• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Godmorgon!

Forsöker: Skitjobbmarknad! Men som sagt, mars är här och med det nästan våren. tycker nästan att det känns i luften att det är lite annorlunda. låter som en skön helg som du har haft!!

sitter här och försöker ringa SU för att säga att jag har fått mens och boka tid för VUL under pergobehandlingen, de ska ha telefontid men en telefonsvarare säger att personen som jag söker inte är anträffbar.

försöker äta en smörgås lite försiktigt, hoppas att jag ska få behålla den...

ha en bra dag!

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-01 10:46:56 följande:
    Liffan: Ja, man får försöka se det positiva i vardagen, fast det ibland är lite svårt.  Har du fått tag på SU? Konstigt att de inte svarar om de har tel.tid. Verkar som du ligger nästan exakt 1 vecka före mig. Jag bör få min mens till helgen. Så kan du berätta vilka biverkningar som väntar mig sen   Hoppas du får behålla din smörgås och mår bättre idag.  Kram!
    Ja, jag förstår att det måste vara tufft! jag sökte jobb i ett år och blev så orkeslös, allt blev jobbigt och ett projekt. kramar till dig! Fick tag på SU nu och fick en tid inbokad den 11 mars. jag ska uppdatera dig med alla biverkningar. läkaren var lite orolig att jag skulle få cystor då jag nu innan mens hade en vattenfylld äggblåsa på 12 mm.
    Macpau skrev 2010-03-01 10:47:57 följande:
    Brunchen var bra, tackar som frågar . Vi hade en liten flicka på besök också. Hon lyckades smälla i sog inte mindre än 5 plättar..inte illa! det är inte jättekul med spysjuka...urk. Hoppas ni snart blir bättre! Deras telefontider är lite sådär...jag ringde för ett par veckor sedan så sa telesvar rösten "perosnen kan inte svara då de har hand om telefontiderna"..??Testade minus idag. Jag fattar ärligt talat inte varför man fortfarande blir så ledsen över det...man är ju så van. Och än mer-jag fattar inte varför man går & hoppas & tror att man är gravid. Jävla skitkropp.
    Trist med minus! när väntar du mensen? KRAM
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-01 10:58:29 följande:
    Jag tycker det är lite sådär att man bara får en vul i samband med pergon..(1a gången bara). Jag blev överstimulerad ett par gånger så jag knappt kunde sitta. Minns det väl för jag körde bil från Sthlm och satt hela vägen på ena skinkan, lutandes :). Det gör inte ont och är inte farligt, men känns bara lite obehagligt. Jag fick även cystor av pergon, men då hade jag ätiti dem under bra länge, så jag blev överstimulelrad där med helt enkelt..de cystirna försvann av sig själva vid nästa mens. Jag är en levande pergotime fass . Bara att fråga på.Jag har en kur kvar, ska nog ta den nu för sista gången...hyser ändå stor tilltro till den (mkt mer än utan den iallafall).
    Tur att vi har dig! innebär överstimulerad att du fick många äggblåsor?

jag tycker det känns skönt att du känner dig hoppfull til pergon trots att du har egen ÄL. jag ska verkligen gå in i detta med en bra inställning och tilltro!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-01 11:33:21 följande:
    Liffan: Fick du jobb inom det du ville, eller fick du ta något annat?  Bra att du fick tag på SU och hoppas inte du får några cystor. Vi får hoppas att pergo hjälper nu! Det hade ju varit helt fantastiskt!!
    ja, efter ett år så fick jag jobb inom det jag ville men däremellan jobbade jag lite på ett gammalt extrajobb som jag hade när jag pluggade. det funkade ju men var inte tillräckligt mycket och jobbigt att känna att flera års studier var bortkastade och höll på att bli inaktuella...
  • Liffan
    Stella Kardunn skrev 2010-03-01 11:20:18 följande:
    Jag har aldrig fått göra VUL under alla mina pergotime kurer. Har bara fått ta S-progesteronprov under första kuren (dvs en gång på enkel och en gång på dubbel), that's it!De enda VUL jag gjort är vid spolningen och MA't (2 ggr för att konstatera MA och sen en gång efter cytotekbehandling för att se att allt var borta)...När man hör om att många verkar få gå på VUL varje månad, blir jag lite fundersam varför jag inte fått gå, särskilt som mitt andra S-progesteron prov sjunkit lite väl snabbt (men de sa det var ok, då jag hade så högt första gången), men jag får väl lita på att min läkare vet vad hon gör, hon betraktas iaf som en "guru" av de andra på sjukhuset, med lång erfarenhet och många specialfall.
    Jobbigt det är när det verkar fungera olika hela tiden! olika läkare säger olika saker och olika ställen har olika rutiner och principer. klart man vill göra VUL för att se effekten (och dessutom ta progesteron).
  • Liffan

hur är det med er i tråden? börjar känna mig lite bättre och det spritter lite i benen efter att ha suttit i soffan hela dagen... imorgon blir det arbete om än hemifrån. mår ju bra men gissar att jag smittar fortfarande.

• Liffan

Hej!

Macpau: javisst är det skönt och underligt hur snabbt vi ändå återhämtar oss! *Håller tummarna att brevet väntar innanför dörren när du kommer hem*

Miss Star: Vädret är verkligen fantastisk! Våren är här! *bestämmer*. var ute för första gången idag sen i lördags och slogs av att det var (nästan) bar mark och solsken. ett helt annat landskap!

Försöker: blä! kram! har du pratat med SU om vad som händer? är ni uppsatta i kö eller inväntar de pergon innan de sätter upp er? KRAM KRAM KRAM

Lycklig: du är så duktig med sprutorna! 6-7 äggblåsor idag måste ju ändå vara lovande med tanke på att det är ett tag kvar att spruta.

idag fick vi information om adoption hemskickat till oss. vi satt och läste på i helgen och beställde hem lite info mest för att det kändes lättare än att anmäla sig direkt. men det var faktiskt inte så krångligt när man väl satte sig in i det och nu verkar jag ha fått med sambon på att det kanske ändå kan vara en bra idé att ställa sig i kö. men svårt att välja organisation... som välstrukturerad och något statistikberoende kvinna skulle jag vilja ha lite mer siffror. en del organisationer har väldigt få placerade barn per år men det måste ju också innebära att de får färre medlemmar som konkurrerar om dessa. andra har många barn men säkert väldigt många fler medlemmar och kanske inte lika personlig service. många saker att ta hänsyn till...

KRAM TILL ALLA!!!!

• Liffan
    Macpau skrev 2010-03-02 14:44:18 följande:
    Tjejer jag har ett förslag-vad sägs om en fika tillsammans? Jag brukar träffa 2 tjejer från fl emellanåt och tänkte att det kunde vara roligt at träffas & prata över lite fika?Jag tänkte kanske om ett par veckor, när det är lite varmare (typ april,maj?).Jag vet inte, men hör av er om det låter som en idé! Ju fler man är, desto längre framförhållning behövs ju...kramar:)
    Jag vill gärna fika! men Macpau: det är varken april eller maj om ett par veckor, du optimist där! maj känns väldigt avlägset... jag tycker snarare slutet av mars, början av april men är helt med på att planering behövs...

Kul att ni hade kollat och beställt material samtidigt! snacka om synkade! jo många år är det ju i vilket fall... Jag vill också vara gravid helst men jag tyckte faktiskt att adoption kändes närmare och lite lockande när man gick in och läste och kollade på bilder från barnhemmen. men det blir en dyr historia om det blir adoption så man kanske borde börja spara när man ändå ställer sig i kö...
    Stella Kardunn skrev 2010-03-02 15:51:45 följande:
    Känner samma sak som dig (och Macapau), jag är inte heller riktigt där, jag vill ha ett eget barn och blir rätt sur när folk så "lättvindligt slänger ur sig"...."men ni kan ju alltid adoptera"...för det första, som sagt jag vill ha ett eget barn och för det andra, som de nog vet om de tänker efter lite, det är inte BARA att adoptera heller! *aarghh*Men det är nog som ni säger, man borde ställa sig i den kön med, för visst är det väl så att 40 år är någon slags magisk gräns? och är kön 3-4 år, är vi farligt nära redan nu...*suck*Är det förövrigt bara jag som är så knäpp och går in på graviditetsuträknaren varje månad precis innan mens och räknar när "min bebbe" ska komma?
    Haha! Gör exakt samma sak! enormt störande och bidrar inte alls till att jag brukar må bättre kring mens. "du är nu i vecka 3+5..." det är så nära gravid jag någonsin varit.
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-02 14:24:33 följande:
    Liffan och Macpau: Tack söta ni!! Man blir genast på bättre humör. Och det kanske inte var så dum idé iallafall att starta en "jag är så j-la trött-lista" Jag skrattade gott iallafall, så tack för det Macpau Jag skrattade inte åt din lista, det kanske lät fel, men ja, du fattar Vi står ju fortfarande i ivf-kö men idag känns det inte bra att stå där. Eller jo, det är ju bra men idag är jag bara arg för att just JAG måste stå i den kön.  Roligt att ni hämtat hem papper om adoption. Jag, eller vi, är nog inte riktigt där ännu. Jag vet inte varför det känns så svårt. Men jag vill ha ett eget barn. Vet inte om jag är väldigt ego, men så känns det lite. Och att inte få ett barn på 4-5 år gör mig bara helt knäckt, jag vill inte vänta så länge.  Lycklig: Det låter ju jätte bra med så många ägg, hoppas, hoppas det går vägen!!! KRAM till söta er och TACK för att ni finns!!!
    Jag fyller gärna på listan:

Jag är så j-la trött på människor som blir gravida på tredje försöket och klagar på att det tar lång tid!
    Jag är så j-la trött på min hy som blivit finnig efter att jag slutade med preventivmedel (ser stundtals helt pubertal ut även om jag tycker att det börjar bli lite bättre)
    Jag är så j-la trött på att känna att står i min panna att vi försöker skaffa barn och har svårt med det. att det är en så stor del av min identifkation.

känns lite bättre...
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-03 07:26:39 följande:
    God morgon!Vad kul! Då är vi en nätt liten skara på 3 pers totalt än så länge (Liffan, Försöker79 & jag).  Om nån  mer vill träffas över en fika är det bara att höra av sig!hahhaa....ja, maj kanske är lite väl långt fram (såg oss sittandes med lite vin i vårsolen & det såg så nice ut). ok, i dagsläget vet jag att jag kan mån-tors från kl. 16:30 veckorna 12,13 & 14. Hur är det med er andra?Kramar:)
    *fram med kalendern* vecka 12 kan jag måndag och torsdag från 16.30, vecka 13 och 14 mån-tor från 16.30. om vi ska undvika påsk så kanske vi skulle köra på vecka 12? är vi så välplanerade kanske vi får med Miss Star också?? vi kan väl köra vin i maj ändå . om vi inte skulle vara gravida då...

Försöker: jag inboxar dig om jobb!

Kul med kallelse JaMa!

idag har jag börjat med pergo! känner efter i äggledarna men inget konstigt än. vaknar väl i en sjö av svett i natt...

kram!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?