• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej i tråden!

Mamma har varit på besök så jag har varit frånvarande i några dagar. Kul att se att ni får en massa kallelser!! Det blir så verkligt när man har ett datum i kalendern... Vi ska dit i slutet av februari och även om det bara är för avslutande utredningssamtal så känns det bra att ta ett steg framåt!

Idag har jag shoppat och spenderat alldeles för mycket pengar men åh så fina fynd jag har gjort på rean, trots att jag måste varit sist ut av alla. finfina grejer!!

Kram på er alla!

• Liffan

Välkomna Mia och MissDrutten! Vad roligt att ni ska sätta igång så snart! Ni blir våra första försök i tråden, då känns det liksom som att det är på g för oss alla...

Macpau - bra idé med en medlemslista, ska se om jag kan fixa så kanske du kan lägga in den i trådstarten.

återkommer...

• Liffan

Gud vad spännande Macpau!! Meddela hur det var! Hur mycket beräknade du att det skulle kosta?

• Liffan

Hej!

Hoppas att allt är bra med er!

Macpau: Kul att höra att de var så noggranna och grundliga på akupunkturen! är bra nyfiken på vad de kan säga om färgen på mensen...

Mia: Spännande att få följa dig nu framöver! Jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra, även om biverkningarna inte på något sätt verkar vara trevliga. jag följer nog ditt råd om att inte läsa biverkningarna till en början, de kan få ligga nerpackade till de visar sig och jag behöver lite verifikation på att jag inte är knäpp.

Välkommen Finiz! Tråkigt att det inte funkat för er heller men kul att höra att ni snart är på G med IVF.

Ang adoption så går jag gärna den vägen och min sambo är inte emot det men lite avvaktande. han tycker inte att vi ska ställa oss i kö utan vill koncentrera sig på IVF-processen. jag förstår inte varför vi inte skulle kunna samla kötid under tiden men jag jobbar på att övertala honom. jag tror inte att han är riktigt medveten om hur lång den processen är och eftersom jag inte själv är helt påläst så är det lite svårt att argumentera. men vi har kommit överens om att läsa in oss lite mer på det.

Ang sprutor så är jag också livrädd men det har faktist blivit bättre under hösten när man har hängt en del på SU under utredningen. men att ge den på sig själv får vi väl se hur det går...

Oj vad långt det blev! Har varit borta så jag hade väl en del att ta igen kanske...

Kram på er alla!!

• Liffan
    Macpau skrev 2010-02-10 19:00:43 följande:
    She´s alive Jag blir ta mig f*n helt bankrutt av all denna akupuntur. Var iväg och hämtade min téblandning hos akupunktören. 150 dagar för 6 dagars té. Som, enligt akupunktören är inte god och smakar illa-och kan ge diarré. Men vad gör väl det!! Det är säkert skitbra 
    Of course I'm alive! skulle aldrig överge er! var bara tvungen att konferera på annan ort lite...

Låter som ett dyrt te! fast billigare med 150 kronor för sex dagar än 150 dagar... jag såg framför mig hur du arbetade av teet i en orange fångdräkt längs med vägen som i en amerikansk film... så då är det ju inte så farligt med 150 spänn!
  • Liffan

Ja det är skönt med stöttande chefer! min är också väldigt bra och stöttande och manar mig alltid att sätta mig själv främst. Kan känner mig dock sugen på att jobba ganska mycket under våren för att ha något annat att tänka på men jag kommer fortfarande att försöka se till att vi inte går miste om några chanser.

vi disuterade ju sex för några dagar sen här i tråden och jag kan med glädje meddela att vi har haft väldigt lustfyllt sex de senaste dagarna, trots att jag borde ha ÄL. det har inte hänt på ett år... däremot tror jag inte att jag har ÄL den här månaden så det kanske är därför. jag brukar känna det ganska tydligt när jag har ÄL men inga spänningar i brösten och inte ont i äggedare. men det ska ju vara normalt att inte ha ägglossning någon månad om året typ... Jag glädjer mig icke desto mindre över det otvungna sexandet!!

• Liffan

macpau: du är fantastisk!! damma av genitalierna, det bästa uttrycket på länge!!

missade att kommentera att du ska gifta dig! Gud vad roligt! stort? litet? traditionellt? hemma? borta?

jag går väldigt mycket upp och ner psykiskt. egentligen så tycker jag att vi (jag) har tagit det bra. jag tänker ofta att det är bra att det är jag och min sambo som behöver gå igenom det här, och inte en del andra vi känner, för vi är båda rätt starka och har mycket stöd (eller jag iaf, min sambo har inte berättat det för så många). vi kan oftast snacka om det på ett bra sätt och jag tror att vi kommer att fixa det mentalt. jag tycker dessutom att det är lite spännande. men allt det här hänger ju på att vi får ett barn någon gång, biologiskt eller adopterat. annars är det ju HELT meningslöst. men att processen fram till ett barn är slingrig kan jag acceptera, jag bara önskar att jag visste att det till slut skulle bli ett eller hellre flera.

Hur är det för er andra mentalt?

• Liffan

Härligt med fredag! Är så trött efter den här veckan, har vart en intensiv vecka.

MP: låter som en lagom storlek tycker jag! jag är inte riktigt giftastypen så jag håller mig ifrån så länge det går men blir det adoption så kanske vi får slå till ändå.

MIA SD skrev 2010-02-12 15:41:44 följande:
    Usch vad det är jobbigt att vänta!!Nu är det bara 1 hel dag tills jag ska börja spraya!! På söndag.. Det känns lite som om jag kommer bli gravid på söndag.. Jag är supernervös.. Att jag kommer må dåligt osv..På måndag ska jag på sprutskolan!!! ÄNTLIGEN händer det!!
    Spännande Mia! kan tänka mig att tiden går med snigelfart. ska bli kul att följa dig!!! instinktivt känns det så konstigt att en liten nässpray ska kunna göra så mycket åt kroppen... Du får hålla oss uppdaterade.

Trevlig helg på er alla!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?