• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MaMaS skrev 2010-02-16 14:24:19 följande:
    Macpau: hahhaaha, ja det blev ju en skönhetsvecka, så tänkte inte jag, men den var ju jätte bra, hahhahaha. Hoppas det går bra för dig också hos tandläkaren.  Usch, synd om din sambo. Jag vet precis hur det känns. Blev också arbetslös för ett tag sen och söker också jobb. Så jag vet hur tufft det är där ute. Jag sitter också och väntar svar på en intervju jag var på för ca 2 veckor sedan. Mia sd: Skönt att det gick bra med sprutskolan (gud vad jag är nervös över den). Jag hade också tolkat sprayningen precis som du, men vad bra att vi nu alla vet hur vi ska göra  Känns som männen får ha lite förståelse på att vi inte kommer vara oss själva riktigt under denna processen. Och det förstår dom nog med tanke på allt vi går igenom. Hoppas du mår bättre snart!!! Liffan: Åh, St Jörgen är ju bara SÅ bra!!! Vi var där innan jul när det var runt -10 ute och badade i utomhuspoolen, hur häftigt som helst. Man fick istappar i håret så kallt det var, men underbart varmt i vattnet. Färutom när man skulle gå in igen och springa ute halvt naken i -10 Jag var och åt lunch med en kompis idag. Hon berättade då om en kompis till henne som går igenom ivf just nu. De har precis fått veta att omgång 2 inte heller gick vägen. De är skitknäckta och vet inte om de orkar gå igenom det en gång till. Fanns heller inga bra ägg att frysa så hon får börja om helt från början igen. Eftersom man själv kanske snart är där kände iallafall jag att detta är verkligen ingen dans på rosor. Det måste vara jätte jobbigt psykiskt och fysiskt. Och då börjar jag fundera om jag verkligen kommer fixa detta? Man måste nog vara ganska stark och jag är inte det just nu pga arbetslöshet och så. Så jag blev lite knäckt över att man kanske måste gå igenom allt detta när andra bara i princip behöver titta på varandra och bli gravida. Men nu ska vi ju till sahlgrenska nästa vecka så får vi väl se vad dom säger då. 
    min sambo är ekonom (inte redovisning, för då hade det sett mycket ljusa ut). Det räcker och blir över från alla som fick gå från Volvo för ett tag sen...men det blir säkert bra! Om inte annat så får jag lägga manken till och jobba på en superkarrär så jag kan försörja oss och killen får vara hemmaman!

jag har aldrig varit på St. Jörgen,men har hört att det ska vara mysigt. Vår favorit är Hotel Tylösand. Dit brukar vi åka nån gång per år och bada i deras utomhuspool som är av glas och kika ut på havet....den spaanläggningen är faktiskt jättemysig, men rummen är nästintill katastrof, tyvärr...

Ja...jag tror inte heller att det kommer att vara så lätt, hela den här ivf svängen...men jag tror (hoppas) att när man vä är inne i allt detta, så känns det inte riktigt lika jobbigt. Det kommer nog efter ett tag/mellan varven, när man faktiskt får tid att reflektera och känna efter vad det faktiskt är man utsätter sin kropp och själ för...

Därför är det så nice att ha varann Vi får helt enkelt se till att stötta varann när det blir lite tungt.

kramar
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-16 15:15:35 följande:
    Jag skulle precis säga att ekonomer behövs ju fortfarande, men så läste jag vidare Ja, jag tänker att nån gång måste det ju lösa sig och man får ett nytt jobb. Annars låter väl "hemmaman" inte helt fel Om ni inte har varit på St jörgen måste ni åka dit!! Det är jätte mysigt där och bra spa. Där gör man liksom spa på sig själv och går till olika stationer med bastu, ansiktsmask osv. Hur mysigt som helst. Jag har också varit i Tylösand och det är inte alls lika bra där. Det är lite samma stil som St Jörgen, fast St Jörgen är 100 gånger bättre. Så åk dit!! Ja, man får helt enkelt se hur man mår med ivf. Men tiden när man väntar på om man fått ett plus eller ej och det sen visar sig att mensen kommer tror jag är jätte tuff. Försöker bli ju färre och färre då så att säga.  Men nu är vi inte där ännu och det är ju jätte bra att ivf finns, så nu ska vi tänka positivt!!! Jag tror jag har äl i slutet av denna veckan. Man måste ju ändå fortsätta försöka. Man har ju fortfarande en liten, liten strimma hopp om att det kommer lyckas av sig själv. Hoppet verkar aldrig lämna en (fast tur är väl det)
    Tjoho! Jag har äl just nu! Ska till akupunktören om 15 minuter-ska be honom att ställa in min äl på "default" så den varar ända tills jag blir gravid .

Tack för tipset! Ska kolla på St. Jörgen.
  • Macpau

Usch...Göteborg har tyvärr tagit rätt så mycket stryk och arbetslösheten är tyvärr hög (speciellt bland yngre)...

MIA SD- jag hoppas verkligen att du hittar något. Under tiden får vi underhålla varandra:).

Försöker79- håller tummarna även för dig med jobb!!

Det låter jättemysigt att ni får till det spontant, ju! Icke att underskatta i dessa tider

hahhaa...jag går över lik för att inte missa äl. har inte hänt det senaste året och då reser jag ändå runt i norden med mitt jobb. bara nu i februari har jag "avböjt" att följa med på seminarier...tur att man har en bra chef som accepterar detta!

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-17 15:40:57 följande:
    Miss Star: Ja, tydligen kan man det. Jag trodde också det var kört, men tydligen inte i´m in chock  så det finns nog hopp för er också   Macpau: Tack söta du! Nä, det är inte var dag det händer nu förtiden, men desto trevligare när det händer hahahaha ja, äl-veckan är HELIG! Gud nåde den som förstör Får man fråga vad du jobbar med?
    Jag jobbar som event coordinator. Tyvärr inga roliga konserter utan med affärsseminarier i norden. Helt ok dock ;)
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-18 14:56:08 följande:
    Macpau: jaha, men det låter väl helt ok Jag försöker komma på vad jag vill göra "när jag blir stor". Svårt det där tycker jag. Jag är liksom inte helt säker på att jag hamnat rätt med vad jag jobbat med innan, men svårt att veta vad man ska göra istället.  Liffan: Vad bra att det var av intresse  Vi måste få till det idag (med betoning på måste, inte för att vi vill) så nu är vi tillbaka i vanliga mönstret igen. Men vem vet, vi kanske vill ikväll också 
    janä, jag är inte säker på detta heller...halkade in på ett banaskal. Är egentligen gymnasielärare med efter 2 år så sa jag till mig själv "är det här något du verkligen vill?" Svaret var nej, jag sa upp mig och hade tur som hittade detta relativt snabbt...men det var innan finsnkrisen slog till. Skulle nog inte våga mig på detta i dagens läge

Är det "måstesex" idag? Det har vi med serru;). Jag har haft äl utslag i 2 dagar, så nu är det bra att köra en,två dagar efter också bara för att vara riktigt säkra.

MIA SD-hur är det med dig idag gumman?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-18 15:17:20 följande:
    jaha, men då tog du ändå slag i saken och sa upp dig för att testa något nytt, det tycker jag är bra gjort. Våga chansa! Nä, i dessa tider är det inte riktigt läge att chansa. Jag får ta det jobb jag får helt enkelt så får man väl fortsätta söka under tiden. Men jag vill liksom att någon ska säga till mig "Det är detta du ska göra" och så blir det perfekt. Undrar om det någonsin kommer hända.... yes, ikväll är det "måstesex". Trevligt när det gått så långt att man kommit på ett ord som heter "måstesex" Jag har också haft utslag igår och idag, så vi kör nog på fram till lör/sön för att inte missa. Jag hade velat veta exakt vilken dag jag har äl, kontrollfreak som jag är, men det verkar vara ganska svårt.  Ja, Mia, hur går det för dig med sprayningen och allt?
    Kul! Då är vi i fas då .

Ja, tänk om det var förutbestämt, vad man skulle jobba med...
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-02-18 15:27:46 följande:
    Hej Alla! Tacka för alla fina tankar..Det pendlar upp och ner med en rasande fart..Är för det mesta forfarande åksjuk.. Det hinner  precis lägga sig innan det är dags att spraya igen!!Nu väntar jag på mensen med spännig sen jag vet inte när.. Kanske då när man 13 och väntade för första gången!!!Börjar komma in arbetslöshets-lunken nu så det är ganska lugnt.. Ganska tråkigt för det mesta men försöker inte stressa upp mig..Det är ju IAF OS!!Idag bröt jag ihop i duschen för stackars Anjas skull men det gick snabbt över...Maken håller sig på sin kant.. Nä jag försöker ta det med humor!!
    Aah...arb.löshetslunken känner jag igen. Jag märkte att min sambo började klättra på väggarna så jag har hela tiden mini-projekt som jag ber honom att fixa. Det senaste är att vi vill ha in tv:n till somvrummet men har inget uttag, så han har varit iväg & köpt sladd och ska fästa dem kors & tvärs i hela lägneheten..lite dyrt med en ny tv till sovrummet bara, men vad gör man inte för att ens respektive inte ska bli galen

Liffan- jag tänkte på en sak då vi ha rungefär samma "tider" med ivf. Fick ni hem nåt brev där det stod att ni nu har placerats i kö och kommer att kallas dit inom 3 månader? Isåfall, när fick ni det? Försöker liska lite hur "nära" varann vi ligger i tiden. Vore nice;)
  • Macpau
    Macpau skrev 2010-02-18 15:39:36 följande:
    Aah...arb.löshetslunken känner jag igen. Jag märkte att min sambo började klättra på väggarna så jag har hela tiden mini-projekt som jag ber honom att fixa. Det senaste är att vi vill ha in tv:n till somvrummet men har inget uttag, så han har varit iväg & köpt sladd och ska fästa dem kors & tvärs i hela lägneheten..lite dyrt med en ny tv till sovrummet bara, men vad gör man inte för att ens respektive inte ska bli galen Liffan- jag tänkte på en sak då vi ha rungefär samma "tider" med ivf. Fick ni hem nåt brev där det stod att ni nu har placerats i kö och kommer att kallas dit inom 3 månader? Isåfall, när fick ni det? Försöker liska lite hur "nära" varann vi ligger i tiden. Vore nice;)
    jag menade Försöker79 och fick mer eller mindre mitt svar där-jag var bara lite snabb...så ni har fått ett datum??
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-18 15:42:00 följande:
    Pratar du med mig nu? nu är jag lite förvirrad tror jag, hahahhha vilket var till mig?
    japp-detta var till dig:)

Liffan- jag tänkte på en sak då vi ha rungefär samma "tider" med ivf. Fick ni hem nåt brev där det stod att ni nu har placerats i kö och kommer att kallas dit inom 3 månader? Isåfall, när fick ni det? Försöker liska lite hur "nära" varann vi ligger i tiden. Vore nice;)
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?