Liffan skrev 2010-02-10 21:20:55 följande:
Ja det är skönt med stöttande chefer! min är också väldigt bra och stöttande och manar mig alltid att sätta mig själv främst. Kan känner mig dock sugen på att jobba ganska mycket under våren för att ha något annat att tänka på men jag kommer fortfarande att försöka se till att vi inte går miste om några
chanser.vi disuterade ju sex för några dagar sen här i tråden och jag kan med glädje meddela att vi har haft väldigt lustfyllt sex de senaste dagarna, trots att jag borde ha ÄL. det har inte hänt på ett år... däremot tror jag inte att jag har ÄL den här månaden så det kanske är därför. jag brukar känna det ganska tydligt när jag har ÄL men inga spänningar i brösten och inte ont i äggedare. men det ska ju vara normalt att inte ha ägglossning någon månad om året typ... Jag glädjer mig icke desto mindre över det otvungna sexandet!!
åh!!!!! lustfyllt sexande... *avundsjuk- men inte missunsam* . Idag är det nog dags för oss att damma av våra genitalier och skrida till verket
Man hoppas ju så in i det sista att det ska fungera naturligt, att man slipper gå igenom lvf. Därförkör vi på som vanligt vi med. Förut har vi kört varje dag från dag 10-15, sen 2 gånger varannan dag till dag 19. Nu har vi sagt att vi bara kör varannan dag...får se.
Det är lite intressant för när jag blev gravid var det precis i samband med min födelsedag-då var det varmt, jag hade tagit semesterdagar alla fredagar den månaden och inte ens gjort något sexschema. Jag är den första att bli vansinnig om folk säger "slappna av, tänk inte på det"...men jag ska verkligen försöka att göra så nu, fram till ivf. Jag måste lära mig att slappna av och släppa lite smått på denna frustration/sorg... Om inte annat, så kommer jag att må lite bättre psykiskt.
Hur har allt detta tagit på er, psykiskt? Jag har hela tiden tyckt att det är överkomligt, att det funkar. Jag tycker inte att jag är deppig eller så, men jag märker ändå att varje månad tar ut sin rätt och frestar mitt tålamod...det blev nog för mycket under kort tid. Först var det ma i v10 efter 1,5 års kämpnade. Då hade jag ju ändå hunnit vänja mig vid tanken på bebis, då jag hade vetat om det i 6 veckor... sen blev jag överstimulerad och fick stora cystor av Pergon och kort efteråt fick jag veta att jag gick med en infektion efter skrapningen. Jäkla tur att jag gick och kollade det privat (för su sa ju att det inte är nån fara om man inte får några symptom). Jag kände inget alls.
Oj, detta blev en liten novell...
kram på er!