• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-03-05 14:14:46 följande:
    Och nu är det fredag eftermiddag!! Miss Star: Jag har också egen ÄL och regelbunden mens. hade ett progesteron-värde på 66. är s-prog samma sak? (jag gissar det men man vet ju aldrig) Härligt med Island! det verkar så exotiskt! Försöker: snart borde du ju få reda på när du ska till SU för VUL och kan alltså boka resa och då kan vi boka tid för fika! det är lite som domino det här... Vitsippa: hur känns det idag? mens? eller inte?
    Vilket bra värde du hade på 66. 
    precis, mina småonda bröst har försvunnit, brukar göra det nån dag innan mens, så den lär komma imorgon. Så tyvärr lyckades vi inte denna gången heller men nu får man ju börja med pergo iallafall, så känns som ett steg på vägen på något sätt. Ja, så snart kan jag lite mer exakta dagar och inte bara massa svammel om fika tider
  • MaMaS
    Stella Kardunn skrev 2010-03-05 15:25:49 följande:
    Liffan och Försöker79 --> Jag hade obehandlad 30 och 15, på enkel kur 58 och 28, på dubbel kur fick jag 79 och 29. Ni verkar ligga på samma som mig mao, jag undrar hur "bra" värdena är egentligen då de ändå skickade oss vidare till ivf? Samt att jag läst i planerar barn trådarna att många ligger uppåt hundra. Har även ett svagt minne av att min gyn sa att det inte är ovanligt att obehandlade "normala kvinnor" ligger uppåt 80. Borde jag ligga på för att få öka upp till trippel dos egentligen? Har ni också hört att det finns gräns runt 30, där man säger att under den så har man inte ÄL och över så har man? Sorry för att jag svamlar mest, borde väl egentligen ställa alla dessa frågor till min gyn, men jag känner mig så tjatig som mailar henne stup i kvarten..
    Har du kollat ditt värde två olika gånger? Eller varför har du två värden?
    Ja, vad som är bra värden har jag också undrat över väldigt mycket och det verkar inte som gyn verkar ha riktigt koll de heller. Alla jag frågar säger olika. Men jag har också hört att man ska ha över 30 för att ha äl och eftersom jag har 23 så har jag alltid undrat om jag verkligen HAR äl?? Men jag frågade SU nu när jag var där och enligt dom hade jag det. Så man får väl lita på det. Men den verkar ju inte heller vara helt hundra eftersom jag skulle ta pergo.... Och eftersom jag småblöder direkt efter äl kanske det tyder på att allt inte är som det ska. 
    Hur har ni det? Har ni småblödningar eller kommer er mens bara pang på?
  • MaMaS

Mia: Jobbigt att du mår dåligt, men hoppas det för med sig något gott i slutändan. Man får väl försöka tänka så fast jag vet att det är väldigt svårt ibland. Livet är inte rättvist, tyvärr. 

Lycklig: Men gumman, usch vad jobbigt. Jag lider verkligen med dig. Varför har äggen inte växt? Har du fått för lite hormon då eller? nä, jag blir så arg, varför måste det vara så svårt för vissa? Varför måste vi gå igenom allt detta? *styrkekramar till dig* Gråt, va ledsen, man måste tillåta sig att vara det också. 
    Jag försöker få tag på SU. Varför har de telefontider om de ändå inte svarar {#lang_emotions_undecided}
    Jag fick ju min mens i lör och ska börja med pergo på ons. Så nu ska jag ju ringa och boka till för vul. 
    Liffan: Har för mig att jag läste att du var färdig med din pergo-kur nu. Hur gick det med svettningarna? När ska du på vul? *håller tummarna nu!!!*
    De ringde från ett företag idag att de vill att jag kommer på intervju. Inte mitt drömjobb kanske, men jag kan inte vara kräsen just nu. Jag får nog vara lite hemlighetsfull vilket jobb det är, ännu iallafall
  • MaMaS

ursäkta men nu är jag j-ligt förbannad!!!!

det står att su har tel.tid idag 8.30-11-30. Jag har ringt hela förmiddagen och bara fått en tel.svarare som säger att personen är åter....så har jag ringt exakt när den nya tiden varit. Senaste tiden var nu 10.30 så ringde då och vet ni vad dom säger då. "Personen ni söker är åter IMORGON"!!!!!! men hallå, om man har tel.tid till kl. 11.30 kan man väl inte bara skita i det??!!!!! JAG VILL BOKA MIN TID TILL VUL!!!!!!!!!! {#lang_emotions_demon} {#lang_emotions_demon} {#lang_emotions_demon}
    Idioter!!! De har inte svarat på hela förmiddagen, varför har man tel.tider överhuvudtaget?????
  • MaMaS

Liffan och Macpau: Åh, vad mysigt att ni ska till St Jörgen!! *inte alls avundsjuk* {#lang_emotions_wink} jag älskar det stället så hoppas ni också gör det nu. Så jag inte gjort att ni fått FÖR höga förväntningar nu Ni kommer ha det underbart!!!

Jag ska verkligen ge dom ett litet tips i idélådan, tro mig
    Nu ska jag gå till apoteket. Har fått en hemsk blåsa i munnen så jag kan knappt äta. Hoppas dom har nåt som hjälper Bra bantningskur annars
    hahhaaha, kom just på att det kanske inte är jätte intressant för er att läsa om varför jag ska till apoteket Ni får ursäkta om jag svävar ut lite ibland
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-08 12:46:15 följande:
    Jag får krupp på SU:s telefontider! jag fattar inte att det ska vara så svårt att sköta telefonhanteringen! Förväntningarna på StJörgen är höga men jag har varit där tidigare så jag kommer inte att skylla på dig om jag de inte möts... Yes, sista pergotabletten tagen men har inte märkt av något alls faktiskt. inga svettningar, ingen trötthet, ingen annorlunda känsla i äggledarna. pergo kanske inte har någon inverkan på mig alls... Kul med intervju! du behöver ju inte säga var det är men du kan väl säga när så att vi kan hålla våra tummar? Macpau: Nu håller vi tummarna för din sista pergokur! Kram
    ja, verkligen! Fick du tag på dom till slut?
    Vad bra att du inte skyller på mig om ni inte blir nöjda men det tror jag ni blir. Där är ju så mysigt. Och jag tycker det är så mysigt att man får göra behandlingarna på sig själv. Då kan man ta det i sin egen takt och vara lite längre där man vill. Får nog försöka övertala min sambo att vi också ska dit snart
    skönt att du inte fått några biverkningar av pergo. Jag har hört nånstans att man oftast känner mer om man tar 2-3 tabletter. Men jag vet inte, vi har ju experter här som vet Nu håller vi tummarna STENHÅRT för att det ska funka!!!! Heja, Heja, Heja. 
    Ja, jag behöver verkligen ett jobb. Det börjar ta ut sin rätt att gå hemma, både psykiskt och ekonomiskt. Så min tanke är att skulle jag få jobbet kan jag stanna där tills det börjar komma lite mer jobb. Jag ska säga till när det närmar sig intervju. Tack söta du!!
  • MaMaS

Macpau: Tack så mycket!! Vilka kloka ord från din svärfar  

Mia: När jag läser om dig börjar nästan jag också gråta. Jag förstår precis hur du känner. Man försöker skjuta bort (iallafall jag) tankarna att man är arbetslös och mår skit, men ibland kommer det över en och då med full styrka. Kanske inte bra att försöka tänka bort tankarna, men vem orkar gråta varje dag?
    Jag vill absolut inte säga att det är mer synd om oss som är arbetslösa än någon annan, för det är det inte. Men ibland kan jag bli lite avundsjuk på er som jobbar som iallafall ibland, för några minuter kanske, kan tänka på något annat. 
    Vad skönt Mia att du fick en förstående läkare som sjukskrev dig. Jag tror det är bra. Då behöver du inte känna pressen av att tänka på jobb också, för det är verkligen stressande. *stor kram till dig*
    Vitsippa: Säger som de andra, ta ett lite dyrare test. *håller tummarna stenhårt!*
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-09 11:06:50 följande:
    Jag är helt med dig! Jobbet gör att man kan släppa tankarna på barnlöshet ett tag och fokuera på något annat. Jag ger dig och Mia extra många kramar och tankar! Och om det är någon annan som jag har missat... Och håller tummarna att det löser sig med arbete snart för er! Även om du Mia, bara ska konkonga in dig i några veckor nu! Försöker: Hur går det förresten i jakten på SU? Jag fick till slut tag på dem (det var ju förra veckan men men) och ska dit på torsdag på VUL. spännande, jag gillar verkligen att göra VUL! KRAM
    Tack!  
    De har tel.tid idag 13-16 så det återstår att se om jag får ett utbrott eller inte
    Ja, visst är det roligt att gå på vul, tycker jag också. Och just på tors kommer ju bli jätte spännande och se om pergo har hjälpt. Jag tror jag ska dit nån gång nästa vecka, ska ju börja med pergo imorgon
    Vi kom väl fram till att det inte spelar någon roll när på dagen man tar dom?
    KRAM!!
  • MaMaS

Jag ringde prick kl.13 och kom faktiskt fram direkt Sambon ville väldigt gärna följa med, men såklart fick jag typ den enda tiden han inte kan Men, men det är ju bara vul. Ska dit nästa ons. 

De ringde precis ang en tjänst jag sökt och ville ha en tel.intervju med mig. Alltså jag är så sjukt dålig på att ha intervjuer i tel!! Varför måste man ha det? Jag får aldrig fram det jag vill säga, allt blir bara skitdåligt och jag låter som världens konstigaste människa som inte kan något av det som står i annonsen. Blir så arg på mig själv. Så nu sabbade jag denna chansen på detta jobbet. Fan!!
  • MaMaS

Hej underbara tjejer!! 

Först måste jag säga att jag är så glad att jag hittade denna tråden!! 
    Macpau: Ang tel.intervjun håller jag med dig att man är mest kritisk till sig själv. Men man måste vara realistisk också, och det gick verkligen inte bra Men, men hon ställde jätte konstiga frågor så jag skyller på det Ska man se det positivt så är det ju roligt att hon ringde. Då har jag ju nåt i mitt cv iallafall som är intressant. Ibland börjar man ju undra om det är där felet ligger varför man inte får ett jobb, men det beror nog mer på hur marknaden ser ut. 
    FrkSommar: Usch, låter inte alls roligt. Du får gnälla hur mycket du vill. Eller gnälla och gnälla, tycker mer du ventilerar och det behöver vi alla göra ibland. Det är ju det som är så bra här, man kan ventilera och få lite ny energi av alla underbara här. Så gnäll på!! 
    Tror det finns någon form av kurator också, har för mig att jag läst det någonstans. 
    Ang hur sambon reagerar tycker han det är helt ok. Han tycker det är bra att jag kan prata här när jag behöver det. Han är inte heller sådär jätte öppen, men sen hela denna resan började har han faktiskt blivit mycket bättre. Tror inte han berättat om ivf för någon och jag har bara berättat för 2 vänner som står mig nära. Jag tycker det är lite jobbigt att folk vet för man få alltid frågor om hur det går och jag orkar inte få det hela tiden. 
    Lycklig: åh, vännen, förstår verkligen att det är en tung dag idag när du skulle gjort ÄP. Hoppas mensen kommer som den ska och att du snart är igång igen. Ska de öka dosen nästa gång eller?
    Kram till er alla!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?