Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
MaMaS skrev 2010-02-16 14:24:19 följande:
Macpau: hahhaaha, ja det blev ju en skönhetsvecka, så tänkte inte jag, men den var ju jätte bra, hahhahaha. Hoppas det går bra för dig också hos tandläkaren. Usch, synd om din sambo. Jag vet precis hur det känns. Blev också arbetslös för ett tag sen och söker också jobb. Så jag vet hur tufft det är där ute. Jag sitter också och väntar svar på en intervju jag var på för ca 2 veckor sedan. Mia sd: Skönt att det gick bra med sprutskolan (gud vad jag är nervös över den). Jag hade också tolkat sprayningen precis som du, men vad bra att vi nu alla vet hur vi ska göra Känns som männen får ha lite förståelse på att vi inte kommer vara oss själva riktigt under denna processen. Och det förstår dom nog med tanke på allt vi går igenom. Hoppas du mår bättre snart!!! Liffan: Åh, St Jörgen är ju bara SÅ bra!!! Vi var där innan jul när det var runt -10 ute och badade i utomhuspoolen, hur häftigt som helst. Man fick istappar i håret så kallt det var, men underbart varmt i vattnet. Färutom när man skulle gå in igen och springa ute halvt naken i -10 Jag var och åt lunch med en kompis idag. Hon berättade då om en kompis till henne som går igenom ivf just nu. De har precis fått veta att omgång 2 inte heller gick vägen. De är skitknäckta och vet inte om de orkar gå igenom det en gång till. Fanns heller inga bra ägg att frysa så hon får börja om helt från början igen. Eftersom man själv kanske snart är där kände iallafall jag att detta är verkligen ingen dans på rosor. Det måste vara jätte jobbigt psykiskt och fysiskt. Och då börjar jag fundera om jag verkligen kommer fixa detta? Man måste nog vara ganska stark och jag är inte det just nu pga arbetslöshet och så. Så jag blev lite knäckt över att man kanske måste gå igenom allt detta när andra bara i princip behöver titta på varandra och bli gravida. Men nu ska vi ju till sahlgrenska nästa vecka så får vi väl se vad dom säger då. jag har aldrig varit på St. Jörgen,men har hört att det ska vara mysigt. Vår favorit är Hotel Tylösand. Dit brukar vi åka nån gång per år och bada i deras utomhuspool som är av glas och kika ut på havet....den spaanläggningen är faktiskt jättemysig, men rummen är nästintill katastrof, tyvärr...
Ja...jag tror inte heller att det kommer att vara så lätt, hela den här ivf svängen...men jag tror (hoppas) att när man vä är inne i allt detta, så känns det inte riktigt lika jobbigt. Det kommer nog efter ett tag/mellan varven, när man faktiskt får tid att reflektera och känna efter vad det faktiskt är man utsätter sin kropp och själ för...
Därför är det så nice att ha varann Vi får helt enkelt se till att stötta varann när det blir lite tungt.
kramar