Hjärtebarnen
Låjsan: Tack för infon =) Hoppas dom gör på samma sätt i Gbg, så att man kommer hem fortare.
Låjsan: Tack för infon =) Hoppas dom gör på samma sätt i Gbg, så att man kommer hem fortare.
ccarolin: Ang barnomsorg. Våran hjärtekille går på dagis och han trivs som fisken i vattnet och är *peppar peppar* nästan aldrig sjuk.
Vi "valde bort" dagmamma pga att där ändast finns en vuxen. Skulle det hända något med våran son så känner vi oss tryggare med dagispersonalen just för att dom är flera =) Så resonerade vi men inget är ju rätt eller fel.
Har en fråga... fick en kallelse till Julians hjärtläkare för rutinkoll av hjärtat men det stog även att en hjärtkonsult skulle komma och vara med på besöket.
Känner mej lite korkad nu men vad gör en hjärtkonsult?
Sandrine: Aha, känns ju bra att hjärtkonsulten åxå ska kiak på Julian =) Inte för att jag tycker att hjärtläkaren är otillräcklig men alltid bra att två stycken kikar =)
Julian har ingen planerad op förrens om 1 år ungefär. Han är verkligen pigg o glad nu för tiden.
Idag har vi varit på sjukhuset och fått hjälp att ätträna med Julian. 23 månader och väger knappt 9 kg.
Vi ska även få en kallelse för att få hjälp med Julians ben. Han kan fortfarande inte gå...
Klunsen: Julian reser sig själv o står mot möbler... det har han gjort i flera månader men det känns som att utvecklingen stannat där. Han kryper iaf så han tar sig fram överallt. Klättra i och ur soffan kan han åxå. Fattar inte varför han inte går?
Vi vill ha minimax eller något likande men vi har inte fått träffa nån dietist än fast vi tjatat som dårar i 1 års tid.... Nu äääntligen ska vi få hjälp iaf =)
Gillar Harry minimaxen?
punakettu: Säger som dom andra, håll hoppet vid liv. Min son har enkammarhjärta och mår fin fint. Jag var helt säker på att jag/vi skulle förlora honom men dom är så skickliga i Göteborg och Lund.
Vi finns här i tråden och stöttar dig!
Äntligen ska vi få hjälp med Julian och hans matproblem. Vi har fått remiss till dietist + att vi ska få komma till habiliteringen med hans ben.
Någon som gått på habiliteringen med ert barn?
Jag vill så gärna att Julian ska kunna gå eftersom han går på dagis. Han vill ju hänga på sina kompisar.
Nu har Julian åkte på sin första magsjuka i sitt snart 2 åriga liv.
Han har lite feber och vill inte dricka =( Inte ens cola går ner.
När ska man börja oroa sig för vätskebalansen och hjärtat?
tack för dina tankar kring magsjukan =)
hans almänntillstånd känns helt ok än så länge. han sitter/ligger mot mig hela tiden men pratar o ler lite då och då.
Får försöka få i honom lite vätska nu och då och hålla koll på kisset i blöjan.