• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vitsippa76 skrev 2010-11-03 19:49:21 följande:
    Frikadellen - kul att se dig! Skönt att ni fått ett datum, det känns ofta lättare då!

Liffan - Tack för dina tankar! Lycka till på ditt vul imorgon, hoppas att du får se många fina blåsor.

Macpau - Ja, vad var det med mig idag egentligen...? Haha! Man kan inte hålla ordning på allt!

Vi klarade av både inskrivning på mvc och vul på SU idag. Och visst fick vi se ett litet hjärta som slog! Hjärta Så fantastiskt att se! 10,5 mm lång och full aktivitet! Tyvärr var det ingen av mina favoritläkare vi träffade och det hela gick väldigt fort, inga ord i onödan! Jag hade gärna tittat lite längre på skärmen och fått lite mer förklarat och visat för mig, men både sambon och jag var nog för tagna av situationen för att få ur oss några vettiga frågor. Men jag har aldrig tidigare haft ett så stort leende på läpparna när jag lämnat kk-byggnaden...Solig Jag hoppas verkligen att ni alla får uppleva det, hellre förr än senare!

Barnmorskan på mvc var däremot hur gullig som helst, så det känns jättebra! Väldigt omtänksam, lugn och verkade ha ordning på saker och ting.

Snart helg och söndag! Ska bli kul att ses!
    Vitsippa- hahaha....sorry, jag BORDE verkligen kolla den andra tråden emellanåt. Men vi har ju Liffan med superminnet som håller koll på virriga mig . Åh, vad underbart att höra!!!! Så glad jag blir att ni fick se ett fint litet hjärta slå .

Nu inväntar vi resten av gänget! Sen ska vi alla ha fikaträffar och köra med barnvagnar på led (bara för att vi kan och för att hämnas på alla de hemska lattemorsor som retar gallfeber på mig, när de kör över ens fötter).

Liffan- bra att det inte känns för mkt. Jag kände knappt någontnig...så lite är väl att föredra...men som sagt, det verkar vara ett lotteri och kvalitét går före kvantitet. Jag tippar på....9 perfekta äggblåsor/ägg! Någon som sätter emot?
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-11-04 13:50:00 följande:
    Hej,

macpau: tack för fin vadslagning! Hjärta

Det gick väl ok idag. hade fem, sex äggblåsor i bra storlek men hon sa inget om att jag hade några mindre som skulle kunna växa till sig. jag tyckte det kändes lite men hon sa att det var precis lagom och som de ville ha det... men de sa ju faktiskt när vi var där på nybesök att 10 var optimalt så jag känner mig inte helt övertygad. men men... ÄP på måndag iaf och det känns bra.

kram kram
    Det blir kanon ska du se. Jag hade 4 blåsor på min vul och en liten som de sa eventuellt skulle växa till sig . När det var dags för äp så hade jag 6 blåsor varav 5 hade ägg. Kom ihåg att det är kvalitén som räknas .
  • Macpau

Stort lycka till idag Liffan!! Snart bär det av...be bara om den gröna tabletten så blir det en bra resa .

Det var jättekul att ses igår!
    Jag vet inte hur det var med er, men jag är fortfarande mätt...

Juristen-vi har bokat en ny Afternoon tea tid till den 5 december kl.14:00. Hoppas du kan/vill följa med då också. Givetvis får alla som vill haka på-bara roligt!

Afternoon tea 5/12 kl.14:00:
    Macpau

kram allihopa!

• Macpau
    Finiz skrev 2010-11-08 07:20:56 följande:
    Hej o godmorgon!

Hoppas alla haft en fin helg!! Synd man missar era fikastunder =)

Här är det ok, dock är mensen på gång, har mensvärk och det har kommit lite lite lite rött... känns såklart trist.. men är så van nu.. har nästan gett upp hoppet, jag tror aldrig jag kommer bli gravid =(

Liffan: Håller mina tummar för dig idag!!
    nä.... Jag håller ändå tummarna för dig. Jag hade bruna flytningar i dagarna 3-plussade ändå...man vet aldrig förrän man har testat. Hoppet är det sista som överger en, eller vad säger man? Stor kram till dig. Jag tror visst att du kommer att bli gravid. Bryt ihop en stund och ta nya tag...det är enda sättet {#emotions_dlg.flower}.

Liffan- grymt! och UTAN den lilla gröna! Nu får du bara ligga och vila och ta hand om dig . Så är det insättning på onsdag.

kram allihopa!
  • Macpau

Stor lyckospark till Liffan idag!!

Jag har dragit på mig en förkylning som jag nu försöker hålla i schack...annars rullar det på.

Hoppas alla får en bra dag idag!

kram

• Macpau

Finiz-en jättekram till dig...det måste kännas väldigt motigt just nu. Jag vet att det förmodligen är jättesvårt, men man kanske ska ta julen som ett "andningshål" och ta nya tag? Så hoppas jag att ni får en tid direkt efter jul/nyår. Du är inte ensam, detta ska gå till slut!!

Stella Kardunn skrev 2010-11-11 13:11:03 följande:
    Prisad vare gud, här kommer skatteåterbäringen Tungan ute eller nääää några pengar fick jag inte, men något annat dök äntligen upp, så nu kan jag sluta noja en stund igen...Drömmer
    hahahaa.....vad bra, då går allt schemamässigt!

Liffan-hoppas du mår bra och ruvar järnet nu! 

Förkylningen börjar släppa. Dags att börja packa smått. Lägenheten är nu invaderad av bananlådor...skulle helst inte vilja göra det till jul,men det får gå för denna gången. Igår rensade jag garderoben och ska skänka bort alla kläder som jag inte använt på minst 1 år....väldigt terapeutiskt! 2 proppfyllda bananlådor blev det.

Kram på er alla!
  • Macpau

God morgon i tråden!

Har varit lite frånvarande denna veckan då jag jobbat på (och inte surfat... Ska bli bättring nu!

LVHM- Håller tummarna, 3e gången gillt!

Liffan- Hoppas resan var bra. Hur går det med ruvningen? Hoppas massor här med

Stella Kardunn skrev 2010-11-17 10:55:25 följande:
    Jag håller tummar och tår att det verkligen går vägen den här gången!!

Själv är jag tillbaka från morgonens besök på SU, fick inte träffa "vanliga" kvinnliga läkaren utan det blev isländaren den här gången (men jag tror han är i samma team iaf), han gjorde ett snabbt VUL och konstaterade att allt såg normalt ut (slemhinnan var tunn, inga cystor, "fina" äggstockar osv) och upprepade att det blir icsi på allt och att han tror vi har god chans för framgång denna gång. "tillåt mig att småle" sa pessimisten inom mig, men jag höll tyst om det och frågade bara om de trodde det var skalen det var "fel" på eller inte, vilket han inte var helt säker på såklart, då de inte testat något. Så det kändes som jag körde fast lite där när jag tänkt fråga om att byta hormon kunde vara en lösning t ex, han framstod som helt övertygad om att det blir finemang den här gången, nåväl alltid trevligt när någon är positiv iaf...

Sen fick jag vänta på BM, såg virrpannan springa i korridoren och höll tummarna, vilket lyckades...det var inte hon som kom och hämtade mig sen. Där var det inget konstigt heller, jag tackade nej till ny sprutdemonstration, så vi skrev mest upp tider och spekulerade i när ev ÄP kunde bli i vecka 48. Börjar spruta imorgon kväll och lämnar blodprov måndag morgon, så VUL blir sannolikt i tors-fre nästa vecka.

Hur har det gått för dig Juristen?

Liffan sticker du utomlands nu?

Önskar alla en trevlig onsdag!

Härligt, då går det undan med ett försök innna jul! Tänk vilken julklapp det vore

Vattuman skrev 2010-11-17 19:40:34 följande:
    Inget positivt här tyvärr.
    Går och drar täcket över huvudet igen...

Määäääh!!! Hur var det nu, var den tvungen att komma innan fredagen eller? Det här är så jä*la typiskt!!

Vitsippa76 skrev 2010-11-17 21:10:53 följande:
    Juristen - Åh, nej! Är det kört nu då, så att du får vänta tills nästa år? Surt!!!

LVHM - Tummar hålls här!!!

Miss Star - Härligt att du får komma igång. Jag är också optimist! Det kommer att gå jättebra den här gången! Det är din tur nu!

Här är det sådär idag. Har haft lite bruna flytningar... Inget färskt blod, men ändå obehagligt. Jag vet att det är jättevanligt och inte behöver betyda något, men det är svårt att inte oroa sig. Men optimist sa jag väl just...? Ska försöka. Det är helt normalt, ingen fara alls, helt normalt, ingen fara alls...

Stackarn, du måste vara jätteorolig. Men det är bra att det är bruna flytningar. har du kollat om detta är den ung. perioden då du egentligen skulle ha mens? Det är faktiskt vanligt att man får lite brunt under den perioden. Stor kram!

Kram till er alla och ha en jättebra helg.

• Macpau
    Liffan skrev 2010-11-21 15:53:48 följande:
    Tack Miss star, det var fina ord .

tyvärr verkar mensen vara på ingång här. jag blev jätteillamående i fredags em vilket höll i sig till lördag em men sen blev det bättre och istället kom det lite brunt. idag har det kommit lite rosaaktigt. svårt att veta med proggisarna men känns som att det är mensen som är på g iaf. tänkte att jag testar på onsdag som planerat men inga större förhoppningar. och nu är jag inte så tuff längre, vilket känns ganska skönt. grät lite igår och har känt mig sorgsen och nere idag. vill mest krypa upp i sambons famn... jag vet ju att det inte behöver vara mens men det känns verkligen som en helt vanlig mensvärk.

hoppas ni har haft en fin helg!
    Gumman, håller tummarna för dig ändå. Jag hade lite brunt i dagarna 4 om jag inte minns fel...En stor kram till dig. Visst är det bra att man har underbara killar därhemma Hjärta.

Trevlig kväll allihopa!
  • Macpau

God morgon flickor!

Det snööööar!! . Underbart fint (ända tills det smälter.

Liffan- hoppas mensen har hållit sig borta!

Kram allihopa. Ses ju igen redan nästa vecka på söndag

• Macpau

Vitsippa- vi hoppas alla att allt är bra...hör av dig när du ser detta .

kram allihopa

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?