• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-02-10 19:00:43 följande:
    She´s alive Jag blir ta mig f*n helt bankrutt av all denna akupuntur. Var iväg och hämtade min téblandning hos akupunktören. 150 dagar för 6 dagars té. Som, enligt akupunktören är inte god och smakar illa-och kan ge diarré. Men vad gör väl det!! Det är säkert skitbra 
    jag menar 150kr för 6 dagars té
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-02-10 19:28:23 följande:
    Of course I'm alive! skulle aldrig överge er! var bara tvungen att konferera på annan ort lite...Låter som ett dyrt te! fast billigare med 150 kronor för sex dagar än 150 dagar... jag såg framför mig hur du arbetade av teet i en orange fångdräkt längs med vägen som i en amerikansk film... så då är det ju inte så farligt med 150 spänn!
    hahahaha...mkt roligt:)

Jag är så stolt över mig själv-för jag har sagt nej till två seminarier som vi har hand om/jobbar på nu i februari. det är grymt slitigt och man jobbar ca 18 timmar/dygn, torsdag-söndag. Måndagen ledigt men helgen efter är det samma visa igen.

Iallafall, jag är helt slutkörd efter dessa långhelger, så nu har jag sagt till mig själv att jag ska sätta mig själv i främsta rummet, när jag fyllde 30 (förra sommaren). Jag har alltid satt jobbet i främsta rum, men nu har jag bestämt mig att satsa på mig själv. *stolt* (och tacksam för att min chef stöttar mig och säger att jag ska fokusera på slutmålet.

Hur är era chefer? har ni valt att berätta om detta för någon i er omgivning?

kram
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-02-10 21:20:55 följande:
    Ja det är skönt med stöttande chefer! min är också väldigt bra och stöttande och manar mig alltid att sätta mig själv främst. Kan känner mig dock sugen på att jobba ganska mycket under våren för att ha något annat att tänka på men jag kommer fortfarande att försöka se till att vi inte går miste om några chanser.vi disuterade ju sex för några dagar sen här i tråden och jag kan med glädje meddela att vi har haft väldigt lustfyllt sex de senaste dagarna, trots att jag borde ha ÄL. det har inte hänt på ett år... däremot tror jag inte att jag har ÄL den här månaden så det kanske är därför. jag brukar känna det ganska tydligt när jag har ÄL men inga spänningar i brösten och inte ont i äggedare. men det ska ju vara normalt att inte ha ägglossning någon månad om året typ... Jag glädjer mig icke desto mindre över det otvungna sexandet!!
    åh!!!!! lustfyllt sexande... *avundsjuk- men inte missunsam* . Idag är det nog dags för oss att damma av våra genitalier och skrida till verket Man hoppas ju så in i det sista att det ska fungera naturligt, att man slipper gå igenom lvf. Därförkör vi på som vanligt vi med. Förut har vi kört varje dag från dag 10-15, sen 2 gånger varannan dag till dag 19. Nu har vi sagt att vi bara kör varannan dag...får se.

Det är lite intressant för när jag blev gravid var det precis i samband med min födelsedag-då var det varmt, jag hade tagit semesterdagar alla fredagar den månaden och inte ens gjort något sexschema. Jag är den första att bli vansinnig om folk säger "slappna av, tänk inte på det"...men jag ska verkligen försöka att göra så nu, fram till ivf. Jag måste lära mig att slappna av och släppa lite smått på denna frustration/sorg... Om inte annat, så kommer jag att må lite bättre psykiskt.

Hur har allt detta tagit på er, psykiskt? Jag har hela tiden tyckt att det är överkomligt, att det funkar. Jag tycker inte att jag är deppig eller så, men jag märker ändå att varje månad tar ut sin rätt och frestar mitt tålamod...det blev nog för mycket under kort tid. Först var det ma i v10 efter 1,5 års kämpnade. Då hade jag ju ändå hunnit vänja mig vid tanken på bebis, då jag hade vetat om det i 6 veckor... sen blev jag överstimulerad och fick stora cystor av Pergon och kort efteråt fick jag veta att jag gick med en infektion efter skrapningen. Jäkla tur att jag gick och kollade det privat (för su sa ju att det inte är nån fara om man inte får några symptom).  Jag kände inget alls.

Oj, detta blev en liten novell...

kram på er!
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-02-11 20:14:11 följande:
    macpau: du är fantastisk!! damma av genitalierna, det bästa uttrycket på länge!! missade att kommentera att du ska gifta dig! Gud vad roligt! stort? litet? traditionellt? hemma? borta? jag går väldigt mycket upp och ner psykiskt. egentligen så tycker jag att vi (jag) har tagit det bra. jag tänker ofta att det är bra att det är jag och min sambo som behöver gå igenom det här, och inte en del andra vi känner, för vi är båda rätt starka och har mycket stöd (eller jag iaf, min sambo har inte berättat det för så många). vi kan oftast snacka om det på ett bra sätt och jag tror att vi kommer att fixa det mentalt. jag tycker dessutom att det är lite spännande. men allt det här hänger ju på att vi får ett barn någon gång, biologiskt eller adopterat. annars är det ju HELT meningslöst. men att processen fram till ett barn är slingrig kan jag acceptera, jag bara önskar att jag visste att det till slut skulle bli ett eller hellre flera.Hur är det för er andra mentalt?
    God morgon alla!

Vi gifter oss i början på juni, ett litet bröllop på ca 70 personer (typ bara 16 par var blir det ju, totalt). Vi slår till i Partilleområdet och festar i centrala Gbg- kulkul:).

Jag tycker att det överlag går bra och jag fungerar i princip som vanligt i det dagliga livet-men jag känner ändå att hela min personlighet har dämpats lite..eller så är det åldern som tar ut sion rätt;) Man kan väl inte alltid förbli en studsande duracellkanin :). Efter allt som hänt, så har jag ändå orka att se min gravida kollrga varje dag osm ska föda när som (vi blev gravida samtidigt) och peppa min lillasyster som lätt får psykbryt "för att det tar tiiiid" nu när de försöker få barn igen (vi började försöka när hon fortfarande var gravid med det första)
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-12 09:23:13 följande:
    Macpau: Åh, vad mysigt med bröllop!!!!!   Vi planerade också bröllop, men vi kom inte längre än till att planera, så vi får ta det nästa sommar eller till vintern kanske, vi får se Idag är det fre (som nån hade missat det ) fre är den bästa dagen på veckan!! Hoppas ni alla får en bra dag!!
    ja, det är rätt mycket att göra..och vårt kommer att infalla, om det vill sig illa, mitt i ivf svängen...men men!

Japp, fredagar är bääääst! Jag är ensam på kontoret & njuter då alla andra är på jobb i Sthlm. Jag avböjde då jag ska ta hand om mig själv nu ett tag ;)

Trevlig helg på er allihopa! Idag bär det av till svärföräldrarna-kikar in på söndag igen.

kramar
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-12 10:56:49 följande:
    Ja, ja, det kan ju bli något positivt också, både gift och bebis i magen 2010 Åh, vad skönt att vara ensam, då är det lugnt och skönt kan jag tänka mig Jag ska också iväg i helgen, på spa, gött!  
    Åh vad mysigt med spa!

Ha det så jätteskoj då:)
  • Macpau
    pco skrev 2010-02-14 15:21:14 följande:
    Macpau: bor du i Partille? :) d gör jag me:P Grattis till Bröllopet:)
    Hej! Jag bor i centrala Gbg, men mina föräldrar bor där i närheten:)
    MIA SD skrev 2010-02-14 12:36:09 följande:
    FÖRSTA SPRAYNING GJORD!!!Känner mig jätte konstig... men inte pga av sprayen utan av att vi faktiskt är igång!!Ska spraya igen kl 15.00 Spritter i hela kroppen!!!!
    Vad spännande!! Hur mår du? Uppdatera så vi andra vet vad vi har att vänta
    Liffan skrev 2010-02-13 11:20:10 följande:
    Hoppas att ni har en skön lördag! Och hoppas att du har det bra på spa Försöker79! själv har jag varit och tränat och tänkte ge mig på ett försökt på hemmafärgning av håret - jag känner att jag behöver lite lyster!Kram på er!
    Hur blev färgningen? Jag färgade mitt hår (blekte) en gång själv..vad jag grät...det blev brandgult. Nöjer mig med min bruna kalufs hädanefter!

Försöker79-hur är det med dig gumman?

kram & ha en bra kväll allihopa
  • Macpau

Liffan- besöket hos svärföräldrarna gick bra tack! Vi "delade ut" ett par av bröllopsinbjudningarna. Nu är det igång! Känns på riktigt nu...

Jag tröstar min sambo lite som hade kommit jättelångt i en arbetsintervju (5e intervjun) och slogs ut...vill bara krama honom hela tiden. Det är tufft på arbetsmarknaden idag *suck*. Tur att en av oss har jobb, åtmintone.

MIA SD-vad skönt att sprayningen går så bra! Är det yrsel du upplever eller? Bli inte förvånad om du blöder näseblod, det ska tydligenitne vara helt ovanligt...

Försöker79- wow..spa OCH tandläkaren..rena skönhetsveckan Jag ska faktiskt till tandläkaren nästa vecka, har nog inte så tur som du.

• Macpau
    MIA SD skrev 2010-02-15 19:13:22 följande:
     Första felet gjort!!Skulle inte ha sprayat 2ggr i varje borre utan bara 1 gång!!Om dt står 2x3.. Hur hade ni tolkat det?!?!Nåja syster var inte arg utan bara sa att då hade jag kickstartat ordentligt..På sprutskolan gick det bra.. Jag har då inga problem med att sticka.. Fick även testa att sticka mig i magen vilket gick bra och kändes inte alls.. Nu har jag en ganska stor bra stickvalk så jag kan inte säga om det känns om man är smalare...Nu ska jag spraya tills jag börja blöda.. Det kan komma inom 3dagar och fram.. Har den dock inte kommit igång innan sista feb. så ska jag ringa..När blödningen kommer så ska jag börja spruta...Det är så mkt att hålla reda på så jag tar ett steg i taget.. Sprayning Är påbörjad nu väntar vi på blödningen.. Har varit på Apoteket o hämtat ut sprutan.. Tack Gode Gud att vi har subventioneringar....
    låter som ett misstag jag lätt hade begått . Menar de att 2an står för varje näsborre eller??  Annars så tolkar jag det som du har gjort!

Vad skönt att "stickskolan" gick bra!

Jag vill också börja nu!!!

kram:)
  • Macpau
    MissDrutten skrev 2010-02-15 21:41:43 följande:
    Oj, det gock inte att citera så bra idag ser jag..

Jag tycker att det funkar hyfsat för det mesta-förutom den dagen jag får mens. Dä är det ett hel*ete...men man plockar snabbt upp sig igen, det måste man ju... Hur var det nu med dig, när sätter du igång med allt?
    MIA SD skrev 2010-02-16 13:44:38 följande:
    idag börjar nog humöret ta ut sin rätt!! Min man fick sig en avhyvling för att han inte ville äta fryst potatis..Det är lite mkt nu.. Är fortfarande åksjuk.. plus att jag börjar bli förkyld eller om det är sprayningen..Var på anställningsintervju imorse.. Konstig känsla att be om ett jobb som man (om det lyckas) ska vara borta ifrån sedan..Jag mår sämre idag och skyller på medicinen och det är väl inte så konstigt.. hela kroppen är ju i obalans..
    Dumma karl som inte vill ha fryst mat Han borde komma hem till oss. En middag gjortd av mig hade fått honom att böna och be efter dem (behöver jag förtydliga att jag inte är den som lagar mat i hushållet?).

Vad spännade med anställningsintervju! Hur kändes det? vad var det för jobb? *nyfiken i en strut, du behöver inte svara om du inte vill*. Du ska definitivt inte ha dåligt samvete för jobbet. jag var sån men nu jobbar jag på att skita i allt och bara satsa på mig (inom rimliga gränser då, självklart).  Har bestämt att 2010 ska bli år med kroppen & lugnet i välbefinnande. Går sådäääär, men bättre än innan.

Liffan-Jag måste definitivt skaffa mig en valk lagom till sprutstart!! Är på god väg, då jag gick upp ca 3 kilo när jag åt Pergotime.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?