• Tifastar

Hjärtebarnen

Det där med uppskjutna operationer känner man ju igen... alla akutfall går givetvis före. Man får sällan en op-tid så fort som efter 2 veckor om det inte är akut. Man förstår ju samtidigt att alla akuta måste gå före men för ens egen del så känns det jobbigt =(

• Tifastar
    WhiteAngels: Klart han är ett hjärtbarn när han har dom felen. Du är så välkommen hit till tråden. Här stöttar vi varandra i vått och torrt.
  • Tifastar

Minibarn finns det gott om här i tråden. Min son är 2 år och 1 månad o väger 9,5 kg men är alltid pigg o glad o det är huvudsaken tycker jag =)

• Tifastar

Idag har vi varit på habiliteringen och hoppas på att få Julian att gå snart. En rollator som är vänd åt "fel håll" är beställd o kommer i slutet av veckan. Hoppas han har stor nytrta av den.

• Tifastar
    bea79 skrev 2010-07-06 08:57:38 följande:
    Vad bra att ni får hjälpmedel till honom. Vi har börjat gå på hab nu men inte träffat läkaren än. Får se ifall det blir remiss till ortopeden med tanke på hans överrörlighet...
    Skönt att äääntligen få hjälp. Det är ju inte normalt att ett barn på över 2 år inte kan gå men läkarna har ju inte lyssnat på mig. Dom har bara sagt att det kommer... men som förälder så känner man ju på sig att något är fel.

Hoppas ni får bra hjälp av hab =)
  • Tifastar

Karabe83: Jag försöker att "inte tänka på" att min son kommer bli sämre... men ibland kryper oron fram ändå och då försöker jag tänka positiva tankar, och försöker leva i nuet =) Och njuta av min gokille

• Tifastar

Julian som är drygt 2 år vet inte att han har hjärtfel än =S
    Fast vi måste ta tag i den biten här hemma snart eftersom han ska opereras om 1 år igen =( Usch! Orkar inte ens tänka på det!

• Tifastar

Förvirrad mamma här. Julian ska göra sin tcpc våren/sommaren 2011 och nu säger hjärtläkaren här i vårat landsting att han INTE ens ska gå på ETT endaste hjärtultraljud till förrens i mars NÄSTA år.

Dom har ju kollat varannan månad hela tiden fram tills nu... Är det någon av er som varit med om detta?
    Ska inte barn med enkammarhjärta kollas regelbundet? Åtminstone fram tills efter tcpc?

• Tifastar

Trinity: jag tycker det låter konstigt jag med =( Men vad ska jag göra när dom säger nej till kontroller? =(
    Känns inte alls bra även om han är pigg just nu...  men ett år utan koll är lååång tid.

Svar på tråden Hjärtebarnen