• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Tarda skrev 2010-09-02 12:06:06 följande:
    Roliga bröllopsnyheter? Hmm, just nu känns det mest som allt går snett, men jag får försöka att inte hänga upp mig på detaljer. Jag byter gladeligen mitt bröllop mot en snabb rådhusvigsel, så säg bara till Miss Star Flört

På tisdag ska jag iaf testa provklänningen (toile) hos sömmerskan, den riktiga ska vara klar ungefär en vecka innan vigseln. Skor och underkläder är klart, men jag vet inte vad jag ska ha i håret, någon typ av hårsmycke iaf.

Vårt stora problem är att den kostym vi sett ut till C inte finns i rätt storlek. Han drar en storlek större byxor och de finns ingenstans i Sverige. Så nu går han på pulverdiet och vi hoppas att det i kombination med att de små byxorna kan läggas ut några cm ska hjälpa. Annars får det blir tråkig enfärgad kostym, vi hade verkligen hoppats på en rutig.

Menyn är nästintill spikad och vi ska ner till Skåne och provsmaka på måndag. det blir halstrad pilgrimsmussla med någon puré på rotfrukter till förrätt. Till varmrätt ska vi ha dovhjortsfilé med rotfruktrösti och lite andra rotfrukter, smörstekt svamp och något sött typ lingonchutney. Sen följer två kulor äpplesorbet i ett champagneglas toppade med några cl calvados, ostbricka och efter lite dans blir det tårta. Puuh vad mycket mat.

Bröllopet är förresten 25 september, så drygt 3 veckor kvar och om en vecka ska vi på RUL. Jag längtar mer efter det om jag ska vara ärlig, ska bli så skönt att få veta om allt är ok. Har känt lite rörelser men inte direkt tydliga sparkar, mer som om magen är i olag och de kör runt där nere.

Sommarförkylningar sucks, jag har varit smårisig i snart 3 veckor, så tröttsamt att aldrig bli fri från snor och hosta.

Vad tror vi om fika tisdagen 21 september?
    Gud vad gott menyn låter!! 3 veckor kvar...vad spännande! Hoppas C´s pulverdiet hjälper...det gör de säker när man är motiverad, och det är han väl verkligen!
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-02 16:32:08 följande:
    Dagens ruvarobsession, yrsel. Trodde jag skulle svimma i djuraffären. Annars ingenting alls, inga ömma bröst, ingen magvärk. Nu får det gärna vara slut på den här väntan...
    visst är väntan jobbig? Yrsel säger du...det hade jag när jag sprayade/sprutade. men hey-alla symptom duger
    Liffan skrev 2010-09-02 19:25:12 följande:
    Miss Star: tack för påkryningen - det verkar faktiskt fungera!

Tarda: vilken våg är det tresiffrigt på?  jag vägrar nämligen tro på SUs våg - både jag och sambon hade orimilgt många kilon extra efter semestern. blivande maken kanske kan få en sån mammamudd insydd i bröllopsbyxan?

LVHM: halva tiden gjord nu! några roliga helgplaner som kan mota tankarna lite? ska ni köpa husdjur? eller kanske bara tillbehör...
    Semesterkilon hör till semestern, det bara är så. De försvinner till hösten/vintern när man springer till/från allt för att slippa förfrysa....
     Hur mår du idag? Några roliga planer till helgen? Du är ju alltid i farten .
    pco skrev 2010-09-02 17:19:44 följande:
    Macpau: hur går det med ruvningen? :) hur känns det ? t o m jag e jätte spänd och jag HOPPAS verkligen att det tar sig!! :) Lycka till.
    jo tack. Inga mer flytningar. RD 16. Kan de bruna flytningarna ha varit mensen? jag är helt knäpp, har lagt ut en förmögenhet på cb tester (1 om dagen i 1 vecka nu). Så jag sa stopp igår och testar på söndag, rd18. Nu får det bära eller brista. Tack  för påhejningen . Hur har du det?
    Vattuman skrev 2010-09-02 21:09:44 följande:
    Hej på er!

Har varit borta från fl ett bra tag, men nu blir det till att köra igång igen. Hoppas att alla mår bra. Jag har dock inte orkat läsa igenom alla inlägg (det vid såna här tillfällen man skulle vilja ha en liten resume från alla).

Japp, då var man igång igen då...trodde jag...
    men det blev ingen spraystart idag, mensen kom inte igång som det var tänkt. Är bara lite blandat...
    Varför kan det aldrig bli som man tänkt sig för!
    Ringde in igår morse och förklarade läget.  Då sa sköterskan att jag skulle vänta med att börja tills idag så att mensen kommer igång på riktigt.
    Kändes ju lite jobbigt att behöva ringa igen imorse.
    Nu bestämde vi att jag skulle sätta igång när det väl drar igång.
    Vad händer om den inte sätter igång frågade jag. Ja, då är det först ett gravtest och sen ultraljud. Var hon tvungen att säga gravtest? Nu tänker jag ju inte på något annat. Jag som bara har gått omkring och väntat på att få mens.
    Aldrig är man nöjd...

Kram
    ojojoj, här händer det grejer ändå! Jag förstår att det känns tungt nu när du är så nära med att sätta igång, men vi hoppas på att mensen uteblir och att du slipper ivf! Hur många dar till ska du vänta innan du testar?

kram
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-03 14:29:11 följande:
    Det återstår at se om du är en bra gissare Miss Star men jag håller på ditt argument
    oh ja, jag håller också på ditt argument Miss Star!! RD16 idag...jag räknade fel (räknade med et som rd1)..så nu är det alltså söndag som gäller.Mina bruna flytningar är i princip borta skönt.

Liffan- din lilla vagabond! Ha det så jätteskoj i helgen

Angående fikat- jag kan när som helst. Vi kanske ska göra en sån där lista, välja 2 dagar och skriva när man kan?

Kram på er alla och ha en jättebra helg{#emotions_dlg.flower}
  • Macpau

Hej tjejer...det är ett plus!! Ett fint plus. Har väldigt ömma bröst och har inte längre de bruna flytningarna, men är ändå orolig över att ha haft dem, det är ju inte optimalt. Pratade med barnmorska (vill inte nämna någon vid namn, men just denna har jag haft ett par gånger och hon är inte den mest charmiga/taktiska. Alla andra är ju underbara ) Hon sa att det kan vara ok, men det kan vara ett missfall på G. Hoppas inte det, då plusset ju blvit starkare efter att be bruna flytningarna upphört...

Vågar inte riktigt ändra min status än...kan inte glädjas riktigt än. Är det dumt? Vet hur leden jag var över mitt ma i v.10 förra året... . Jag ska ringa SU i veckan, smälta detta lite och uppdatrar inom kort-deal?

Jag träffas jättegärna för en fika!

Vitsippa-mkt att göra på jobbet? arbeta inte ihjäl dig bara!

Liffan-hur var helgen?

LVHM-hur känns det idag?? Hoppas du får ett fint plus.

Vilka kan den 21/9? Ange även ett alternativ datum om någon inte kan just den 21.

21/9:
    Macpau

Stor kram!

• Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-06 12:43:13 följande:
    Då var det måndag igen tjejer!!
    Ingen som har måndagsäp i dag...det har ju nästan varit standard de senaste veckorna.
    hahahha....visst har måndagar dominerat här.
  • Macpau
    Tarda skrev 2010-09-05 20:13:08 följande:
    Nej det är absolut inte dumt, bara väldigt mänskligt. Det gör ont att bli besviken så vi gör vad vi kan för att skydda oss.

Jag kände exakt så under en ganska lång tid, istället för "när bebisen kommer" tänkte jag "om det blir nån bebis" osv. Jag gör det fortfarande stundtals, gruvar ihjäl mig över RUL på torsdag, fast jag känner hur hen rör sig i magen går jag och förbereder mig på det värsta.

Det enda jag kan säga är att ju längre du går desto lugnare blir du. I början var det mest negativt, efter ett tag hälften o sen mindre och mindre. Nu kan jag lägga handen på magen och hela ansiktet spricker ut i ett leende, jag kan tänka på hur det blir när hen föds och hur nästa sommar ska bli. I början var jag på allvar rädd för att inte kunna glädjas åt graviditeten. Att jag skulle vara livrädd hela vägen in i mål. Visst är jag fortfarande rädd, men troligtvis inte mer än andra gravida.

I början sa min pappa åt mig att tänka positivt, att bebin kommer känna att jag gör det och vilja stanna. Han är en riktig flumfarbror ibland men jag har verkligen försökt ta till mig det. Så fort det negativa kommer smygande minns jag vad pappa sa och försöker tänka positivt.Jag är förhållandevis rationell så jag hade nog kunnat hantera ett mf utan att tro att det berott på att jag inte tänkt tillräckligt positivt men jag inser såklart paradoxen i det.

Stor KRAM
    Tack söta du för så fin pep talk . Jag förösker tänka att väldigt pragmatiskt..om det inte funnkar denna gången så var det något fel. Då är det nya tag som gäller, för det ska funka! Men jag hoppas så mkt det bara går nu och förösker att inte tänka på det (hela tiden)  
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-05 20:32:02 följande:
    Nu är du gravid Macpau!! Njut av det så ska du se att allt går vägen. Är så glad för din skull....å avis så klart En veckas ruvning kvar. Nu vill jag ha tillbaka mitt liv känns det som. Att verkligen gå och fokusera 18 dagar på ruvningen är ju verkligen en pärs....

Inget tjuvtestande här än, fast det är nog bara för jag inte har några test hemma. Annars hade jag inte varit så duktig...
    Visst känns det som att man lever i en bubbla, där RDXX styr ens liv. Detta ska inte få hända fler gånger...nästa gång så ska jag aktivera mig järnet, inte stirra på mina 711 gravtest och jämföra strecken.
    Liffan skrev 2010-09-05 22:04:24 följande:
    Finaste Macpau!! Grattis!!! Vad glad jag är för din skull!! förstår att det är mycket oro men NU är du gravid och du har lyckats bli gravid genom IVF och det var inte alltid du trodde det. jag tror att det kommer gå finemang och sen har ni ett finfint litet ägg att försöka få syskon med. men vi finns här för stöttning och det är helt ok att känna oro!

Vitsippa: hej! vad kul att se dig! hur går det för dig? när är det dags med FET? har du börjat testa för ÄL? ta hand om dig och slit inte ut dig alltför mycket!!

tarda: vad bra att vi har dig som kan komma in med lite faktiskt erfarenhet och ge råd!! spännande med RUL i veckan!!

LVHM: uthållig du är som inte tjuvtestar! vid den här tiden för en vecka sen hade vår senaste gravida (läs Fru Macpau Kyss)  konsumerat fler gravtester än vad jag har gjort i hela mitt liv

fortfarande i sthlm. helg med blandade känslor av lite olika anledningar, men i huvudsak bra. ska bli skönt att komma hem imorgon iaf.

återigen ett jättegrattis till dig Macpau och massa kramar till er alla
    Tack sötnos Hjärta Hahaha...ja, det om mitt vansinniga testande... häromdan gick jag till min man och sa " du måste hindra mig, nu har jag tagit ett test till". Han bara suckade och erbjöd sig att ta mitt visakort ifrån mig. Hahahah...jag skrattar, men lite tragiskt är det. Det är ju inte så att mina plus blir starkare för att jag stirrar på testen som en besatt. Nä, nu ska jag inte ta ETT ENDA test till! *stolt*. Ringer SU imorgon och berättar att det blev positivt så får vi ta det därifrån. 

Så helgen var inte den bästa? Vi finns här om du vill prata av dig lite.

kram
    Kissie skrev 2010-09-05 22:55:11 följande:

Gud så roligt Macpau att det visade pluss idag, som bm sa när jag pratade om varaktighet och dyl. njut av det så länge det varar (o det förhoppningsvis alla 9 månaderna) ;) och det är så sant så..

LVHM: Spännande så otroligt spännande.. =)

På tisdag ska de kika på 11 blåsor, så nu hoppas jag för min del att det är klart med sprutor och sprayande för ett tag framöver, tog den sista ikväll.. men inga garantier.. Har en man som börjar bli nojjig och inte vill helt enkelt, Tror minsann att det börjar blir föör verkligt nu... Men det är tur att jag känner honom såpass mycket att jag vet att det går över :D

Åkte på en dunderförkylning med feberfrossa så det var bara till att packa sig hem en dag tidigare från Malmö ;( Typiska dagisbaselusker sa sköterskan när jag kom till SU haha hoppas man är på fötterna snart så inte mannen måste dra det tunga laset i hemmet 0=)

Ska du in imorgon & kolla blåsor? spännande!! Hur mår du med förkylingen?

kram
  • Macpau
    HjärtaStella Kardunn skrev 2010-09-06 13:43:34 följande:
    Macpau: Om jag helt själviskt får tolka BM's ord  "Hon sa att det kan vara ok, men det kan vara ett missfall på G" så tror jag faktiskt hon menade det så länge du hade lite blödningar, men nu har de ju slutat och plusset är starkt, dvs du fick inte missfall utan du kom genom det helskinnad Skrattande

Men såklart förstår jag din oro, precis som Tarda redan så väl beskrivit, det lär ta sin lilla tid innan den dagliga oron vänder till en positiv känsla och en glädje över att vara gravid.

Kissie: Håller tummarna för morgondagen, med tanke på min kraschlandning förra veckan känns det bra att vi byter dag den här veckan. Men å andra sidan, nu har jag gjort min del för att hålla statistiken nere, så nu kommer allt gå finfint för dig!!

Liffan: Det lät ju sådär...Hoppas du får en fin vecka ändå, när du väl är hemmavid igen.

Vitsippa: Nej det var verkligen en kalldusch, allt var ju så himla kopiöst normalt ända tills dess...men pessimist som jag är hade jag ju ändå inte räknat med att det skulle funka...så nu är jag tillbaka på ruta ett där det känns som om all denna väntan kommer ta kål på mig, men det vet du ju redan allt om. Hoppas allt går som det ska så du får göra ditt FET snart!

FIKA
    Vilka kan den 21/9? Ange även ett alternativ datum om någon inte kan just den 21.

21/9:
    Macpau
    Vitsippa
    Tarda
    Miss Star
    Vet ni vad- jag har läst bak lite i tråden och insett att jag har gnällt som en gammal kärring om mig, mig,mig. Ber så mkt om ursäkt om detta-brukar inte vara riktigt så illa {#emotions_dlg.djavulsk}

Miss Star & Vitsippa-alla mina tummar för att nästa gång ska bli ett toppenförsök som tar er hela vägen!

Annars då?

kram
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-06 20:07:07 följande:
    Fy tusan vilken huvudvärk jag har och mår nästan lite illa men det är nog för att jag har så j....la sprängande huvudvärk. Nu somnar jag och vaknar förhoppningsvis betydligt bättre.
    oj, hoppas det gåt över och att du vaknar pigg & kry idag!
    pco skrev 2010-09-06 21:49:12 följande:
    macpau GRAAAAAAAATTIS!!!!! e super glad för eran skull..guuuså roligt :) smitta gärna av dig till oss andra :)
    {#emotions_dlg.flower} tack. Hur går det för dig?

Liffan-angående syskon: jag vet precis hur det är...jag har en lillasyster som är fullkomligt olik mig . Man älskar dem men vill slå ihjäl dem samtidigt.

Ska bli jättekul att ses om ett par veckor tjejer!
  • Macpau

Hej underbara tjejer,

Har jättemycket på jobbet nu och märker att jag inte är riktigt fokuserad...har gjort en tabbe som min chef inte var så nöjd över, kunde man se....

Nu måste jag jobba på idag. Lovar att läsa ikapp hemma till helgen.
    kram!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?