• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau: TACK! Ja, vi får se. Men jag tänker så, så blir jag inte lika besviken om jag inte går vidare.

jaha, vad olika det är. För de som vet brukar alltid fråga hur det går. Inte för att det gör något, eftersom de vet allt och vet att jag säger till om jag inte vill prata om det. Mina föräldrar har aldrig frågat ang barn, vi har liksom inte den relationen. Det kanske hade varit annorlunda om man haft ett jobb och behövt vara ledigt från och till. Nu har jag ju inte det problemet. 
    Gud, vad skönt med en sån chef, underbart!
    Ja, det lär ju komma nån dum kommentar att snart kommer väl magen också. Jag är så trött på dessa kommentarer!! 
    Förresten sa du var ni skulle på bröllopsresa? Eller du kanske vill hålla det hemligt. 
  • MaMaS

Macpau: Men åh, dumma akupunktur, varför kan du inte göra båda samtidigt? 

Vitsippa: Trist att mensen kom, man mår ju alltid lite extra dåligt den dagen, men sen tar man sig upp igen på något sätt varje mån. Som du säger, skönt att veta iallafall och jag hoppas verkligen ni får ihop tiderna. 
    hahahaha tyckte det var ganska roligt ang tråd för killarna och att de skrivit 12 inlägg. Ja, lite skillnad mellan killar och tjejer Men så kan jag tycka det är när tex min sambo pratar i tel med sin barndomskompis. De pratar i typ 5 min. Och jag frågar varje gång om samtalet bröts eller nåt. Nej, då de hade pratat färdigt. De hade sagt det de skulle säga, så varför fortsätta prata.
    Men när alla våra hormoner har satts i rullning kanske de ändå kommer och frågar oss om hur man startar upp en tråd
    Naas: Såna perioder kommer och går, iallafall för mig. Och dom där "käcka" (stavas det så??) kommentarerna om hur man blir gravid gör ju inte saken bättre. 
    Appropå bröllop så läste jag nånstans för ett tag sen varför det kallades för "smekmånad". Vet inte om det stämmer men där stod det att man skulle vara borta 1 mån för att kvinnan skulle hinna bli gravid. hahhahha, skämtar de eller  
    Liffan: STORT LYCKA TILL idag på vul. Håller tummarna att de hittar ett (eller två) jätte fina äggblåsor. Läkaren sa till mig att man kan få äl senare när man ätit pergo, så det kanske är så för dig. Är det så borde de ju ändå kunna se om det finns något som börjat växa till sig. 
    Kram till er alla!!
  • MaMaS

Ville bara berätta. 

Tel.intervjun jag hade i tis gick tydligen bra. Ska dit på intervju nästa tis
  • MaMaS

Macpau och Liffan: Ja, ja, ja nu får man väl höra det där "vad var det jag sa..." Men jag fattar verkligen ingenting. Jag svamlade så mycket så jag visste inte själv vad jag pratade om och svarade absolut inte på några frågor. Men, men. Det kanske bara var väldigt få som sökte helt enkelt, så de var tvungna att ringa mig igen. 

Nu har jag en intervju på tis och en på tors nästa vecka. Kul att det händer något iallafall. Och så vul på ons
    Liffan: Men det låter ju hur bra som helst. Jag har för mig att jag läst att runt 21mm spricker de när som helst, så du vet vad du ska göra de närmaste dagarna {#lang_emotions_tongue_out} HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS det funkar denna gången!!!! 
    Är det nån som vet. Om man har så stor blåsa, är det säkert att den släpper då så man med säkerhet kan säga att man HAR äl den månaden? 
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-11 16:42:13 följande:
    Två intervjuer och VUL! ingen dålig vecka må jag säga! Jag tror inte att det behöver vara så att man säkert har ÄL för jag ska ju fortfarande dit nästa torsdag och ta blodprov för att kolla progesteronet just för att kolla om jag har haft ÄL. så enligt den logiken är mitt svar nej. men vad vet jag, jag bara svamlar en massa utan att egentligen ha någon aning...  som vanligt faktiskt! kan vi bestämma någon tid för fika nu då? Försöker, hur går det med din resa? är det inga fler som vill hänga på?
    Nä, verkligen inte
    Ok, men det är ju bra att de kollar prog.värdet också. vi svamlar nog en del vi andra också  
    Resan har vi inte bestämt ännu, men blir det så blir det nog v. 15. Men när jag räknar så är det just den veckan jag ska göra vul om jag kör med pergo nästa mån också. Så vi har lite svårt att få ihop veckorna. Så det är bättre att vi bokar en fikaträff tycker jag. Ska vi vänta på att vi bestämmer resa kan vi nog vänta länge
  • MaMaS
    bubblan79 skrev 2010-03-12 09:30:08 följande:
    jag hade älblåsa på 25mm när läkaren sa att oj oj oj nu spricker den precis när som helst
    ok, tack för info. Kan vara bra att veta.
    Jag ska också kolla datumen du sa Liffan, bra att du styr upp det hela
    Jag tror mina pergotabletter börjar göra sig tillkänna nu. Jag som trodde jag skulle klara mig jätte ont i huvudet, illamående och trött. Men vad gör man inte för en liten bebis  
    Äntligen fre iallafall - gött!!
    Macpau: Inte fel att vara ledig  
  • MaMaS

Liffan: Man får ha sådana veckor också ibland. Tycker du gör helt rätt i att gå efter fikan. 

Hoppas ni hinner få till det innan du åker och sen när du kommer hem så borde ni ju vara stadgade
    Just nu är jag och pergo inte vänner. Mår som en rutten räka. Känns som huvudet ska gå av snart, illamående så det känns som jag ska kräkas vilken sekund som helst, varm, kall, varm, kall...och just nu går detta ut över min sambo. Att det måste vara JAG som går igenom detta och inte HAN, som allt annat som har med detta att göra. 
    Men jag hoppas han förstår innerst inne att det egentligen inte här honom jag är arg på. (den där tråden för killar kanske inte är så dum ändå )
    Undrar hur man mår om man får ta dubbel, eller trippel-kur....jisses säger jag bara. Har ni andra också mått såhär?
    Mia: Gud, vad spännande!!! Mån är ju snart Hur mår du? Börjar du bli nervös? Det kommer gå hur bra som helst. Jag ska tänka på dig på mån!!!! 
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-12 14:31:18 följande:
    Tänk vad olika det kan vara... jag kände ingenting av pergon. orättvist! jag hade kunnat ta lite av dina besvär...
    Det får du så gärna så!
  • MaMaS
    MIA SD skrev 2010-03-14 18:12:41 följande:
    Alla sprutor tagna. Näsprayen slut!!  Allt är klart!!! Har haft migrän för första gången på ett halvår!!! typiskt!! Imorgon 9.30 smäller det!!
    Nu är kl prick 9.30. wwhhiiiiiii!!!!! Nu smäller det!! Jag håller alla tummar och tår att det går vägen. *kramar*
  • MaMaS

Finiz: Dom där dagarna är så tråkiga och man hoppas alltid in i det sista. Ledsen att det inte gick vägen, men 23 dagar till spraystart är ju inte alls länge. Nu kan du istället blicka framåt mot det. Lycka till!

Liffan och Macpau: Hej Hej *vinkar*
    Jag ska på intervju imorgon och just nu känns det sådär. Jag läste igenom annonsen och den låter ju inte jätte rolig, ganska enformigt arbete och det gillar ju inte jag. Samt att det kommer vara minst 1 timmes resväg, enkel väg. 
    Nu tycker väl ni jag är jätte konstig som ena stunden sitter och klagar för att jag inte har ett jobb, och andra när jag väl ska på en intervju att jobbet verkar tråkigt. Men jag vill ha ett ROLIGT jobb som jag trivs med. Är så trött på att ta jobb man egentligen inte vill ha. Man visar inte sitt allra bästa då, jag tror det lyser igenom att man inte tycker det är helt 100. Men jag får gå dit så får vi se, ska ju på en till på tors. Inte heller världens roligaste jobb, men där har jag en restid på ca 15 min
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?