Inlägg från: domenica |Visa alla inlägg
  • domenica

Brudarna babblar vidare 8

Susie: hej hallå Vilken skit med ilningarna då, typiskt att det skulle bli så igen...nej jag hade inget sånt, hade ingen aning om att B vänt sig överhuvudtaget eftersom allt kändes "som vanligt". Antar att kroppen är lite olika känslig för olika saker, jag känner ju t ex av min äl jättetydligt men det gör ju inte alla, alla har inte mensvärk osv... Nästintill sängliggande låter inte alls kul, just nu (med en grym förkylning som fått mig att tappa rösten) så låter sängen otroligt lockande men jag vet ju att man efter ett tag vill hoppa i strömmen när man tvingats ta det lugnt. Hoppas det blir bättre eller åtminstone att tiden går fort!

Det där med ärrvävnad och moderkakan låter ju logiskt, man kan ju hoppas att ev vändande kan rucka på moderkakan som du skriver *håller tummar* Tänker du att ärrvävnaden var det som gjorde att det tog tid att bli gravid denna gång? Dåligt av din läkare att inte märka det och agera utifrån det - som tur är så slipper du honom nu för du är preggers och ska snart få din lilla plutta När är nästa UL?? KRAM 
  • domenica
    susie: så skönt att ilningarna gav med sig även om sammandragningar inte heller låter kul...men som tur är får du ju nåt bra som belöning till slut
    Tillväxt-UL, det gör man väl inte alltid? Jag fick inte göra det så jag tänker att det inte är nån rutin? Det är ju alltid kul med extra UL Dina inköp var ju hur härliga som helst - jättefina och mysiga! Jag har köpt på mig en hel del vinteroveraller men min favorit är faktiskt en från Ellos där man kan ta bort jackan och ha den för sig + att byxorna kan sättas ihop till en åkpåse - älskar den!

Så underbart att Jolina kommer få sin efterlängatde dalmatiner, kan bara tänka mig hur fantastiskt det är att se förvåningen och lyckan hos dem när de är i den där åldern!!

Ja. en playstation 3 Mannen är inte direkt nån tvspels-kille, han hittar alltid nåt som är viktigare som behöver göras men nu tycker jag han är värd att softa lite i soffan så jag hoppas han blir glad!

Berlin var mysigt men två dagar är ju på tok för lite när man har noll koll på alla smultronställen. Det blev lite shopping, lite myskvällar med vin och ost och god mat ute Tyvärr var det väldigt tidiga flyg både fram och tillbaks så jag fick inte alls sova mycket, det i kombination med allt farande på dagarna och förkylningen som slog till gjorde att det inte direkt kändes som "semester"...är helt slut och härhemma väntade ju en helvild unge som jag får ta hand om eftersom mannen är tillbaka på jobbet. Det var underbart att se henne igen men det var inte helt outhärdligt att vara borta som jag befarade...men visst saknade jag henne massor!

Det roligaste var nog all uppskattning jag fick av mannen. Han skickade en massa mess om att jag är hans hjältinna som är en så bra mamma, att han beundrar mig och är så tacksam för det jag gör osv Hjärta Härligt att höra även om jag nog tycker att jag unnat mig en ganska lat föräldraledighet
  • domenica
    susie: Hallåååå Håller med dig, saknar de andra brudarna...movie ser jag ju iaf på FB men icka och lillaT är det ju länge sen man hörde nåt från. Hoppas de mår bra iaf!

Åh, så härligt det låter när du berättar om UL - tycker alltid du beskriver allt så levande och färgstarkt! FYRA VECKOR!!!! WOOOW Baby Normalkurva låter ju toppen, då blir det en alldeles lagom stor liten bebis ska du se Vilken grej att det blir kejsarsnitt, det är man väl aldrig riktigt beredd på men precis som du så upplevde jag att icka och åsa inte hade så jobbigt så vi hoppas att det löper smidigt för dig! Ett planerat snitt känns ju väldigt tryggt och kontrollerat, värre vore ju akutsnitt. Det kommer gå toppenbra, åh va jag längtar efter ditt "nu är hon här"-inlägg!

Bellis är det full fart på! Nu är det roligt att säga "babababababa" hela dagarna och gärna vakna på natten för att leka lite så vi är lite trötta både mannen och jag men det funkar Dagarna får man ägna åt att rädda henne från sig själv när hon försöker slänga sig utför trappor, ställa sig upp mot allting och krypa efter stackars katter. Härligt att se henne utvecklas och hon är en riktigt glad skit måste jag säga

Jo, mannen är fin - jag var precis ute och skottade lite som jag vet att han planerat att göra efter jobbet, man vill ju vara lite gullig tillbaks. Isabella satt i sin pulka och skrattade åt katterna (och säkert lite åt mig där jag pustade och stånkade med snö överallt) 
    Vad har du och D haft för duster? Trist när man hamnar i de där perioderna, förhoppningsvis blåser det över snabbt. Nu är det ju bara trevligheter framöver med jul, nyår och bebis {#emotions_dlg.flower}

Åsa: Låter allt som du har det lite trevligt på jobbet? Blir ju toppen med lite ledighet nu då så du får vila upp dig lite, är ju alltid svårt att komma tillbaka efter lång ledighet. Hur mår Saga? Funkar allt bra?
  • domenica

Haha. håller verkligen med om ditt första stycke...bävar för hur jag ska lyckas med beräkningar, beslutsmotiveringar och överklaganskrivelser när jag ska tillbaka till jobbet Vilket är i mars förresten Susie!

Så duktig hon är Saga, klart du är stolt mamma då!! Så stor hon har blivit  
    Ja, hon hämnas nog lite för att du plötsligt inte är där dygnet runt men det går nog över snart (säger experten..hahaha)

• domenica

Händer nåt kul i veckan då tjejer? (förutom ett till UL för dig Susie)

Imorrn blir det lite glöggkväll här hemma med mannens bror + hans sambo och deras son...myyyys Skål Julfest med jobbet på torsdag, sen Stockholm och julmarknad på fredag - en härlig vecka!

• domenica

Kan tänka mig det, t.o.m innan jag hade barn så var det nästan så att jag knappt orkade planera in nåt efter jobbet så jag förstår att i princip all tid går till Saga på kvällarna. Julfest lät ju trevligt iaf även om jour lät mindre kul Kram på dig!

• domenica
    Susie: godmorgon! Vilken underbar dag Så jäkla mysigt att inhandla allt som faktiskt gör det mer verkligt, när du ser sängen så kan du ju näääästan förställa dig lilla knoddan ligga där eller hur Kärlek från sambon är ju inte heller fel! Förstår det du skrev om era diskussioner, tror nästan alla förhållanden har de där lite större frågorna som kanske inte alltid påverkar den dagliga relationen men som dyker upp då och då om man är tillsammans en längre tid. Vissa inställningar kan man nog inte förändra så då får man ju hoppas att det är något man kan acceptera, iaf på ytan Man blir ju liksom aldrig samma person...och tur är väl kanske det. Jag har valt att se mina och mannens olikheter som en möjlighet att ompröva ens egna värderingar och växa - sen behöver det ju inte alltid betyda att man ändå förstår varann fullt ut...

Men tre veckor nu alltså??? SHIT, nu fick jag lite pirr i magen!! Innan jag fick barn själv kunde jag nog inte förstå det stora i att det föds en ny människa men nu är man ju helt fascinerad Håller med D, packa väska nu för fasen Och att snittet blir på det datumet du och D träffades är ju fantastiskt - jag är mycket för speciella datum, betydelser, ödet mm och tänker att det måste ju vara det bästa tecknet Hjärta
  • domenica

Men susie, gumman då...vad styr du med, trodde du skulle ta det lugnt?? Skönt att allt ser bra ut iaf, kan bara tänka mig hur läskigt det var att se allt det där blodet Sen att det visade sig komma från...hmm, ja...huvudsaken är att du kollade upp det och allt är bra Skärpning med D och mobiltelefonen!! Hoppas du fått sova och så ser du till att hålla dig lugn utan några fler turer till BB innan set är dags! Vilket ju är SNAAART

Vi hade en underbar dag i Sthlm i fredags! Härlig vegetarisk buffé, inhandlande av veggie-"skinkan", strosande på julmarknaden i Gamla stan med glögg och choklad med grädde Stannade till i en liten affär som säljer Bukowski-nallar, förra året vid samma tid så låg Bellis i min mage och vi köpte en tiger-snutte åt henne där - den här gången fick hon välja själv och efter mkt gosande, klämmande och smakande (ooops) så blev det en katt som hon nu pussar på oavbrutet

Ha en härlig söndag allihop!

• domenica

Susie: vad är Busiz?
    Jolina och hennes lappar - helt otroligt gulligt ju!!! Mannen och jag skrattade som tokar åt hennes "det här ska du laga"-lappar åt D Hon är så jäkla charmig eran tjej!
    Tänker också ibland att man kanske är lite väl "skrytig" men man är ju så stolt över dem! Bara idag kom B på att hon kan använda sin lilla zinktunna som en gå-vagn så hon har farit fram i rummet

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8