• Jo  anna

Hjärtebarnen

vampyria2 skrev 2010-09-20 22:11:38 följande:
    Hej tänkte höra hur era små har reagerat på sjukhus m.m efter operationen. Min Loke opererade sitt hjärta förra sommaren och är fortfarande jätte rädd för allt som har med sjukhus att göra, till och med tandläkaren ger honom panik. Är det nån som har någon bra ide om hur man kan få dem att inte vara så rädda längre

Lek. Ta några gubbar (lego eller vad som helst), gå med dom till sjukhuset och lek allting som han var med om, när han tittar på. Om och om igen. Lek rollekar, låt honom var doktorn och du vara sjuk.
  • Jo  anna

Theo väger 14 kilo och är 93 cm, han är tre år. Dom har aldrig klagat på hans vikt, skönt det iaf.

• Jo  anna

Angående ärret så pratar vi om det ibland, Theo tror att det är jag som gjort det på honom. =p Måste bara berätta en rolig grej han sa för några dagar sen när vi pratade om det och jag sa att det var ett ärr (säger sträck annars). Han svarade "nej det är inget ärr, det är ett I". Han har nyss lärt sej alla bokstäver.

• Jo  anna

Hur brett är det då? Theos är ungefär 2-3 mm. Är det "normalt"? =s

• Jo  anna

whiteangels: Hur vet dom att den är bikuspid? Till oss sa kirurgen att dom inte kunde se det förrän dom öppnat Theo, han har samma fel.

• Jo  anna

Får era barn influensavaccinet automatiskt? Eller tar ni det över huvud taget?

• Jo  anna

Okej. Jag ska ringa i morron. Theo kanske kommer i "kläm" eftersom han går på hjärtkontroll på ett sjukhus och astmakoll på ett annat..

• Jo  anna

whiteangels: Som jag har fattat det är det oftast så att dom opereras när dom ganska nyfödda eller i vuxen ålder. Läste nånstans, kanske i Hjärtebarnet, kommer inte ihåg som opererades när hon var 18 tror jag bara för att hon skulle få en hel klaff, har för mej att hon inte mådde dåligt innan operationen. Det är bara att hoppas att han slipper operation så länge som möjligt.

KramMiis: Fy va hemskt! =( Riktigt dåligt av dom. Vad händer nu då? Får dom ingen tillsägelse eller nått? =S

• Jo  anna

Helt sjukt att dom kunde missa och att dom "glömde" att poxtestet var avvikande. =s

• Jo  anna

Det stod i aftonbladet för ett tag sen om trygg-hansa. Att dom egentligen inte får neka en försäkring, att barnen ska få, fast att det inte gäller just det fel dom redan har. Vi har bara provat trygg-hansa och blev nekade där.

• Jo  anna

Theos läkare sa också att det inte gör dom mer infektionskänsliga men att dom har svårare att bli av med infektioner.

Svar på tråden Hjärtebarnen