Hjärtebarnen
Idag såg jag dom första hjärtepinsen i affären, så jag köpte några. =) Hoppas det kommer in mycket pengar i år.
Idag såg jag dom första hjärtepinsen i affären, så jag köpte några. =) Hoppas det kommer in mycket pengar i år.
Ogi: Vad är det för fel på klaffen? Läcker den eller är den förträngd eller?
Nån som vet om typ förkylningar, lunginflammation och sånt påverkar hjärtat? Theo har haft väldigt mycket på kort tid. Och senaste tiden har han börjat sova mer, är trött jämt och blir andfådd när han anstränger sej. Ska på ul om ca en månad. Men tänkte om nån här visste.
norpansnorpan: Tack för svar. Det är ca en månad sen han hade öroninflammation nu, innan det hade han lunginflammation och innan det ett astmaanfall, allt på ungefär två månader. Sen har han haft vanliga sjukdomar därimellan magsjuka och förkylningar. Men nu senaste månaden har han varit jättetrött och sover mer. Men han är liksom vaken och leker. Svårt, han visar inte när han mår dåligt. Dom ville knappt släppa in honom på akuten när han hade astmaanfallet för att han såg pigg ut. När han hade lunginflammationen kollade läkaren på honom och sa att såg pigg ut, han hade över 300 i crp och blev inlagd på barnavd. Värkte hål i örat på honom utan att han klagade så mycket. =s Vi har iaf varit på vc idag och dom har tagit prover, väntar på svar. Annars sa läkaren att jag skulle ringa till barnkliniken nästa vecka.. =s
bea: Va jobbigt. =( Hoppas han blir bättre snart. Får han nånting för andningen?
Underlig: Dom måste nog veta, så att dom inte gör något fel, eller för att kunna säga "vänd er till barnkliniken istället".
Börjar bli lite orolig för Theo, han är tröttare än vanligt och gråter för minsta lilla, men det kanske hör till åldern (2.5 år). Han har haft jobbigt med andningen i flera månader nu, han blir anfådd så fort han rör sig i princip, men vet inte om det beror på hans förkylningsastma eller hjärtat. Nån som vet om det blir liknande med andningen då?
whiteangels: Theo har samma fel som din son, fast utan hålet. Dom sa lika till oss, att dom inte visste när han skulle opereras men att dom trodde att det skulle dröja några månader iaf, men han opererades när han va 3 veckor. Nu säger dom lika igen, att det kan bli när som helst men dom har gissat på 3-4årsåldern. Känns som att man bara går och väntar på att han ska bli dålig. Precis som idamarja säger så säger våran läkare att dom kommer märka på ultraljudet innan vi märker nånting. Märker du nånting på honom?
minneli: Theo fick också vätska. Tog några månader innan det var borta. Han fick impugan bara mot det. Fast det var iofs i hjärtsäcken.