• bea79

Hjärtebarnen

brumme lisa skrev 2010-02-24 17:28:49 följande:
    Bea: Hon har bara cpap när hon sover, som vaken klarar hon sig bra och är helvild Ibland kanske det är tufft men mest inte, vi har ju världens goaste tjej!
    Så skönt att det inte påverkar henne så mycket. Klart ni har den goaste tjejen! =)

Leo är världens goaste oxå. Konstant glad!
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • bea79
    brumme lisa skrev 2010-02-24 19:39:54 följande:
    Det kan jag inte säga om Ida, hon blir skitförbannad om hon inte får som hon vill. Och hon vet att det funkar -ingen vill se henne blå! Willsam: Vad skönt att ni får komma på undersökning! Hoppas att det inte är något men skönt att få veta.
    Aha, en riktig prinsessa!
    Bra med lite humör.
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • bea79
    willsam skrev 2010-03-07 12:18:30 följande:
    i onsdags var felicia på hjärtmott. och då fick dom se vad jag menade med att hon är blå. Dom blev tom. lite stressade och gjorde ett UL direkt och sen planerade in henne för hjärtkat. så imorgon ska vi på inskrivning. och på fredag ska hon göra hjärtkat. skönt! Jag hoppas ju förstås på att allt ser någorlunda bra ut, så att det inte blir bråttom med nästa op. även om den nog kommer att göras inom den närmsta framtiden. kram
    Vad skönt att de gjorde något åt det meddetsamma
  • bea79

Leo skulle fått sin spruta mot RS-viruset idag, men han är riktigt förkyld. Har en riktigt hemsk hosta stackarn. Satt uppe i nästan 2 timmar inatt eftersom han hade lite jobbigt med andningen.

• bea79
    Jo anna skrev 2010-03-09 20:30:28 följande:
    bea: Va jobbigt. =( Hoppas han blir bättre snart. Får han nånting för andningen? Underlig: Dom måste nog veta, så att dom inte gör något fel, eller för att kunna säga "vänd er till barnkliniken istället".
    Han får bara pulmicort, airomir klarar han inte.
  • bea79
    willsam skrev 2010-03-10 19:11:40 följande:
    bea79- jobbigt med sån förkylning. har han blivit bättre? imorgon ska felicia läggas in inför hjärtkat. på fredag. Dom hade inte riktigt någon bra ide om varför hon är blå och ligger lägre i sat. det ska dom tydligen inte bli efter  glenn... kanske har det letat sig nya kärl mellan hjärtat och lungorna... hoppas inte.. sen får vi se om dom kan göra tcpc nu, annars skulle vi vänta 1 år till... det jag funderar på nu är att jag ska emla henne, så att dom kan sätta pvk.. dom tyckte att jag skulle bada henne varmt och sen titta om jag såg nåt fint kärl.. men det syns inget alls! jag får väl emla på 8 ställen där man brukat sticka. knepigt det där. sist så stack dom henne massor av gånger och tillslut så satte dom nålen på insidan av handleden där det inte var bedövat..  stackarn! jag återkommer på fredag hur allt har gått! kram
    Njae det är samma idag tycker jag. Han sover hela dagen, idag blev det 6 timmar. Hostan är riktigt jobbig för honom.

Hoppas allt går bra med Felicia på hjärtkat:en. Håller tummarna att allt ser bra ut.
  • bea79

Vet inte om ni sett detta men jag vill tipsa om ett jättebra nätverk för oss med hjärtebarn. hjartebarn.ning.com/

• bea79
    willsam skrev 2010-03-13 14:38:02 följande:
    Nu är det gjort. =) allt gick bra och dom skulle ta upp felicia på konferansen nästa vecka. det är dags för tcpc. sat ligger på 70-75 nu och det är inte så bra! men sjunker hon ännu mer får hon xtra förtur för op. hon hade fått små microshuntar i lungorna och det är därför hon ligger lägre. sen hade l8te back i en klaff och en förträgning på lungven. men det gör dom inget åt just nu. det gick bra att sätta nål oxå, det blev i foten! men jag hade emlat på 8 ställen=) dom ville att hon skulle ha en nål inför sövingen, dom söver inte henne utan infart. om nåt händer antar jag. jonte ärr ju bara 1 månad äldre än felicia! hon bli 1 år och 7 mån. idag! Hon är 83 cm och väger 10600. inte dåligt tycker jag=) kram
    Vad skönt att allt gått bra. Det verkar som om Leos TCPC kommer att bli av i sommar. Lund har börjat begära in ukg-bilder och lungröntgen...
  • bea79
    brumme lisa skrev 2010-03-14 21:53:12 följande:
    Idas nebulisator har gått sönder! Har bara kunnat ge henne två av tre andningsmediciner nu på kvällen och kommer inte kunna ge henne de hon ska ha i natt eller akuta om hon inte mår bra. Blä! Stressande att veta att jag inget kan göra om hon blir dålig, förutom ge syrgas. Fånigt om vi behöver ringa efter ambulans för det... Hon har en albatross oxå men den står i källarförrådet och det är låst nattetid så den kommer vi inte åt. Hon har inte varit utan inhalationer en hel natt sen i somras så nu är det väl bara att hoppas på det bästa. Som tur är har hon mått väldigt bra de senaste nätterna, inga inhalationer utöver de schemalagda och i stort sett ingen syrgas så om den nu skulle paja var det väl iofs rätt tillfälle... Hoppas!
    Håller alla tummar och tår för att hon mår superbra inatt!! Tänker på er
  • bea79
    willsam skrev 2010-03-16 16:35:12 följande:
    brummelisa- hur gick natten? tifastar- skönt att han är pigg och mår bra. =) längtar tills allt är klart här! =) natten till söndag så fick felicia krupp. så det var bara att åka till sjukhus igen. men det fixade dom snabbt med lite adrenalin och kortison.. kramen
    Stackars Felicia, krupp är tradigt. Båda ungarna har det... Tyvärr klarar Leo inte adrenalin. Blir mycket pulmicort...
Svar på tråden Hjärtebarnen