner och att han får den omvårdnad han behöver, men det är ju inget som andra föräldrar ser egentligen. N-J får matdropp på natten, och ibland på dagen när han har dåliga dagar, men han äter ju själv så är vi på besök behöver jag inte ta med slangen, så det är inte heller något som syns utåt,
men det är ju mkt för oss som föräldrar, men det går ju inte o prata om sådana saker med andra föräldrar, då blir det ju mer att berätta för dom, och det kan ju vara jobbigt det också, att förklara hela tiden. jag vill ju att dom ska se den friska n-j så jag försöker att inte hela tiden prata om det som rör hans sjukdom, med just hans jämnårigas föräldrar.
nu är jag ensam med honom ofta hela veckor i stöten eftersom hans pappa har mkt jobb den här tiden på året och inte kan vara hemma, vi var med honom i fjällen en vecka, men n-j´s hälsa klarade inte riktigt av det så det fick räcka med den veckan. men nu börjar jag känna mig trött, dessutom har n-j varit sjukt trött idag o och igår o feber idag, hoppas det bara är en vanlig släng av något, men man är ju alltid orolig att det ska vara nått mer.